Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، وزیر امور خارجه رواندا اعلام کرد این کشور در برابر فشار‌های آمریکا در خصوص واردات لباس‌های دست دوم، تسلیم نخواهد شد و به حمایت از محصولات تولید داخل ادامه خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری شینهوا از کیگالی، اولیویه اندهانژیره وزیر خارجه رواندا در کنفرانسی مطبوعاتی در کیگالی پایتخت رواندا اعلام کرد مسئله‌ای که در رسانه‌ها مطرح شده این است که آمریکا از تعرفه‌های اندک بر لباس‌های دست دوم حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما رواندا موضع اولیه خود را حفظ خواهد کرد و بر تصمیم خود در خصوص کاهش واردات لباس‌های دست دوم با هدف تقویت محصولاتی که در رواندا تولید می‌شود، پایدار خواهد ماند.
به گفته وزیر امور خارجه رواندا، این کشور که از اعضای جامعه همکاری شرق آفریقا شمرده می‌شود، از این که آمریکا منشاء قانون معروف به "قانون رشد و فرصت آفریقا" است، تقدیر می‌کند و عقیده دارد حذف امتیاز‌های مربوط به "قانون رشد و فرصت آفریقا" نشان دهنده دوراندیشی آمریکا است. موضوع این قانون، حمایت از رشد و دسترسی آفریقا به بازار‌ها است.
وی افزود: رواندا موضع خود را (در خصوص کاهش واردات لباس‌های دست دوم) حفظ می‌کند، زیرا باید صنعت نساجی ما رشد یابد. قانون رشد و فرصت آفریقا ابتکار آمریکا بود و ما نمی‌توانیم تصمیم آن‌ها را درباره رواندا تغییر دهیم.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مارس اعلام کرد اجرای معافیت‌های اعطا شده به همه محصولات واجد شرایط قانون رشد و فرصت آفریقا را در قبال رواندا و در بخش صادرات لباس، ظرف مدت ۶۰ روز حذف خواهد کرد. اکنون این مهلت ۶۰ روزه به پایان رسیده است.
این اقدام ترامپ، واکنش کشور‌های شرق آفریقا را با هدف افزایش تعرفه‌های گمرکی بر واردات لباس‌های دست دوم در پی داشته است. این اقدام کشور‌های شرق آفریقا به منظور افزایش توانمندی تولید محلی در بخش لباس و سایر بخش‌ها صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: وزير خارجه آمريکا آفريقا توليد نساجي صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند

به نقل از دیلی میل، نتایج این نظرسنجی پنجشنبه منتشر شد و نشان می‌دهد ۴۹ درصد از رای‌دهندگان وقوع جنگ داخلی در آمریکا را غیرمحتمل دانسته و ۱۰ درصد نیز اعلام کردند که در این باره مطمئن نیستند.

به نوشته دیلی میل، ۴۱ درصد از رای‌دهندگانی که وقوع جنگ داخلی در پنج سال آینده را محتمل می‌دانند معادل ۱۰۶ میلیون نفر از جمعیت آمریکاست.

این نظرسنجی ماه گذشته میلادی با پرسش از هزار و ۱۰۵ رای‌دهنده آمریکایی انجام شد و نشان داد که زنان، جوانان و آمریکایی‌هایی غیرسفیدپوست بیش از سایرین نگران وقوع جنگ داخلی هستند.

موسسه راسموسن اعلام کرد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چشم‌انداز وقوع جنگ داخلی در این کشور نزدیک‌تر شده است، زیرا رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ در انتخابات باعث ایجاد شکاف میان رای‌دهندگان شده است.

در چنین شرایطی، آمریکایی‌ها نگران تکرار جنگ داخلی هستند که از سال ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ در آمریکا رخ داد.

راسموسن گفت که بحث درباره بروز جنگ داخلی در آمریکا پس از اکران فیلم سینمایی جدید «جنگ داخلی» بیشتر شده است. این فیلم اکشن سیاسی یکی از فیلم‌های پرفروش حال حاضر آمریکاست.

گروه‌های جدایی‌طلب در آمریکا معتقدند که این فیلم گزارش تامل‌برانگیزی درباره بروز خشونت و هرج و مرج در ایالات متحده در آینده نزدیک است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!
  • شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین