Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@22:49:50 GMT

نبود آب آشامیدنی در برخی از مناطق آبادان

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۶۴۸۶

نبود آب آشامیدنی در برخی از مناطق آبادان

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: از ۱۵ ماه پیش مسئله شوری آب را به وزارت نیرو و معاون اول رئیس جمهور هشدار دادم، اما متاسفانه هیچ عکس‌العمل مناسبی قبل از به وجود آمدن وضعیت کنونی مشاهده نکردیم.

به گزارش مشرق، غلامرضا شرفی امروز با اشاره به مشکل شوری آب اظهار کرد: بحث آب آلوده، کدر و شور آبادان به ۱۳ سال پیش برمی‌گردد، متأسفانه مردم آبادان در این مدت زمان طولانی در مخمصه آب شور گرفتار شده و با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: وضعیت نامناسب آب باعث به وجود آمدن بیماری‌های خطرناک می‌شود و از طرفی دیگر مهاجرت مردم بومی به دیگر شهرها را رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید:

دلیل عجیب تعطیلی پتروشیمی آبادان

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده از ۱۵ ماه پیش مسئله شوری آب را به وزارت نیرو، معاون اول رئیس‌جمهور، مسؤولان مربوطه و حتی وزارت اطلاعات هشدار دادم، اما متاسفانه هیچ عکس‌العمل مناسبی قبل از به وجود آمدن وضعیت کنونی مشاهده نکردیم.

وی افزود: آب آبادان در وضعیت ۵۰ درجه گرمای این شهر شور شده و حتی بر وضعیت بهداشتی شهروندان اثر گذاشته است، این مشکل از طرف هر کسی باشد، به اعتقاد ما خائنانه است و این وضعیت خیانت به مردم آبادان است.

شرفی اظهار کرد: حکومت ما بر پایه مردم است، مردم باید همیشه راضی باشند، بنده بیش از یک سال پیش این وضعیت را به مسؤولان هشدار داده بودم، اما متأسفانه اکنون در گرمای شدید آب برای خوردن نداریم، اکنون برخی از نقاط آبادان آب ندارند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی آب آشامیدنی آبادان شوری آب مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسالم بودن هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص ۱۰۳ و هندیجان ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.
بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، اهواز، سوسنگرد، شادگان، شوش، کارون، ماهشهر و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.
همچنین وضعیت هوای ایذه، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامهرمز و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.
براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • هشدار به مسافران؛ از سفر به این مناطق کشور پرهیز کنید
  • وضعیت مناطق سیل‌زدۀ جنوب سیستان و بلوچستان/ مردم مراقب خطر تمساح باشند
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • (ویدیو) وضعیت مناطق سیل‌زده جنوب سیستان‌وبلوچستان
  • هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان/ رگبار باران در این ارتفاعات
  • هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ناسالم بودن هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • هشدار زرد به پرسپولیس در آبادان، خاطره تلخ از فراز!