Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد وحدتی هلان در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری وجود بیش از 3 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور نسبت به افزایش تعداد این قشر زنان هشدار داد و گفت: متاسفانه طلاق مهمترین عامل افزایش تعداد زنان خانوار است و بی شک با افزایش آمار طلاق با افزایش روز افزون تعداد زنان سرپرست خانوار مواجه خواهیم شد که که این به عنوان زنگ خطری جدی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه زنان سرپرست خانوار در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار داشته و نباید بدون حمایت رها شوند، افزود: عوامل اجتماعی مانند کاهش ازدواج، افزایش طلاق، سوانح جاده ای، فوت همسر و اعتیاد در افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار نقش زیادی دارد؛ متاسفانه بر اساس آمارها میزان ازدواج های ثبت شده در سال 96 نسبت به سال 95، 8 درصد کاهش یافته این در حالی است که تعداد طلاق ها به 175 هزار مورد رسیده که افزایش تعداد زنان مطلقه و زنان سرپرست خانوار را به دنبال داشته است.

وی با یادآوری اینکه 71 درصد زنان سرپرست خانوار دارای فرزند هستند، گفت: بر اساس آمارها 90 درصد این قشر زنان ازدواج مجدد نمی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه زنان سرپرست خانوار دارای فرزند نسبت به سایر زنان سرپرست خانوار با مشکلات بیشتری مواجه هستند، تصریح کرد: این قشر زنان نسبت به سایر زنان شانس کمتری برای ازدواج دارند و با مشکلات معیشتی زیادی مواجه هستند.

وی با بیان وجود یک میلیون زن بیوه در کشور، گفت: ایران در بین چهل کشور بالاترین تعداد زنان بیوه را به خود اختصاص داده است.

وحدتی هلان با تاکید بر لزوم افزایش حمایت ها از زنان سرپرست خانوار و اشتغال زایی و توانمندسازی آنها با یادآوری اختصاص 230 میلیارد تومان برای بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار در بودجه 97، افزود: باید با وضع قوانین حمایتی مناسب حمایت لازم از زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنها را در دستور کار قرار داد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس دهم، فرهنگ سازی مناسب را در افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق و به تبع آن کاهش آمار زنان سرپرست خانوار موثر دانست و ادامه داد: به طور قطع فرزندان طلاق با مشکلات فراونی روبرو می شوند و درگیر شدن فرزندان با انواع آسیب های اجتماعی به دلیل نبود پدر از مهمترین آسیب های ناشی از افزایش زنان سرپرست خانوار است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، ادامه داد: مجلس در برنامه ششم توسعه دولت را موظف کرد تا این طرح را تدوین و اجرا کند که قرار است در تمامی استان ها اجرایی شود البته توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیازمند تلاش و تعاون تمامی مسئولان و دستگاه ها است./

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند

طبق آمار ثبت احوال کشور از تعداد فوتی‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، مردان بیشتر از زنان فوت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل(۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵.۶درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار