Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-05@22:00:47 GMT

گوترش خواهان پایان فوری حملات در جنوب سوریه

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۵۵۰۰

گوترش خواهان پایان فوری حملات در جنوب سوریه

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: این حملات موجب آواره شدن هزاران غیرنظامی شده که بیشترشان به سمت مرزهای اردن می‌روند.
دبیرکل سازمان ملل نگران خطرات شدید این حملات علیه امنیت این منطقه بوده و خواهان پایان فوری این حملات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل نیز از تمامی طرف‌ها خواست تدابیر لازم را برای حمایت از غیرنظامیان و زیرساخت اتخاذ کنند.

از سوی دیگر نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل دولت سوریه را به نقض آتش‌بس در منطقه کاهش تنش در جنوب غرب این کشور متهم کرد.وی گفت: ما از روسیه انتظار داریم به آتش‌بس احترام گذاشته و از نفوذ خود برای توقف نقض‌های نظام سوریه استفاده کند.

در همین راستا، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن تماس‌های زیادی را با شرکای روسی و آمریکایی خود در توافق منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه با هدف حفظ این توافق برقرار کرد.وی گفت: ما تحولات میدانی را پیگیری کرده و به آتش‌بس احترام می‌گذاریم.منابع مطلع اعلام کرده‌اند،‌ارتش سوریه اخیرا تجهیزات نظامی زیادی به اطراف استان درعا در جنوب غرب واقع در منطقه کاهش تنش فرستاده و حملاتی را نیز در این منطقه آغاز کرده است.

در سال ۲۰۱۷ گام‌های عملی برای توقف درگیری‌ در مناطق مختلف سوریه برداشته شد که در پی نشست‌های "آستانه چهار" در چهارم ماه مه همان سال مطرح شد. کشورهای ضامن (ترکیه، ایران و روسیه) بر ایجاد مناطق کاهش تنش توافق کردند که براساس آن یگان‌هایی از نیروهایشان برای حفظ امنیت در این مناطق مستقر شوند.

دو روز بعد اجرای توافق مناطق کاهش تنش آغاز شد که شامل چهار منطقه یعنی استان إدلب و بخش‌هایی از استان حلب و بخش‌هایی از حومه لاذقیه در شمال غرب و حماة در مرکز، دوم در حومه شمالی حمص در مرکز سوریه، سوم در حومه دمشق و منطقه چهارم در جنوب در درعا در مرزهای مشترک با اردن بود.

اردن نقشی روشن در ترسیم گام‌های اولیه ایفا کرد و زمینه اجرای مناطق کاهش تنش را بعد از توافقی با واشنگتن و مسکو در ژوئیه گذشته فراهم کرد که مربوط به آتش‌بس در جنوب غرب سوریه بود.این توافق در نهم همان ماه وارد فاز اجرایی شد. اردن با سوریه مرز جغرافیایی ۳۷۵ کیلومتری دارد به طوریکه آن را متاثرترین کشور از وقایع همسایه شمالی‌اش قرار می‌دهد چراکه میزبان ۱.۳ میلیون سوری است.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص

در پی حملات گروه تروریستی داعش به استان حمص واقع در مرکز سوریه، ۱۳ تن از نیروهای ارتش این کشور و نیروهای کمکی آن به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار سایت خبری المیادین در سوریه امروز جمعه گزارش کرد ۱۳ تن از نیروهای ارتش و نیروهای کمکی این کشور در منطقه «رسم الکوم» در بادیه شرقی حمص در مرکز سوریه بر اثر حمله گروهک‌های داعش به شهادت رسیدند.

دو هفته پیش نیز ۲۲ تن از اعضای تیپ قدس متشکل از داوطلبان فلسطینی در نیروهای کمکی سوریه بر اثر کمین داعش در منطقه «السخنه» حمص به شهادت رسیدند.

گروهک‌های داعش در بادیه سوریه مستقر هستند و از پایگاه آمریکایی «التنف» به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند و همچنین حملات مکرری را به اتوبوس‌های غیرنظامی و نظامی انجام می‌دهند که تاکنون منجر به شهادت تعداد زیادی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هنیه: حماس خواهان رسیدن به یک توافق جامع است
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • گوترش: حماس و اسرائیل را به دستیابی به توافق دعوت می‌کنم
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص