Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمود هاشمی مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما شهید چمران را با جهاد و مبارزه بیشتر می شناسیم در حالی که این عارف مجاهد در عین حال که یک نظامی کامل بود، یک دانشمند برجسته هم بود.

وی افزود: فصل مشترک فعالیت های شهید چمران در عرصه های سیاسی و حکومتی، جهاد و مبارزه و علم و دانش، کار را برای خدا انجام دادن و رضایت امام امت را در پی داشتن، بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنان که منصب وزارت، نمایندگی مجلس، نمایندگی امام و امثال کوچکترین تغییری در رفتار آن عارف مجاهد نگذاشت.

هاشمی با اشاره به مسائل سیاسی روز اظهار داشت: کسانی علیرغم اینکه امامین انقلاب بارها اعلام کردند امریکا قابل اعتماد نیست، دنبال این بودند تا با برجام این نظریه متقن را رد و مردود اعلام کنند و توفیق پیدا نکردند. در اوایل انقلاب اگر شهید چمران نبود، بسیاری از سلحشوران و افسران متدین ازجمله شهید صیاد شیرازی را مجازات می‌کردند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت دانشگاه در آینده کشور ادامه داد: امام راحل فرمودند مقدرات این مملکت دست دانشگاهیان است لذا اهمیت دانشگاه بسیار بالاست و از مهمترین رسالت‌های دانشگاه و خصوصاً دانشگاه اسلامی در منظومه فکری امامین انقلاب، انسان سازی، قطع وابستگی و استقلال کشور، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی.

وی افزود: اگر در دانشگاه به گونه‌ای پیش رفتیم که خروجی آن بشود امثال احمدی روشن‌ها، آن وقت می‌توانیم ادعا کنیم که دانشگاه اسلامی داریم و دانشجو و نخبه در طراز انقلاب اسلامی تربیت می‌کنیم.

هاشمی در ادامه با اشاره به اهمیت نگاه اسلامی در علوم انسانی اظهار داشت: بعضاً در دانشگاه‌ها تعارضی بین علوم انسانی با آموزه‌های دینی و قرآنی دیده می‌شود. گسترش اندیشه‌های غربی در علوم انسانی، کار تربیت اسلامی را سخت و بعضاً ناممکن می‌کند. اگر دانشجوی جوان را دست چنین استادی بدهیم، بافت و ساخت فکری او را همان طور که متناسب با باورش است، می سازد. این ارزشی ندارد و درست نیست.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: وابستگی یا‏‎ ‎‏استقلال کشور تابع تربیت‌های‏‎‎‏دانشگاهی یک کشور است. یکی از مهمترین ارکان استقلال و پیشرفت کشور، تولید علم در همه ابعاد آن خصوصاً علوم انسانی است. باید علوم انسانی بر مبانی قرآنی پایه گذاری شود. توجه به آموزه های قرآنی و ابتناء نظریه های مربوط به علوم انسانی بر قرآن نه تنها ممکن بلکه برای رسیدن به دانشگاه اسلامی بسیار ضروری است.

وی افزود: اگر بگوییم تبعیت از نظریه های غربی یک برنامه استعماری است که توسط کشورهای غربی طراحی شده، گزاف نگفته ایم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری از ابعاد و لایه های پنهان و عمیق تهاجم فرهنگی است.

هاشمی ادامه داد: اگر دانشگاه ما مستقل نباشد، اگر منظومه فکری دانشگاهیان انطباق حداکثری با مبانی قرآنی و دینی نداشته باشد، وابسته به مادیات خواهند شد. رفتار و گفتار و نظرات آنها تابع منافع آنها خواهد بود. آن وقت نتیجه دانشگاه ما می‌شود مثل این 100 نفری که درخواست مذاکره بی‌قید و شرط با رئیس جمهور آمریکا می‌کنند. دیگر استقلالی وجود نخواهد داشت. من همین جا عرض کنم به این عریضه نویسان خارج نشین، شما چه کاره این انقلاب، نظام و ملت هستید که درخواست مذاکره می کنید؟ اگر اجیرشده غربگرایان داخل برای استمرار مذاکرات هستید، بدانید اگر چه این مردم از عملکرد دولت گلایه دارند اما پای نظام و انقلاب ایستاده‌‌اند و خواهند ایستاد.

هاشمی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) درباره نفوذ در دانشگاه‌ها گفت: انحراف اساتید‏ ‎در ‎‏دانشگاه انحراف فرد نیست، انحراف یک ‎گروهی است که می خواهند مملکت را اداره کنند. انحراف یک استاد گاهی‏‎ ‎‏به انحراف یک کشور هم منجر می شود. از اوایل انقلاب تاکنون در هر عرصه ای که اقشار مختلف بسیج یرای حل مسائل و مشکلات کشور وارد شدند با روحیه جهادی و انقلابی که داشتند غیرممکن ها را ممکن ساخته و رسالت های محوله را تحقق بخشیدند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات بسیج اساتید در دوره جدید انطباق حداکثری برنامه های پیش رو با انتظارات رهبر معظم انقلاب است. رویکرد حل المسائلی اولویت ما در دانشگاه هاست. آقا در دیدار رمضانی فرمودند مسئولان برای شناسایی و حل مسائل و مشکلات کشور به درب خانه دانشمندان بروند اما حقیر عرض می کنم ظرفیت عظیم اساتید انقلابی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد برای حل مسائل و مشکلات کشور خصوصاً مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولت و سایر دستگاه ها را کمک کند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اظهار داشت: امروز عزم جدی در مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی جهت تحقق و نهادینه کردن ارزشهای انقلاب و حرکت به سمت دانشگاه تمدن ساز و برخورد با انحرافات در ابعاد مختلف وجود دارد. امیدواریم بتوانیم منویات امامین انقلاب را که مهمترین آن تربیت دانشجوی انقلابی و امیدوار و در طراز انقلاب اسلامی است، تحقق ببخشیم.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همزمان با بزرگداشت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید معاون آموزشی وزارت علوم به همراه هیات همراه در نشست شورای آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) حضور یافت.

عموعابدینی در این نشست ضمن عرض تبریک روز ارتش به کادر دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی (ره)، از دست‌اندرکاران پروژه‌های ساخته شده در دانشگاه تجلیل کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر از معدود دانشگاه‌های کشور می‌باشد که در کاربرد فناوری‌های راهبردی فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده است، اظهار داشت: نزدیک ۲۰۰ دانشگاه در دنیا با الهام از مدل دانشگاهی تمدن ایرانی به سمت حکمت بنیان و تمدن ساز شدن در حال حرکت هستند. در همین راستا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ذیل برنامه توسعه هفتم در طرح تحول آموزش عالی به‌دنبال حکمت بنیان شدن دانشگاه‌های کشور بوده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده است در فاز اول ۳۰ دانشگاه رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر دهند. خوشبختانه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر جزء معدود دانشگاه‌های حکمت بنیان و تمدن‌ساز کشور است که این تحول را از قبل شروع کرده است.

سپس امیر دریاداردوم آریا شفقت رودسری، فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ایجاد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر از برکات انقلاب اسلامی بوده که در سال ۱۳۵۹ و در راستای تربیت افسر برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین تأمین نیازهای سایر سازمان‌های دریایی کشور از جمله شرکت ملی نفتکش، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، دریابانی فراجا، شیلات، آموزش و پرورش و... شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: امروز مفتخر هستیم که اعلام کنیم ماموریت بزرگ ناوگروه ۸۶ که برای اولین بار در تاریخ دریانوردی کشور ایران اتفاق افتاد توسط دانش‌آموختگان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر و با ناوشکن تمام ایرانی دنا انجام گرفت.

کد خبر 6081901

دیگر خبرها

  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • از تسلیم در ۸۰ ساعت تا تحقق وعده صادق در ۵ ساعت
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی
  • بیانیه ۶ هزار و ۴۰۰ تن از اساتید دانشگاه‌های کشور در حمایت از اقدام قانونی جمهوری اسلامی ایران
  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی
  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم
  • دانشجویان دانشگاه آزاد از دیدار صمیمی با رهبر انقلاب می‌گویند
  • اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی بود