Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@23:32:42 GMT

سینمای دینی محلی برای درآمدزایی شده است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۶۲۱۲

سینمای دینی محلی برای درآمدزایی شده است

جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در دهه اول انقلاب ترویج فرهنگی دینی از اولیت‌های تولید آثار تلویزیونی و سینمایی بود اظهار کرد: معتقدم اگر در سینمای دهه 60 توجه به خانواده، موضوعات دینی و انقلابی ویژگی بارز تولیدات بود، چرایی آن، یک دلیل آشکار داشت، آن‌هم این‌که آدم‌ها در آن زمان با تکیه بر ریشه‌هایشان شناخته می‌شدند نه این‌که مرتبه مالی آنها، جایگاهشان را در اجتماع معین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب اینجاست که در گذشته فخر فروشی امری مذموم شمرده می‌شد و اصطلاحاً به این دست آدم‌ها طاغوتی می‌گفتند، اما امروز از آن به‌عنوان یک امتیاز نام برده می‌شود.

وی افزود: شرایط ذکر شده، سبب شده ما نتوانیم فیلم یا سریال‌هایی را پیدا کنیم که در آن به موضوعات ارزشی آن‌گونه که باید  توجه شود، البته گرایش‌های سطحی وجود دارد که در آن پرداخت‌ها را نمی‌توان جدی گرفت، حتی باید گفت آن دست کارها، فاکتوری در خدمت همان اندیشه‌های طاغوتی است که از آن سخن راندیم. در حقیقت کارهایی هم که به اسم موضوعات دینی تولید می‌شود بیشتر منافع مادی را در بر می‌گیرد، البته استثناهایی نیز وجود دارد که با تکیه به آنها نمی‌توان نظر کلی داد.

بازیگر فیلم «شبح کژدم» گفت: وضعیت تا آنجا اسفبار است که ما گاهی حاضر شده‌ایم فرهنگ و زبان خود را به تمسخر بگیریم. این اتفاق را به خوبی در برخوردی که با گویش‌ها صورت می‌گیرد می‌توان مشاهده ‌می‌کنیم. در چنین شرایطی این سوال پیش می‌آید که برنامه‌های تولیدی چه تاثیراتی در دراز مدت به همراه خواهند داشت؟ جواب این است که اگر شرایط همین‌گونه پیش رود تعلقات قلبی به میهن و سرزمین کمرنگ خواهد شد و در مراتب حادتر از بین خواهد رفت.

این کارگردان ادامه داد: بی‌توجهی به تعلقات قلبی تنها یک از عوامل خودباختگی فرهنگی نیست، بلکه شرایطی را به گونه‌ای در جامعه رقم خواهد زد که در دراز مدت شرایط  برای نفوذ استعمار به شکل بهتری فراهم باشد. وضعیت پیش آمده را با دهه 60 مقایسه کنید که مردم با اتحادی که داشتند، توانستند در مقابل بسیاری از کشورهای دنیا به پاخیزند و از انقلاب خود دفاع کنند. نکته دیگر اهمیتی است که امروزه جشنواره‌های خارجی در کشور ما پیدا کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: موفقیت در جشنواره‌های خارجی به خودی خود امری پسندیده است، اما باید ببینیم تحقق این خواسته با چه شرایطی به وجود می‌آید؟ آیا این جشنواره‌ها تنها با اتکا به تکنیک به آثار جایزه اهدا می‌‌دهند یا ملاک‌های دیگری برایشان اهمیت دارد؟ تجربه نشان داده، تقریباً همه کارهایی که در فستیوال‌های غربی جایزه کسب کرده‌اند، کارهایی بودند که به غرور و افتخار آفرینی ملت ایران اشاره نداشته‌اند، بلکه تنها امری که در آن شاخص است ذلت و فقر است که خانواده‌ها را با مشکلات عدیده مواجه کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن قرآن ایکنا هنر فرهنگی عکس الماسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در آزادی مطلق، کبریت بی‌خطر!

به گزارش "ورزش سه" در شرایطی که دانیال اسماعیلی‌فر با حکم کمیته انضباطی بازی مقابل تیم سابقش را به دلیل محرومت از دست داد وحدت حنانوف بعد از ماه‌ها در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان رفت.

حنانوف که چیزی حدود یک ماه مصدوم و دور از میدان بود آخرین بار در انزلی و حدود هفت ماه پیش برای پرسپولیس در ترکیب اصلی بازی کرده و بعد از آن یک نیمکت نشین محض بود که تعداد دقایق بقیه بازی‌هایش در لیگ برتر به اندازه یک بازی نود دقیقه‌ای دیگر هم نشد.

با این وجود وحدت مقابل سپاهان فیکس شد و در شرایطی که چندان تحت فشار قرار نگرفت در فاز حمله نیز مطابق انتظار حرفی برای گفتن نداشت.

حنانوف یک نفوذ فوق العاده با پاس عالی اورونوف داشت اما با وجود کنترل عالی و پیشروی با توپ در ارسال پاس به جلو برای آل‌کثیر تعلل کرد و یک موقعیت خوب را به باد داد. در یک صحنه هم نفوذ او بی‌نتیجه ماند چرا که کنعانی زادگان به شکل عجیبی به او پاس نداد و وحدت دست خالی برگشت.

حنانوف در کارهای تدافعی نسبتا کیفیت خوبی ارائه کرد و مثل همیشه نمایش پرجوش و خروشی داشت و هم روی هوا هم زمین مسلط بود. البته او یک اشتباه هم مرتکب شد که رضا شکاری قدر آن موقعیت را ندانست.

نکته عجیب اینکه در برخی از صحنه‌های این بازی بخصوص در نیمه دوم بازیکنان سپاهان کلا قید یارگیری با حنانوف را زده بودند و این بازیکن فضای خوبی مقابل خود می‌دید اما توان حمله و کارهای ترکیبی را نداشت و در فاز حمله یک کبریت بی‌خطر به نظر می‌رسید.
سرانجام وحدت در دقایق پایانی بازی تعویض شد و جای خود را به فرشاد فرجی داد که زمان چندانی برای خودنمایی در اختیار نداشت و تیمش هم ده نفره بود.

دیگر خبرها

  • وحدت در آزادی مطلق، کبریت بی‌خطر!
  • تلاش عجیب بیرانوند برای اخرج احمدزاده
  • وارن زائر امری دومین بازیکن جوانی که در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میدان می‌رود
  • تونی کروس تحت هر شرایطی، پاس خود را به مقصد می رساند! / انیمیشن عمر مومنی
  • اوسمار از آن طرف بام افتاد، دو تعویض در ده دقیقه آخر!
  • گلایه امری از لیگ برتر: جلوی رویای تیم‌ها را می‌گیرند!
  • امری: سطح بالای لیگ برتر مانع موفقیت تیم‌های انگلیسی در اروپا است
  • ژن درمانی به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • جرم معلم بلاگرها چیست؟ + فیلم