Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه نوشت: به رغم این که دولت آمریکا از پایان جدایی کودکان مهاجر از والدینشان خبر داده، هنوز شرایط برای به هم رسیدن دوباره آن‌ها فراهم نشده است.

بر اساس این گزارش، کودکان خانواده‌های مهاجر غیرقانونی در آمریکا که شمارشان بالغ بر 2300 نفر اعلام شده است، به علت سیاست «تحمل صفر» -که دولت دونالد ترامپ برای مقابله با مهاجرت‌های غیرقانونی به اجرا گذاشت- در سرتاسر این کشور پراکنده هستند و برخی از آن‌ها حتی هزاران کیلومتر با خانواده یا سرپرستان خود فاصله دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این که ترامپ با صدور حکمی موافقت خود را با ملحق شدن این کودکان به خانواده‌هایشان اعلام کرده است، به علت آشفتگی‌های موجود و فاصله‌های طولانی که کودکان مهاجر و خانواده‌هایشان را از هم جدا کرده، هنوز شرایط برای گردهم آمدن دوباره آن‌ها فراهم نشده است.

مت کلوسن، رئیس سازمان غیردولتی WOLA که در زمینه دفاع از حقوق بشر در قاره آمریکا فعالیت می‌کند، اعلام کرد: «اوضاع به شدت آشفته است. هنوز سوالات بی‌جواب بسیاری باقی مانده است و به نظر می‌رسد هیچ طرح و برنامه مشخصی برای گردهم آوردن دوباره کودکان و خانواده‌هایشان وجود ندارد.»

ترامپ روز جمعه در واکنش به ابراز نگرانی‌ها و اعتراضات خانواده‌های مهاجر که از کودکان خود بی‌اطلاع هستند در صفحه توئیتر خود دموکرات‌های آمریکا را متهم کرد که با ساختن داستان‌های غمبار و اندوهبار دروغین از خانواده‌های مهاجران غیرقانونی در آمریکا امیدوار هستند که بتوانند از این قضیه در انتخابات آتی به نفع خود بهره برداری کنند.

او در ادامه مطابق با رویه‌ای که بار‌ها در مبارزات انتخاباتی خود به آن متوسل شده بود، برای دفاع از سیاست خود در مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی، به خانواده‌های آمریکایی که خود را قربانی جنایات ارتکابی مهاجران غیرقانونی می‌دانند، اشاره کرد و گفت: این‌ها شهروندان آمریکایی هستند که برای همیشه، تکرار می‌کنم برای همیشه، از عزیزانشان جدا شده‌اند، اما متاسفانه رسانه‌ها اهمیت چندانی به آن‌ها نمی‌دهند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: نمایندگان کنگره آمریکا نیز هنوز مواضع هماهنگی ندارند که بتوانند به این زودی‌ها قانونی تصویب کنند که در آینده مانع از جدایی دوباره کودکان مهاجر از خانواده‌هایشان شود. رای‌گیری کلیدی درباره اصلاحیه قانون مهاجرت که اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرده، به علت هماهنگ نشدن جمهوری‌خواهان به هفته آینده موکول شده است.

ترامپ روز چهارشنبه در چرخشی ناگهانی و دور از انتظار اعلام کرد درباره سیاست جدایی نظام‌مند خانواده‌های مهاجران غیرقانونی بازداشت شده در آمریکا که از اول ماه مه به اجرا گذاشته شده بود، تجدید نظر می‌کند. به این ترتیب قرار است از این پس خانواده‌های مهاجر که به طور غیرقانونی از مرز مکزیک وارد آمریکا شده و در این کشور بازداشت شده اند تا زمانی که پیگرد‌های کیفری آن‌ها ادامه دارد، به همراه کودکانش در اردوگاه‌های آوارگان نگهداری شوند.

انتهای پیام/

فراهم نشدن شرایط برای گردهم آمدن خانواده‌های مهاجران در آمریکا علی‌رغم دستور ترامپ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ بحران پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۵۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است

بزرگان و علمای «ننگرهار» در شرق افغانستان اعلام کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در این کشور، فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از حکومت طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است.

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شودگزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستان«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته است

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد، علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد، در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود: «امارت اسلامی، گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • ارائه دستاورد‌های علمی در همایش متخصصان اورولوژی اطفال درآمل
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • ۹۹ درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان غذای کافی برای خوردن ندارند
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • گفت‌وگوی وزیر کشور با سیل‌زدگان در کنارک + فیلم
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • بیش از ۶۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد