Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا ازخراسان شمالی، محمد اکبرزاده، در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: با توجه به فعالیت های پژوهشی و فرهنگی و اقتصادی جهاددانشگاهی در منطقه، آستان قدس در استان آمادگی کامل همکاری و مشارکت با این نهاد در راستای رفع مشکلات محرومان را دارد.

وی ادامه داد: ماموریت اصلی آستان قدس ترویج فرهنگ  و سبک زندگی رضوی است که اگر این مهم در جامعه نهادینه شود قطعا بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امروز سبک زندگی و رفتارهای اجتماعی تغییر پیدا کرده است، گفت: هم اکنون در جامعه افراد منافع فردی را اگرچه موجب به ضرر افتادن منافع جمع شود، ترجیح داده و ارزش های اسلامی را قربانی طمع ورزی های خود می‌کنند.

اکبرزاده با با بیان اینکه در بحث تربیت دچار مشکل هستیم و نظام آموزشی در این حوزه بسیار کوتاهی کرده است، گفت: امروز باید بیش از پیش در بحث نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه تلاش کنیم.

وی با اشاره به اقدامات آستان قدس رضوی در خراسان شمالی، یادآورشد: رسیدگی به امور محرومان و توانمندسازی آنان از مهمترین اولویت های آستان قدس رضوی در استان است.

اکبرزاده با تاکید بر نگاه ویژه آستان قدس رضوی در حوزه اشتغال زایی و ارائه خدمات درمانی به محرومان در این استان، خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات به افراد دارای طرح که توجیه اقتصادی داشته باشند، صورت می گیرد و بازدید های دوره ای نیز به منظور پایداری اشتغال آنان انجام می شود.

دکتر رضا شاهین فر،رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهارکرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی در این استان با بهره مندی از ظرفیت نیروهای جوان و خلاق و به پشتوانه پژوهشکده های بزرگ در سطح کشور توانسته در این منطقه محروم زمینه های توسعه استان را در بخش های پژوهشی، درمان و فرهنگی فراهم سازد.

 وی با اشاره به لزوم راه اندازی مرکز ناباروری در خراسان‌شمالی، یادآورشد: مقرر است این مرکز با مشارکت استانداری و دانشگاه علوم پزشکی در استان راه اندازی شود.

شاهین فر ادامه داد: در حال حاضر فضای فیزیکی و نیروی انسانی این مرکز تامین شده و برای ادامه کار نیازمند حمایت خیرین و مشارکت دیگر سازمان ها هستیم زیرا با راه اندازی این مرکز علاوه بر ارتقاء شاخص های اجتماعی  بسیاری از مشکلات مالی و آسیب های اجتماعی و روانی از دوش خانواده های متقاضی فرزند برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت های این نهاد در راستای تولید نهال گردوی پیوندی در استان، یادآورشد: با توجه به اینکه دانش فنی این مهم در پژوهشکده های جهاددانشگاهی کشور موجود بوده و آن را به استان انتقال داده ایم در این راستا تولید آن در سطح بالا نیازمند مشارکت همه جانبه نهادهایی همانند آستان قدس رضوی است.

شاهین فر با اشاره وجود دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در جهاددانشگاهی ، یادآورشد: می‌توان با استفاده از این دو ابزار فرهنگی زمینه نهادینه سازی هر چه بیشتر فرهنگ رضوی و سبک زندگی اسلامی در جامعه را فراهم کرد.

وی یادآورشد: در بحث مباحث فرهنگی نیز می توان با راه اندازی انتشارت مشترک جهاددانشگاهی و آستان قدس رضوی در پاسخ گویی به نیازهای فرهنگی جامعه گام های مثبتی برداشت. 

انتهای پیام.

   

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز باران، با طراوت بهاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ بارش‌های وسط فصل بهار، طراوتی دلچسب به طبیعت بخشید. هرچند برخی محور‌های مواصلاتی روستایی برای ساعاتی قطع شد، بازگشایی آنها در کنار خوشحالی کشاورزان، این روز بهاری را به یادماندنی کرد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از فردا جوی پایدار و افزایش شش تا هشت درجه ای را برای استان پیش بینی کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی
  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)