Web Analytics Made Easy - Statcounter

اروپا در واکنش به اقدام آمریکا در افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم، تعرفه واردات موتورسیکلتهای آمریکایی را ۲۵ درصد افزایش داد.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت apnews، دونالد ترامپ – رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا – چند ماه پیش با وجود مخالفت های بسیار از سوی جمهوری‌خواهان و سایر کشورها، قانونی را تصویب کرد که طبق آن، تعرفه واردات فولاد ۲۵ درصد و آلومینیوم ۱۰ درصد برای واردات از اروپا به آمریکا تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دونالد ترامپ برای تصویب این قانون بر این باور بود که افزایش تعرفه‌ها می تواند از کسب و کار و مشاغل آمریکایی حمایت کند این در حالیست که بسیاری از اقتصاددانان می گویند تاثیر افزایش قیمت برای کاربران فولاد و آلومینیوم مانند صنایع خودروسازی و نفت مشاغل بیشتری را در مقایسه با محدودیت‌هایی که واردات ایجاد می‌کند، نابود خواهند کرد.

حالا کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نخستین گام های خود به منظور مقابله به مثل با آمریکا، تعرفه واردات موتورسیکلت های ساخت کشور ایالات متحده آمریکا را ۲۵ درصد افزایش دادند. این موتورسیکلت ها شامل برندهای معروف و خوش آوازه ای همچون هارلی داویدسون و ایندین است که همگی مجهز به یک پیشرانه با حجم بالای ۵۰۰ سی‌سی هستند. البته لازم به ذکر است که در این میان موتورسیکلت های برقی و الکتریکی آمریکایی که به عقیده اتحادیه اروپا دوستدار محیط زیست بوده و نباید برای استفاده از آنها ممانعتی ایجاد شود، از این قانون تعرفه ۲۵ درصدی مستثنی خواهند بود و قربانی سیاست گذاری های نادرست امریکا نمی شوند.

شرکت هارلی داویدسون در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی حدودا ۴۰ هزار دستگاه موتورسیکلت به کشورهای اروپایی فروخته است این در حالیست که این میزان در بازار وطنی آن یعنی ایالات متحده آمریکا حدود ۱۴۸ هزار دستگاه بوده است.

از سویی دیگر، طبق آمار منتشر شده فروش محصولات این برند امریکایی از سال گذشته تاکنون گرفتار یک رکود بی سابقه ای شده است. به همین دلیل هم به نظر می رسد سیاست گذاران اروپایی این شرکت را هدف گرفته اند تا دولت ترامپ را متوجه خسارات جبران ناپذیر سیاست های نادرست خود کنند. حالا به نظر می رسد با قانون افزایش تعرفه واردات موتورسیکلت های آمریکایی به اروپا کار این غول های موتورسیکلت سازی بسیار سخت تر و دشوارتر از همیشه خواهد شد.

البته به نظر می رسد رقیب آن یعنی شرکت ایندین (indian) با رونمایی از محصولات جدید و گسترش نمایندگی های خود، سهم بزرگی از بازار وطنی را به خود اختصاص داده است و ممکن است نسبت به هارلی داویدسون کمتر تحت تاثیر قانون جدید اتحادیه اروپا قرار بگیرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی یو اس ای تودی، هارلی داویدسون در بیانیه ای به این اقدام جدید اتحادیه اروپا واکنش نشان داده و اظهار کرده است که قانون افزایش تعرفه واردات موتورسیکلت های آمریکایی که در اصل اقدام تلافی جویانه اروپا در قبال افزایش تعرفه واردات فولاد و الومینیوم از سوی آمریکا به شمار می رود، به طور قطع بر روی مشتریان و میزان فروش ما (شرکت هارلی داویدسون) تاثیرات منفی عظیمی خواهد گذاشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اتحادیه اروپا و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۶۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد

وزارت بازرگانی ترکیه‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد از روز پنجشنبه صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را متوقف کرده است.

به گزارش مشرق، پیشتر شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده بود ترکیه تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را امروز پنجشنبه به حالت تعلیق درآورده است. مطابق این گزارش ترکیه علاوه بر این استفاده کشورهای ثالث از بنادر ترکیه‌ای برای تجارت با اسرائیل را نیز ممنوع کرده است.

در تحولی جداگانه اسرائیل کاتص، وزیر امور خارجه اسرائیل گفته آنکارا واردات و صادرات کالاهای اسرائیلی در بنادر ترکیه را نیز متوقف کرده است.کاتص با متهم کردن ترکیه به نقض توافقات تجاری گفت که به وزارت خارجه اسرائیل دستور داده با تمرکز بر «تولید محلی و واردات از کشورهای دیگر» به دنبال جایگزین کردن تجارت با ترکیه باشند. وزارت خارجه اسرائیل تا به این لحظه درباره اینکه استفاده از کدام بنادر ممنوع شده‌اند و اینکه آیا اقدام ترکیه بندر مدیترانه‌ای «جیحان» را هم شامل می‌شود یا خیر، اظهارنظری مطرح نکرده.

این بندر از آن جهت اهمیت دارد که اسرائیل از طریق آن از جمهوری آذربایجان نفت وارد می‌کند. یک منبع دیپلماتیک به پایگاه «المانیتور» گفت وزارت خارجه اسرائیل هم‌اکنون در حال بررسی تبعات اقتصادی تصمیم ترکیه برای متوقف کردن صادرات است. ترکیه ماه گذشته میلادی محدودیت‌هایی برای تجارت ۵۴ محصول با اسرائیل وضع کرده بود.

تحلیلگران این اقدام را گامی در برابر فشارهای داخلی برای قطع روابط تجاری با اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه تعبیر کردند. روز چهارشنبه هم «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد کشورش قصد دارد به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری ملحق شود. آفریقای جنوبی در این دادگاه اسرائیل را به نسل‌کشی در غزه متهم کرده است. حجم تجارت دوجانبه ترکیه و اسرائیل طبق داده‌های رسمی سال گذشته معادل ۵.۴ میلیارد دلار بوده.

دیگر خبرها

  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟