Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: از ۲۵ صیاد چابهاری و کنارکی که در بند دزدان و یا دولت‌ سومالی بودند، ۲۱ نفر به ایران بازگشتند اما همچنان ۴ صیاد در بند هستند. ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان، هدایت‌الله میرمرادزهی اظهار داشت: 25 صیاد چابهاری و کنارکی در سال‌های اخیر به‌دلیل ورود ناخود آگاه به آب‌های سومالی توسط دولت‌های خودخوانده و یا دزدان دریایی این کشور به اسارت گرفته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهرماه سال 96، 18 صیاد چابهاری در حالی‌ که در آب‌های بین‌المللی مشغول صیادی بودند به‌صورت ناخود آگاه وارد آب‌های سومالی می‌شوند و مورد تیراندازی گارد ساحلی منطقه خود مختار و خود خوانده "سومالی لند" قرار گرفته و با کشته شدن ناخدای لنج، ناخدا "حیدر رحمتی" بقیه صیادان اسیر شدند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با رایزنی‌هایی که از همان ابتدا انجام گرفت، پیکر ناخدا رحمتی آذرماه به ایران برگشت و بقیه ملوانان نیز هفته گذشته با وساطت واسطه‌ها و پیگیری‌های مستمر اداره‌کل شیلات و نماینده مردم چابهار در مجلس با وزارت خارجه و نهادهای امنیتی و مذاکره با دولت محلی سومالی لند آزاد و به ایران برگشتند.

میرمرادزهی اضافه کرد: همچنین فروردین 94 نیز 2 لنج کنارکی مورد تعرض دزدان دریایی سومالی قرار گرفتند که در نتیجه آن حدود 20 صیاد به اسارت دزدان در آمدند، برخی از این صیادان بعدها یا به‌ کمک واسطه‌ها و یا خودشان فرار کردند و به ایران برگشتند و متاسفانه 8 تن از آن‌ها بر اثر طولانی شدن مدت اسارت، گرسنگی، تشنگی و شکنجه جان خود را از دست دادند و همچنان 8 صیاد اسیر بودند.

وی گفت: از میان این 8 صیاد زنده مانده که همگی دربند گروه‌های مختلف دزدان دریایی بودند، 4 تن از آن‌ها با کمک سربازان گمنام امام زمان(عج) با یکسری اقدامات امنیتی و اطلاعاتی آزاد شدند و حدود 2 هفته پیش با استقبال وزیر اطلاعات به ایران برگشتند اما همچنان 4 صیاد اسیر دزدان دریایی سومالی هستند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تأکید کرد: همان‌طور که گفتیم صیادانی که دربند دزدان دریایی سومالی از سال 94 بودند به دلیل آنکه در بند یک‌ گروه و یا حداقل دولت مشخص نبودند و نیستند آزادیشان سخت‌تر است، این 4 صیادی هم که آزاد شدند با یکسری اقدامات پیچیده اطلاعاتی آزاد شدند و پیگیری‌ها برای آزاد کردن 4 صیاد دربند باقی‌مانده همچنان ادامه دارد و بر اساس آخرین اطلاعی که به من دادند به‌جاهای خوبی‌ هم رسیده است.

میرمرادزهی خاطرنشان کرد: تأکید می‌کنم همچنان 4 صیاد چابهاری و کنارکی که از سال 94 تاکنون در بند هستند آزاد نشدند و پیگیری‌ها برای آزادیشان از بند گروه‌های مختلف دزدان دریایی ادامه دارد و ان‌شاءالله به‌ زودی آزاد می‌شوند.

انتهای پیام/ ت

R7843/P1336/S6,65/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است

مجید محبی گفت: از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۸۴ مسیر فرعی بازگشایی شده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیر‌های ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم بارندگی‌ها احتمال بروز سیل با توجه به فعالیت این سامانه بارشی و طغیان رودخانه‌ها وجود خواهد داشت بنابراین از هموطنان تقاضا می‌شود در روز‌های اخیر از توقف و تردد در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و به هشدار‌ها و توصیه‌های ایمنی توجه کرده و مراقبت‌های لازم را به عمل آورند تا هیچگونه خسارت جانی و مالی متوجه آن‌ها نشود.

وی تاکید کرد: هشدار احتمال وقوع ‏سیلاب کاملا جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هر گونه تردد و اتراق در حاشیه ‏رودخانه و مسیل‌ها خطر آفرین و حتی مرگبار است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند