Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@13:26:48 GMT

لبخند یک محکوم به مرگ در یک قدمی طناب دار

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۵۵۰۷

لبخند یک محکوم به مرگ در یک قدمی طناب دار

همه چیز مهیای اجرای حکم الهی قصاص نفس بود . نمایندگان دادستانی ، نیروی انتظامی و پزشکی قانونی ، روحانی و مددکاران زندان ، همه و همه آمده بودند تا تشریفات قبل از اجرای حکم را انجام دهند تا در سحرگاه روز چهارشنبه حکم قصاص نفس زندانی ص . ع در محوطه زندان اردبیل اجراء شود. با ورود اولیاء دم به زندان زندانی هر لحظه خود را به اجرای حکم نزدیک تر می دید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران آنلاین /تلاش های مددکاران و شورای حل اختلاف تا به آن روز جواب نداده بود و خانواده مقتول فقط اجرای حکم قصاص را می طلبیدند. حکم باید اجراء می شد . برای آخرین بار مددکاران ریش سفیدان مورد تایید هر دو طرف را واسطه قرار داده و دوباره با توجه به ندامت و اظهار پشیمانی شدید زندانی از اتفاق روی داده خواستار بخشش وی شدند.با اینکه اجرای حکم قصاص حق قانونی خانواده مقتول بود . اما این بار قلب آنها با نام خدا و ذکر ائمه اطهار نرم شد. اشک بر گونه های همه غلطید و حاضر نشدند تا خون را با خون پاسخ دهند و با رافت و معرفت به این عمل از اجرای حکم قصاص نفس عدول کرده و قاتل در پای چوبه دار بخشیده شد.

سرباز جدا مدیر زندان اردبیل و رئیس شعبه شورای حل اختلاف زندان مرکزی ، با تقدیر از این حرکت بزرگ و منش جوانمردانه خانواده مقتول گفت : « برای شکات و خانواده های داغدار شاید سخت باشد تا از خون عزیز خویش بگذرند اما وقتی اعلام رضایت می کنند میتوان آرامش و صبر الهی را در چهره آنها دید . آنها کار بزرگی می کنند و این عمل تاثیر سنگین و بسزایی در مسیر زندگی زندانی قاتل دارد. »مدیر زندان مرکزی اردبیل با اشاره به تلاش های انجام شده در مددکاری و شورای حل اختلاف زندان مرکزی گفت : « اینگونه نیست که ما برای کسانی که مرتکب جنایت از پیش تعیین شده باشند و با کار خویش نه تنها خانواده ای را داغدار نموده اند بلکه احساسات عمومی را نیز جریحه دار کنند نیز اقدام به درخواست رضایت کنیم . بلکه برخی قتل ها در منطقه رخ داده که بیشتر به خاطر عدم آگاهی به کنترل خشم و مهارت های اساسی زندگی بوده و بعد از گذشت مدت ها فرد محکوم دچار تحول روحی عمیقی شده و نشان میدهد که به شدت از عمل و کرده خویش نادم و پشیمان است . در این گونه موارد است که وظیفه انسانی حکم میکند تا وارد عمل شده و بخواهیم بین شاکی و محکوم صلح ایجاد کنیم . »سرباز جدا با اشاره به بخشش این محکوم به قصاص نفس از سوی اولیاء دم افزود : « امروز بزرگی ، ایثار ، آرامش روحی و بزرگ منشی را در خانواده ای که اجرای قصاص حق آنها بود دیدیم و قرار گرفتن در این موقعیت ها لذت بخش است . خداوند نیز حکم قصاص را حق قرار داده اما بلافاصله یاد آوری می کند که اجر عظیمی در بخشش قرار داده است . »  

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بهرامی گفت: جشنواره فرهنگی و ورزشی نشاط اجتماعی در راستای ترویج ورزش همگانی بین خانواده‌ها با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه ساکنان محلات کم برخوردار در حال اجراست.

وی افزود: این جشنواره از روز گذشته در محله کوی وحدت از جمله مناطق کم برخوردار زنجان آغاز شده است و در ۲ منطقه دیگر شهر زنجان نیز اجرا خواهد شد.

نایب رئیس هیئت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی و محلی زنجان ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌ها جشنواره نشاط اجتماعی آخر این هفته در  ارمغانخانه و هفته آینده نیز در شهرستان‌های خدابنده، ابهر و سلطانیه برگزار خواهد شد.

بهرامی با بیان اینکه با برگزاری اولین جشنواره در یکی از مناطق شهر زنجان، استقبال گروه‌های هدف را شاهد بودیم، گفت: جشنواره در قالب اجرای بازی‌های بومی و محلی در سه رشته دوزپا، طناب کشی، طناب زنی، چوب کشی و هفت سنگ برگزار می‌شود.

نایب رئیس هیئت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی و محلی زنجان افزود: برگزاری و اتمام جشنواره و آسیب شناسی آن می‌تواند در برگزاری بهتر رویداد‌های مشابه در طول سال کمک کند.

دیگر خبرها

  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار| دو نفر از پای چوبه دار به زندان برگشتند و سه نفر دیگر...
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • اجرای حکم یک روزنامه‌نگار