Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان  در جلسات اطفای حریق استان زنجان در جلسات اطفای حریق استان زنجان در جلسات اطفای حریق استان با اشاره به همکاری تنگاتنگ دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان در کاهش سطح حریق در اراضی ملی و حتی جلوگیری از پیشروی آتش در مناطق هدف گفت: خوشبختانه این همکاری سبب شد تا وسعت آتش سوزی ها در سال 96 نسبت به سال 95 کاهش چشمگیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی  با اشاره به تفکیک وظایف دستگاه های اجرایی و متولی استان جهت پیشگیری از آتش سوزی و اجرای عملیات اطفای حریق در کوتاه ترین زمان ممکن افزود: در جلسات ستاد اطفای حریق مراتع استان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مراقبت های لازم در خصوص تابلوهای منصوبه اداره کل منابع طبیعی استان در محورهای مواصلاتی مدنظر را در دستور کار قرار خواهد داد.


آقاجانلو  فراهم کردن لیست امکانات و تجهیزات موردنیاز برای زمان وقوع حوادث را از وظایف اصلی فرمانداران دانست و گفت: فرمانداران نیز موظفند تا با توجه به افزایش دمای هوا و احتمال وقوع حریق در مراتع نسبت به تشکیل جلسات اطفای حریق مراتع در شهرستان ها اقدام کرده و تجهیزات موردنظر را فراهم نمایند.


وی با اشاره به نقش موثر آموزش در کاهش حریق در اراضی ملی و طبیعی استان تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران با محوریت دفتر امور روستایی استانداری و اداره کل منابع طبیعی آموزش های لازم را به روستائیان ارائه خواهند داد و علاوه بر آن نیز در روستاهای مستعد آتش سوزی از محل اعتبارات دهیاری ها به تعداد نیاز آتش کوب و دمند خریداری شده و در اختیار دهیاران قرار می گیرد.


مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان، صدا و سیما را اثربخش ترین دستگاه فرهنگی جهت اجرای موفق برنامه های اداره کل اعلام کرد و گفت: در جلسات برگزار شده با مسئولین استانی جهت اطفای حریق مقرر شده است تا صداوسیمای مرکز اشراق نسبت به اطلاع رسانی و تهیه و پخش برنامه های ترویجی در خصوص لزوم حفظ و حراست از منابع طبیعی و پیشگیری از آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل های استان زنجان اقدام نماید.


آقاجانلو با اشاره به بارندگی های اخیر و افزایش پوشش گیاهی در جنگل ها و مراتع استان و گرم شدن هوا و آغاز سفرهای تابستانی و حضور مردم و گردشگران در طبیعت ابراز کرد: به منظور جلوگیری از وقوع آتش سوزی و کاهش اثرات مخرب آن پدیده پیام های ترویجی و آموزشی جهت اطلاع رسانی موثر در بین مردم جهت انتشار در این رسانه ارائه شده است.


مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان تصریح کرد: در جلسه اطفای حریق استان زنجان مقرر گردیده تا تمامی دستگاه های اجرایی، نظامی و انتظامی برای مقابله با حریق در مراتع و جنگل های استان تمهیدات لازم را فراهم و در زمان موردنیاز با اداره کل منابع طبیعی استان همکاری کنند،

وی مسئولیت اطفای حریق در مراتع و جنگل های واقع در حریم شهرها را متوجه اداره کل راه و شهرسازی استان دانست و ابراز کرد: همچنین در جلسه یاد شده اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با در اختیار گرفتن پهباد و مدیریت حرایق مراتع و جنگل های استان در کنار سایر دستگاه انجام وظیفه نماید.

انتهای پیام/ن

 

جلسه اطفای حریق در  استان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد

 

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس پوریانی از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد و افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضائی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضائی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • فرماندار شفت: حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت / ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • فرماندار شفت:حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت/۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی