Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري فرانسه ، به رغم این که دولت آمریکا از پایان جدایی کودکان مهاجر از والدینشان خبر داده، هنوز شرایط برای به هم رسیدن دوباره آنها فراهم نشده است.
کودکان خانواده های مهاجر غیرقانونی در آمریکا که شمارشان بالغ بر دو هزار و سیصد نفر اعلام شده است،‌ به علت سیاست "اغماض صفر" که دولت دونالد ترامپ برای مقابله با مهاجرتهای غیرقانونی به اجرا گذاشت در سرتاسر این کشور پراکنده هستند و برخی از آنها حتی هزاران کیلومتر با خانواده یا سرپرستان خود فاصله دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این که ترامپ با صدور حکمی موافقت خود را با ملحق شدن این کودکان به خانواده هایشان اعلام کرده است، به علت آشفتگیهای موجود و فاصله های طولانی که کودکان مهاجر و خانواده هاشان را از هم جدا کرده ، هنوز شرایط برای گردهم آمدن دوباره آنها فراهم نشده است.
مت کلوسن رئیس سازمان غیردولتی WOLA که در زمینه دفاع از حقوق بشر در قاره آمریکا فعالیت می کند، اعلام کرد:" اوضاع به شدت آشفته است. هنوز سوالات بی جواب بسیاری باقی مانده است و به نظر می رسد هیچ طرح و برنامه مشخصی برای گردهم آوردن دوباره کودکان و خانواده هایشان وجود ندارد."
یک زن السالوادوری به نام سیدنی مادرید که دختر کوچکش را ماموران اداره مهاجرت آمریکا هزاران کیلومتر از مرکز نگهداری آوارگان در ایالت تگزاس دور کرده اند، در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت:" اوضاع موجود ما را دیوانه کرده است. به شدت نگران دخترم هستم و هر لحظه از خودم می پرسم قرار است چه اتفاقی برای او بیفتد."
دونالد ترامپ روز جمعه در واکنش به ابراز نگرانیها و اعتراضات خانواده های مهاجر که از کودکان خود بی اطلاع هستند در صفحه توئیتر خود دموکراتهای آمریکا را متهم کرد که با ساختن داستانهای غمبار و اندوهبار دروغین از خانواده های مهاجران غیرقانونی در آمریکا امیدوار هستند که بتوانند از این قضیه در انتخابات آتی به نفع خود بهره برداری کنند.
ترامپ در ادامه مطابق با رویه ای که بارها در مبارزات انتخاباتی خود به آن متوسل شده بود، برای دفاع از سیاست خود در مبارزه با مهاجرتهای غیرقانونی، به خانواده های آمریکایی که خود را قربانی جنایات ارتکابی مهاجران غیرقانونی می دانند، اشاره کرد و گفت اینها شهروندان آمریکایی هستند که برای همیشه ، تکرار می کنم برای همیشه، از عزیزانشان جدا شده اند اما متاسفانه رسانه ها اهمیت چندانی به آنها نمی دهند.
نمایندگان کنگره آمریکا نیز هنوز مواضع هماهنگی ندارند که بتوانند به این زودیها قانونی تصویب کنند که در آینده مانع از جدایی دوباره کودکان مهاجر از خانواده هایشان شود.رای گیری کلیدی درباره اصلاحیه قانون مهاجرت که اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرده، به علت عدم اجماع در میان جمهوری خواهان به هفته آینده موکول شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از الپاسو، دونالد ترامپ روز چهارشنبه در چرخشی ناگهانی و دور از انتظار اعلام کرد درباره سیاست جدایی نظام‌مند خانواده های مهاجران غیرقانونی بازداشت شده در آمریکا که از اول ماه مه به اجرا گذاشته شده بود، تجدید نظر می کند. به این ترتیب قرار است از این پس خانواده های مهاجر که به طور غیرقانونی از مرز مکزیک وارد آمریکا شده و در این کشور بازداشت شده اند تا زمانی که پیگردهای کیفری آنها ادامه دارد، به همراه کودکانش در اردوگاههای آوارگان نگهداری شوند.
ترامپ از همان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با لفاظی‌های خود بر ضد مهاجران مکزیکی مقیم آمریکا و با تهدیدهای خود مبنی بر ساختن یک دیوار میان دو کشور به منظور جلوگیری از ورود مهاجران مکزیکی به آمریکا نارضایتی و خشم مردم و مسئولان کشور همسایه را برانگیخت. ­ترامپ که میلیونها مهاجر غیرقانونی در آمریکا را جنایتکار توصیف کرده است، حکم احداث یک دیوار در مرزهای مکزیک را به منظور مقابله با مهاجرت های غیرقانونی از این کشور به آمریکا صادر کرده و قول داده است دولت مکزیک را وادار کند هزینه احداث این دیوار را تامین نماید. طبق برآوردهای کاملا متفاوت، اجرای این پروژه می تواند تا پنجاه میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کودکان مهاجر جدايي والدين امريکا ترامپ گزارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حربه زنگ زده یهودستیزی

پدیده‌ای که پیش از این کمتر شاهد موجی از احساسات نسبت به مردم مظلوم فلسطین و نفرت از اسرائیل و صهیونیسم بودیم.
پدیده‌ای که حتی گفته می‌شود با اعتراضات ضد جنگ مردم آمریکا در دهه ۱۹۷۰ و مخالفت با سیاست‌های ایالات متحده در ویتنام هم قابل مقایسه نیست. از این جهت که این تظاهرات و اعتراضات از دانشگاه‌های آمریکا شروع شده است.

این نشان می‌دهد که جامعه نخبگی کشور‌های غربی نه از زاویه دینی و تفکیک اسلام و مسیحیت بلکه از زاویه عدالت خواهی و انسانیت موجی از اعتراضات و نارضایتی از سیاست‌های دولت‌های غربی بخصوص آمریکا در پشتیبانی همه جانبه از رژیم صهیونیستی براه انداختند.

نکته قابل تامل اینکه بار دیگر هم مقامات آمریکایی و هم سیاستمداران اسرائیلی تلاش می‌کنند از ابزار یهودستیزی برای توجیه سرکوب این اعتراضات استفاده می‌کنند. ابزاری که به نظر می‌رسد کاربرد خود را از دست داده است.

پیش از این هر گونه اعتراضی که نسبت به سیاست رژیم صهیونیستی چه در اروپا و چه در آمریکا صورت می‌گرفت همواره با انگ یهودستیزی با آن برخورد می‌شد. 

در شروع حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در آبان ماه سال گذشته ما شاهد چنین موجی از اعتراضات در سطح کمتری بودیم، اما دولت‌های غربی سعی کردند با توجیه یهودستیزی، اعتراضات را سرکوب و عملا با عنوان یک اقدام مجرمانه با آن برخورد کنند. حتی در آمریکا، روسای چند دانشگاه را بخاطر ابراز همدردی با مردم فلسطین مجبور به استعفا و کناره گیری کردند.

اما در حال حاضر این سطح گسترده از اعتراضات و ابزار تنفر نسبت به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جایی رسیده که دیگر این ابزار مظلوم نمایی اسرائیلی‌ها کاربرد خود را از دست داده و سیاست‌های دولت‌های اروپایی به اسم مقابله به یهود ستیزی در توجیه حمایت هایشان از رژیم صهیونیستی دیگر اثری ندارد و بعید به نظر می‌رسد که کنگره آمریکا و حامیان اسرائیل در ایالات متحده بتوانند با احضار روسای دانشگاه‌ها آن‌ها را نسبت به جنبش دانشجویی که در حمایت از مردم غزه براه افتاده است مورد توبیخ و سرزنش قرار بدهند.

چرا که در شرایط کنونی ما شاهد سطح گسترده‌ای از اعتراضات هستیم که از علاوه بر آمریکا به کشور‌های اروپایی هم رسیده است و تداوم این اعتراضات و نارضایتی‌ها قطعا می‌تواند بخش‌های دیگری از جوامع اروپا و آمریکا را در بگیرد.

دیگر خبرها

  • روزهای سخت کارگران مهاجر در پایتخت/ برای کارگران روزمرد کاری کنید
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • موج گرمای غیرعادی در غزه جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد