Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه تعطیلات دانش‌آموزان در کشورهای دیگر منقطع و کوتاه است، از تعطیلات طولانی تابستانی در ایران انتقاد کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، اسدالله عباسی با انتقاد از تعطیلات طولانی و پیوسته دانش‌آموزان بر نقش جایگاه مدارس در پر کردن اوقات فراغت تاکید کرد و گفت: تعطیلات دانش‌آموزان در کشورهای دیگر منقطع و کوتاه است به همین دلیل مدارس و خانواده‌ها می‌توانند برای این تعطیلات برنامه‌ریزی کرده و از آن بهره‌برداری کنند اما در ایران به دلیل طولانی بودن آن، وقت دانش‌آموزان به بطالت می‎گذرد که این خود زمینه آسیب‎های اجتماعی را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طولانی شدن تعطیلات مدارس سبب می‌شود تا دانش‌آموزان در ابتدای مهر به سختی بتوانند دوباره با درس و مشق اخت بگیرند، ادامه داد: طرح‌ها و پیشنهادات بسیاری برای کاهش تعطیلات و استفاده بهینه از  اوقات فراغت دانش‌آوزان وجود دارد و با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت در ایران می‌توان زمان تعطیلات را تغییر داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش وظیفه مدیریت اوقات فراغت دانش‌آموزان را دارد، بیان کرد: آموزش و پرورش باید با هزینه‌های پایین امکان سفر، آموزش‌های جانبی، مهارت آموزشی و پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان را در فصل تابستان فراهم کند و در این رابطه در کنار خانواده‌ها باشد.

عباسی معتقد است آموزش و پرورش باید از امکانات همه دستگاه‌ها برای ارائه خدمات تفریحی، ورزشی، علمی و... به دانش‌آموزان در ایام تابستان بهره ببرد، اضافه کرد: به‌یقین خانواده‌ها نیز علاقه مند به پر کردن اوقاف فراغت فرزندان خود با برنامه و هزینه مناسب هستند اما رسیدن به این مهم به طراحی و برنامه‌ریزی کلان و جزئی در سراسر کشور ازسوی آموزش و پرورش نیاز دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کار تحقیقی پژوهشی درخصوص نحوه گذراندن اوقاف فراغت دانش‌آموزان را به منظور آگاهی از آسیب‌های پیرامون آن‌ها نیز ضروری دانست.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تعطیلات تابستانی تعطیلات مدارس تعطیلات دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۶۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دانش‌آموزان علاقمند به فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و گروهی در حوزه سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی به صورت داوطلب به عنوان "سفیر سلامت" انتخاب شده که وظیفه اصلی آنان انتقال مفاهیم بهداشتی به دانش‌آموزان در مدارس است.

رعایت اصول بهداشت فردی، تغذیه صحیح و اصولی، بهداشت اجتماعی و محیط زیست، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت دانش آموزی انتقال داده می‌شود.

هدف از تشکیل سفیران سلامت ارتقای دانش خود مراقبتی و سطح سلامت در جامعه به خصوص نسل جدید است.

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟