Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-  ديدارهاي محرمانه بن سلمان با نتانياهو و جارد کوشنر از ماموريت وليعهد سعودي براي پياده سازي طرح معامله قرن ترامپ حکايت دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، روزنامه صهيونيستي `معاريو` از ديدار `محمد بن سلمان` وليعهد عربستان با `بنيامين نتانياهو` نخست وزير رژيم صهيونيستي در اردن خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک، روزنامه معاريو چاپ فلسطين اشغالي جمعه شب اعلام کرد بنيامين نتانياهو در سفر روز دوشنبه گذشته به امان با محمد بن سلمان ديدار و گفتگو کرده است. بن سلمان با نتانياهو در کاخ پادشاهي عبدالله دوم اردن ديدار کرد. اين ديدار در حاشيه سفر جيسون گرينبلات فرستاده ويژه دولت آمريکا به خاورميانه و جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا به امان صورت گرفت.
جاکي حوجي، تحليلگر مسائل کشورهاي عربي در روزنامه عبري زبان معاريو نوشت: در سفر دوشنبه گذشته نتانياهو به امان براي ديدار با عبد الله دوم، محمد بن سلمان در کاخ پادشاهي اردن منتظر نتانياهو بود.
جاکي حوجي افزود يکي از دوستان نزديکش اين موضوع را به اطلاع وي رسانده و تاکيد کرده است تماسهاي مستقيم ميان عربستان و اسرائيل چه تحت نظارت عبد الله دوم و يا بدون نظارت وي وجود دارد.
گفتني است جارد کوشنر و جيسون گرينبلات در ادامه سفر دوره اي خود به منطقه خاورميانه غرب آسيا روز جمعه با نتانياهو ديدار کردند. کوشنر و گرينبلات پس از گفتگو با مقامات اردن، مصر و عربستان درباره تلاش هاي آمريکا براي حل مناقشه خاورميانه در چارچوب طرح باصطلاح صلح موسوم به « معامله قرن » به فلسطين اشغالي سفر کردند.

ديدار داماد ترامپ با بن سلمان
 جارد کوشنر داماد دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا و مشاور ارشد کاخ سفيد روز چهارشنبه هفته گذشته در مورد رژيم صهيونيستي و فلسطين با محمد بن سلمان وليعهد عربستان سعودي ديدار و گفتگو کرد.
به گزارش رويترز؛ بر اساس بيانيه اي که به وسيله کاخ سفيد منتشر شد، در اين ديدار که با حضور جيسون گرينبلات فرستاده آمريکا در امور خاورميانه صورت گرفت، دو طرف در مورد مناسبات ميان آمريکا و عربستان سعودي و مسائل فلسطين گفتگو کردند.
کوشنر روز سه شنبه نيز ديدار مشابهي با عبدالله پادشاه اردن داشت. کوشنر و گرينبلات هر دو تاکيد کرده اند بر روي طرح سازشي ميان اسرائيل و فلسطيني ها مشغول کار هستند و در حال تکميل شدن است.

عربستان دلال طرح معامله قرن ترامپ شده است
روابط رژيم صهيونيستي و آل سعود طي سال هاي اخير علني تر از گذشته شده است.
وليعهد عربستان پيشتر از ادعاي صهيونيست ها در اشغال سرزمين هاي فلسطيني حمايت به عمل آورده بود.
کوشنر و گرينبلات از هفته گذشته سفر منطقه اي را با هدف گفت وگو با سران کشورهاي عربي براي جا انداختن `معامله قرن` آغاز کرده و تاکنون به کشورهاي اردن ، مصر عربستان و قطر سفر کرده اند.
محمد بن سلمان پيشتر در مصاحبه با مجله آمريکايي آتلانتيک گفته بود هيچ گونه مخالفت ديني با موجوديت اسرائيل و اينکه اسرائيلي ها در کنار فلسطيني ها يک زندگي آرام و مسالمت آميزي داشته باشند، وجود ندارد، عربستان منافع يکساني با اسرائيل دارد و در صورت حل مناقشه خاورميانه و امضاي توافقنامه صلح ميان تل آويو و رام الله منافع زيادي ميان اسرائيل و اعضاي شوراي همکاري خليج فارس ايجاد خواهد شد.
محمد بن سلمان تاکيد کرده بود "به عقيده من هر ملتي در هر مکاني اين حق را دارد که در سرزمين خود در صلح و آرامش زندگي کند و ملت هاي فلسطين و اسرائيل نيز حق دارند سرزمين خود را داشته باشند."
اين در حالي است که رژيم صهيونيستي متشکل از مهاجران صهيونيست از کشورهاي مختلف است که با جنگ و کشتار مردم فلسطين و کشورهاي اسلامي همسايه فلسطين، موجوديت نامشروع و جعلي به نام «اسرائيل» را شکل داده است.

جزئيات طرح معامله قرن ترامپ
«معامله قرن» طرح باصطلاح صلح پيشنهادي دونالد ترامپ براي حل مناقشه خاورميانه است که جارد کوشنر در سفر به منطقه خاورميانه آن را تبليغ مي کند، اين طرح باصطلاح صلح در پي مخالفت فلسطيني ها با آن هنوز تکميل نشده است. در اين طرح باصطلاح صلح آمده است شهر ابوديس در مجاورت شهر قدس پايتخت فلسطيني ها باشد. در اين طرح همچنين بر تشکيل کشور بدون سلاح (خلع سلاح شده) فلسطين متشکل از نوار غزه و بخش هايي از کرانه باختري تاکيد شده است و شهرهاي بزرگ يهودي نشين در کرانه باختري و منطقه غور اردن همچنان در کنترل اسرائيل باقي خواهند ماند.
طرح معامله قرن که دولت ترامپ قصد اجراي آن را دارد ، فلسطيني ها را مجبور به ارايه امتيازات زيادي در حق صهيونيست ها مي کند.
سايت صهيونيستي `دبکا` پيشتر برخي از بندهاي طرح ياد شده را اين گونه فاش کرده است:
1- کشور فلسطين با حاکميت محدود در نوار غزه و نيمي از کرانه باختري تشکيل خواهد شد.
2- مسئوليت کنترل امنيت اغلب مناطق کرانه باختري و گذرگاه هاي مرزي به عهده `اسرائيل` خواهد ماند.
3- حاکميت بر `وادي اردن` (شرق کرانه باختري) و کنترل نظامي آن به عهده اسرائيل باقي خواهد بود.
4- همه محله هاي عربي بخش شرقي قدس در اختيار فلسطين خواهد بود، به جز شهر قديمي آن که بخشي از قدس در دست اسرائيل خواهد بود.
5 - `ابوديس` بخش شرقي قدس، پايتخت پيشنهادي براي کشور فلسطين خواهد بود.
6 - نظارت ديني بر مساجد شهر قديمي قدس به عهده فلسطين و اردن خواهد بود.
7 - غزه جزئي از کشور جديد فلسطين خواهد بود، به شرط اينکه حماس خود را خلع سلاح کند.
8 - هيچ بندي در اين طرح درباره `حق بازگشت` آوارگان فلسطيني درج نشده است، اما مکانيزمي از سوي جامعه جهاني براي رسيدگي به آن ايجاد خواهد شد.
9 - شناسايي اسرائيل به عنوان وطن يهوديان و کشور فلسطين با حاکميت محدود به عنوان وطن فلسطيني ها.
به نوشته دبکا، ترامپ در ديدارهايي با محمد بن سلمان وليعهد سعودي، `محمد بن زايد آل نهيان` وليعهد ابوظبي، `تميم بن حمد آل ثاني` امير قطر، `عبد الفتاح السيسي` رئيس جمهوري مصر و `بنيامين نتانياهو` نخست وزير رژيم صهيونيستي طي چند جلسه درباره اين طرح گفت و گو و رايزني کرده است.





منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بن سلمان عربستان طرح معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.



کد خبر 847033 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه عربستان سلمان بن عبدالعزیز - عربستان

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  •  عربستان جلسه‌ای درباره آینده غزه برگزار می کند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان