Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@05:52:14 GMT

ماده ای که جلوی مریض شدنتان را می گیرد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۵۱۴۱

این ماده ضد اسیدی ارزان می‌تواند طحال انسان را برای ایجاد یک محیط ضدالتهابی تحریک کند. این واکنش ضدالتهابی می‌تواند به درمان بیماری‌های ضدالتهابی کمک کند.   زمانی که افراد سالم محلول جوش‌شیرین را می‌نوشند، سلول‌های مزوتلیال در طحال تحریک می‌شوند و با بروز واکنش ایمنی در این ارگان مقابله می‌کنند.

توجه داشته باشید این سلول‌های پوششی دارای برآمدگی‌های سطحی با نام میکروویلی هستند که می‌توانند محیط اطراف خود را احساس کنند و به ارگان‌های بدن هشدار دهند که به یک واکنش ایمنی برای مقابله با تهدید خارجی نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  نوشیدن محلول جوش‌شیرین باعث می‌شود که طحال به عنوان فیلتری در مقابل خون عمل کند و واکنش ایمنی تعدادی از سلول‌های سفید همچون ماکروفاژ‌ها را تضعیف می‌کند. مطابق با نتایج این مطالعه، مصرف محلول جوش‌شیرین برای 2 هفته باعث کاهش سطح التهاب می‌شود.   ماکروفاژ‌ها به یکی از اولین‌های عواملی هستند که بعد از بروز واکنش ایمنی در محل حضور پیدا می‌کنند.  

  علاوه بر این، محققان مشاهده کردند که سطح دیگر سلول‌های ایمنی همچون سلول‌های T هم  تغییر پیدا کرده است؛ این سلول‌ها معمولاً به تضعیف واکنش ایمنی کمک و از حمله سیستم ایمنی به بافت‌های بدن جلوگیری می‌کنند.   این پاسخ التهابی برای چهار ساعت در بدن انسان‌ها ادامه پیدا کرد؛ علاوه بر این، اندازه طحال بعد از مصرف جوش‌شیرین بزرگ‌تر شد. محققان دلیل این موضوع را به محرک ضدالتهابی تولید شده در این ارگان نسبت می‌دهند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: درمان سیستم ایمنی بدن انسان درمان بیماری سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی مردم شیرین سو از پاسخ مقتدرانه به صهیونیست‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مردم شهر شیرین سو در این حرکت خودجوش با سر دادن شعار‌هایی حمایت خود از نیرو‌های مقتدر نظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند و به همه مردم کشور عزیزمان این پیروزی را تبریک گفتند.

دیگر خبرها

  • شادی مردم شیرین سو از پاسخ مقتدرانه به صهیونیست‌ها
  • گرمای شدید موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود
  • اگر زیر دنده چپ شما درد می‌کند، بخوانید
  • گیاهی که ۱۲۰۰ سم بدن را از بین می‌برد
  • تنبیه رژیم صهیونیستی کام مردم را شیرین کرد
  • سیستم ایمنی خود را تنها در ۱۵ دقیقه تقویت کنید!
  • در واکنش به تنبیه موشکی و پهپادی متجاوزان صورت می‌گیرد؛ بایدن تا دقایقی دیگر سخنرانی می‌کند
  • سلول‌های خورشیدی با بازده کوانتومی خارجی ۱۹۰ درصدی تست شدند!
  • ابداع یک داروی جدید برای درمان آنفلوانزا!
  • طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد