Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:01:40 GMT

چگونه کشور از گوشت برزیلی بی‌نیاز می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۶۸۹۰

چگونه کشور از گوشت برزیلی بی‌نیاز می‌شود؟

گردهمایی ایلات و عشایر استان سمنان با حضور سردار سیف رئیس سازمان بسیج عشایری کشور در شهمیرزاد برگزار و در آن، راه خودکفایی کشور در تولید گوشت قرمز و قطع واردات گوشت برزیلی را حمایت حقیقی از عشایر کشور ارزیابی کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سردار نصرت‌الله سیف، عشایر را برکت انقلاب دانست و با اشاره به برخی موانع فعالیت‌های عشایری اظهار کرد: نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که عشایر خسته شده و عطای کار تولید را به لقایش ببخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بسیج عشایری کشور با بیان اینکه عشایر بهترین حافظان محیط‌زیست و منابع طبیعی هستند خاطرنشان کرد: نباید حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست بهانه‌ای شود که مانع از فعالیت تولیدی ایلات و عشایر شویم.

وی با بیان اینکه عشایر می‌توانند کشور را از واردات گوشت قرمز بی‌نیاز کنند ادامه داد: باید مشکلات عشایر و از جمله مشکل مراتع و ایل‌راه‌های آنها را حل کنیم.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به سهم بالای عشایر در تامین گوشت و لبنیات کشور تصریح کرد: اگر به عشایر امکانات و تسهیلات مناسب داده شود می‌توانیم کشور را از گوشت برزیلی بی‌نیاز کنیم.

سردار سیف، جلوگیری از کوچ عشایر را غیرمنطقی ارزیابی کرد و گفت: وقتی خشکسالی‌های مداوم و نبود پوشش گیاهی کافی، دام‌های عشایر را تهدید می‌کند اگر مانع از کوچ عشایر شویم دام‌های آنها تلف می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر ییلاق آماده کوچ نیست باید دستگاه‌های مسوول در میان‌بند فکری برای عشایر و دام‌های آنها کنند یا حداقل تا ییلاق آماده کوچ می‌شود باید علوفه دام عشایر را تامین کنند.

وی از اداره کل امور عشایری به عنوان مدعی‌العموم عشایر نام برد و اظهار کرد: این اداره کل باید حافظ منافع عشایر به عنوان بخش مهمی از جمعیت مولد کشور باشد.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با انقاد از تعدد قوانین دست‌وپاگیر خاطرنشان کرد: نباید به گونه‌ای عمل شود که عشایر در بین انبوهی از قوانین گرفتار و سرگردان بمانند.

وی از عشایر به عنوان نمودی از زندگی سبک اسلامی ایرانی نام برد و گفت: صداوسیما باید با ورود به جامعه عشایری به تولید مستندهایی از زندگی این مردم سختکوش بپردازد تا مردم بیشتر با ظرفیت بسیار بالای عشایر آشنا شوند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند

مدیرکل امور عشایری لرستان از تولید سالانه ۱۷تن روغن حیوانی توسط عشایر این استان خبر داد. - اخبار استانها -

هوشنگ نورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به وجود یک میلیون و 500 واحد دامی در لرستان، گفت: عشایر 25درصد پروتئین این استان را تولید می‌کنند.

او با بیان اینکه 14هزار خانوار عشایر با جمعیت 83هزار نفر در لرستان زیست می‌کنند، اضافه کرد: عشایر این استان دارای 13 ایل و 15 طایفه هستند.

مدیرکل امور عشایری لرستان اعلام کرد: عشایر این استان هر سال 1000تن پشم، 150 تن عسل و 17 تن روغن حیوانی را تولید و روانۀ بازار مصرف می‌کنند.

تولید سالانه 16هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

نورمحمدی با بیان تولید سالانه 12هزار تن گوشت و 29هزار تن فراورده‌های لبنی توسط عشایر لرستان، بیان کرد: عشایر این استان در حوزه‌های فرش، گلیم‌بافی، جاجیم، سیاه‌چادر، گبه، حصیر و نمد فعال هستند.

او با اشاره به کوچ عشایر لرستان، یادآور شد: عشایر در فصل سرما در جنوب این استان، شمال خوزستان و شرق ایلام زمستان‌گذرانی می‌کنند و در ییلاق نیز در مناطق شمالی لرستان اتراق می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری لرستان متذکّر شد: ایل‌های بالاگریوه، چگنی، دلفان، بیرانوند، پاپی، حسنوند، سادات، بختیاری و دریکوند مهم‌ترین طوایف عشایری در این استان هستند.

نورمحمدی با اعلام فعالیت عشایر لرستان در بخش گردشگری گفت: عشایر با ایجاد نوروزگاه‌های عشایری و بوم‌گردی نوع زندگی، معیشت، فرهنگ و هنر عشایر این استان را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت