Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-16@23:14:13 GMT

◄ کاهش تأخیرها عامل مهم افزایش مسافر

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۷۱۲۱

◄ کاهش تأخیرها عامل مهم افزایش مسافر

تین‌نیوز | 

معاون مسافری شرکت راه‌آهن، درباره کم‌وکیف سفرهای نوروزی امسال از طریق حمل‌ونقل ریلی توضیح داده است.

میرحسن موسوی با ارائه این آمار که در ایام پیک نوروز، میزان جابه‌جایی مسافران رشد ۹ درصدی داشته  از کاهش تأخیر حرکت قطارهای مسافری  به زیر ۱۸ ثانیه خبر داد.

لطفاً آماری کلی از میزان سفر، تعداد مسافر و رام قطارهای اعزام‌شده در نوروز امسال با شبکه ریلی را ارائه دهید؟

همان‌طور که مستحضرید، هنوز آمار تعداد مسافر نوروزی امسال تا پایان روز ۱۶ فروردین منتشر نشده است، اما تا پایان روز ۱۵ فروردین ۹۷، حدود ۴ هزار و ۸۴۰ رام قطار به ایستگاه‌های سراسر کشور اعزام شد و در خط سیر قرار گرفت که با این ترتیب، مجموع تعداد مسافر از ۲۵ اسفند ۹۶ تا پانزدهم فروردین امسال، حدود یک میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۲۳ نفر است که در مقایسه با مجموع تعداد مسافر مشابه سال قبل، با یک میلیون و ۶۸۸ هزار و ۴۱۰ مسافر، در تعداد دقیقاً ۱۶۹ هزار و ۳۱۳ نفر و ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۳ درصد بیشتر از سال قبل رشد داشته است.

عوامل مهم این رشد چه بوده است؟

عوامل بسیاری همچون نوسازی ناوگان مسافری، توسعه شبکه خطوط ریلی و افزایش سرعت سیر و تبلیغات در این رشد تأثیرگذارند، اما عامل مهم کم شدن میزان تأخیرها، کمک شایانی به افزایش تقاضای سفر در شبکه ریلی کرده است. بنابراین، مجموع تأخیر از مبدأ به ازای هر قطار تا ۱۵ فروردین ۹۷، ۲۵ دقیقه بوده که در مقایسه با میانگین تأخیر از مبدأ مشابه سال قبل، یک دقیقه کاهش داشته است. میانگین تأخیرها تا همین تاریخ نیز ۲۷ دقیقه بوده که میانگین تأخیر کل در بازه زمانی مشابه سال قبل ۳۳ دقیقه بوده؛ ضمن اینکه میانگین تأخیر رسیدن به مقصد با احتساب قطارهای حومه‌ای ۱۹ دقیقه بوده است.

 

با این آمار و ارقام، رشد سفرهای نوروزی از طریق محورهای ریلی کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در ایام پیک نوروز، میزان جابه‌جایی مسافران رشد ۹ درصدی داشته و تأخیر حرکت قطارهای مسافری نیز به زیر ۱۸ ثانیه رسیده است، اما ما بیش از این از خود انتظار داریم و همکاران ما همواره در تلاش هستند این آمار هر روز بالاتر رود، زیرا نفع مردم در این رشد است؛ ضمن اینکه امسال، سال حمایت از کالای داخلی نیز نام‌گذاری شده است و در همین آغاز سال، شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی اقدام به خرید واگن جدید از شرکت‌های داخلی و بازسازی برخی از واگن‌های مسافری کرده‌اند.

از عوامل دیگری که بر رشد تقاضای سفر در نوروز امسال تأثیر داشت، از سیر خارج‌کردن ۲۸۴ واگن مسافری بالای ۳۰ سال، جرم‌گیری ۴۷۲ واگن و بهسازی ۱۰۰ واگن مسافری برای ارتقای کیفیت خدمات مسافری بوده است.

امیدواریم با حمایت از حمل‌ونقل ریلی که توسعه آن به نفع کشور است، بتوانیم از میزان مخاطرات سفرهای جاده‌ای بکاهیم و سفری ایمن و آسوده را در تعطیلات سال‌های آینده برای هم‌وطنانمان رقم بزنیم.

 چه شهرهایی میزبان بیشترین سفر ریلی در نوروز امسال بوده‌اند؟

مسافران نوروزی امسال که قطار را برای سفر خود برگزیدند، بیشتر از مبدا و به مقصد شهرهای تهران و مشهد تردد داشتند.

هفته‌نامه‌حمل‌ونقل

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت راه آهن تاخیر قطار سفر ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ برابری حجم طرح های راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد اعلام کرد: در حالی میزان قراردادهای این مجموعه در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ به حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد رستگاری به همراه معاونین این اداره کل در دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، ضمن ارائه گزارش مختصری از اقدامات راهداری طی دو سال گذشته، اظهار کرد: در سال های اخیر مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای تلاش های گسترده ای را در حوزه ایجاد راه های روستایی، حفظ زیرساخت های راه، اصلاح رویه راه ها، حمل و نقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند.

رستگاری افزود: بخشی از این تلاش ها را می توان در حجم قراردادهای منعقد شده جهت انجام طرح های متعدد مشاهده کرد که در سال ۱۴۰۰ میزان ریالی این قراردادها ۲۰۰ میلیارد تومان بوده ولی با افزایش حدود ۱۲ برابری در سال ۱۴۰۲ به ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان این که پیگیری های متعددی جهت جذب اعتبارات ملی از کانال های مختلف صورت گرفته است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۸ هزار تن آسفالت در شبکه جاده ای استان پخش شد که این عدد با افزایش ۱۰ برابری در سال ۱۴۰۲ به ۳۰۴ هزار تن رسید.

وی همچنین به افزایش میزان خط کشی های انجام شده در بازه زمانی فوق از یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر به شش هزار کیلومتر اشاره کرد و گفت: در حوزه حمل و نقل مسافر که به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارد علاوه بر مشکلات مربوط به ضعف ناوگان و کمبود آن، عدم کفایت نیروی انسانی بسیار واضح احساس می شود تا جایی که کل مجموعه حمل و نقل مسافر استان باید تنها با دو نفر نیرو مدیریت و نظارت شود.

مدیر کل راهداری استان به اقدامات انجام شده در حوزه مناسب سازی نرخ حمل و نقل مسافر نیز اشاره و اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ مناسب سازی قیمت با هدف افزایش کیفیت خدمات ناوگان حمل و نقل در دستور کار قرار دارد که با این برنامه انشاالله خدمات ارائه شده در ناوگان مسافربری، موجبات رضایت مردم را فراهم کند.

رستگاری در ادامه موضوع رفع نقاط حادثه خیز را مطرح کرد و افزود: بر اساس پایش های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۱ طی دو مرحله پایش حدود ۱۷۰ نقطه پرحادثه در استان شناخته شده بود که با تلاش راهداران، این تعداد به ۱۵ مورد کاهش یافته و موارد باقی مانده نیز در حال تکمیل جهت اصلاح است.

وی در ادامه به سیر کاهشی تصادفات در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: عمده تصادفات ناشی از عوامل انسانی از جمله سرعت غیرمجاز، خواب آلودگی و بی احتیاطی کاربران است که از ائمه جمعه و جماعات درخواست می شود جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در این زمینه با مجموعه راهداری و حمل ونقل جاده ای همکاری ویژه داشته باشند تا در آینده بتوانیم آمار تلفات و حوادث جاده ای را به حداقل ممکن برسانیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی راهداری یزد، آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان نیز در ادامه به کمبودهای موجود در حوزه حمل ونقل کالا و مسافر اشاره کرد و گفت: با گسترش حمل ونقل ریلی و هوایی و کاهش حجم تردد خودروهای سنگین در جاده ها می توان علاوه بر حفظ زیرساخت ها، گامی بلند در زمینه حفظ جان انسان ها و کاهش هزینه ها، برداشت.

وی همچنین بر اهمیت اطلاع رسانی تأکید کرد و گفت: کاربران جاده برای جان خود و دیگران ارزش قائل بوده و برای حفظ آن نکات ایمنی را رعایت کنند.

ناصری در پایان تأکید کرد: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای تلاش دارد تا بسترهای لازم جهت حفظ جان انسان ها را فراهم کند که این مهم خدمت بزرگ به جامعه و ملت شریف ایران است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری نداشتیم/ تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
  • ◄ کاهش سهم حمل ونقل ریلی در سفرهای نوروزی
  • حقایقی از آمار سفر‌های امسال در نوروز و عید فطر
  • افزایش سرعت تجارت با همکاری شرکت حمل و نقل کشتیرانی و راه آهن
  • ترس رژیم صهیونیستی عامل افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • جابجایی سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۸۶۶ مسافر با ناوگان حمل و نقل مسافری سیستان و بلوچستان
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل مسافری سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۱۲ برابری حجم طرح های راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد
  • جابجایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل ونقل مسافری سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۱۲ برابری حجم طرح‌های راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای یزد