Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، جلیلیان رئیس مرکز مطالعات و جرم شناسی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود درخصوص اقدامات انجام شده در این اداره کل گفت:  یکی از وظایف مهم قوه قضاییه اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم است
 
وی افزود: از همین رو از سال ۸۹ با تاکیدات مقام معظم رهبری و تدبیر رییس قوه قضاییه معاپنت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تاسیس شد و فعالیت خودش را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
جلیلیان گفت: در ساختار این معاونت همه شئون پیشگیری از وقوع جرم  نظیر پیشگیری های اولیه، ثانویه و بعدی، دیده شده است. همچنین به موضوعات پیشگیری های فرهنگی اجتماعی مردمی و وضعی هم توجه شده است.
 
رئیس مرکز مطالعات و جرم شناسی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و عنایت به اسناد بالادستی اصلی ترین مجموعه پشتیبان معاونت پیشگیری از وقوع جرم مرکز مطالعات و جرم شناسی تعیین شد تا با استناد به مطالعات انجام شده بتوان تصمیم گیری های لازم را داشت.
 
وی افزود: بدون شناخت درست از جرایم و آسیب های اجتماعی و همچنین بدون شناخت کافی از ریشه ها و علل وقوع جرایم و رشد آسیب های اجتماعی نمی توان برای رفع این آسیب ها اقدامی کرد که اینها نشان دهنده اهمیت و‌ ضرورت ایجاد مرکز مطالعات و جرم شناسی بوده است.
 
جلیلیان گفت: ما در مرکز مطالعات و جرم شناسی تلاش کردیم تا در مدت مشخص آسیب ها و ریشه های آن را شناسایی کنیم.
 
وی در خصوص سیاست‌های این مرکز گفت: اولویت بخشی به پژوهش های کاربردی هم از سیاست‌هایمان بوده است که در کنار جلب همکاری نهادهای پژوهشی تلاش شده است امار و اطلاعات درست استخراج شود.
 
رئیس مرکز مطالعات و جرم شناسی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: یکی دیگر از سیاست هایمان بحث آموزش بوده است و از طرفی هم افزایش ظرفیت بدنه کارشناسی معاونت را دنبال کرده ایم.
 
جلیلیان گفت: در سال نود و شش یکی از برنامه های ما بحث ارتقا دانش پیشگیری بوده است که به همین منظور سه کتاب در این حوزه تالیف و ترجمه شده است و در سال جاری هم تالیف و ترجمه هفت کتاب در دستور کار قرار دارد.
 
وی ادامه داد: یک فصلنامه تخصصی در حوزه پیشگیری هم به چاپ رسیده است که قرار است ادبیات پیشگیری از وقوع جرم را گسترش دهد.
 
رئیس مرکز مطالعات و جرم شناسی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه توجه به فضای مجازی را هم مورد مهمی قلمداد کرد و گفت: ما می دانیم مشکلات زیادی از این ناحیه متوجه کشور می شود و این را می شود از سخنان و تاکیدات رهبری هم دریافت کرد.
 
جلیلیان گفت: ما از جهت اهمیت موضوع فضای مجازی اقدام به تشکیل کمیته علمی ملی برای پیشگیری از جرایم و اسیب های اجتماعی در حوزه فضای مجازی کردیم که با حضور اندیشمندان و صاحب نظران حوزه فضای مجازی تشکیل شده است.
 
وی ادامه داد: هفت کارگاه و جلسه با محوریت فضای مجازی و بررسی آسیب های آن تشکیل شده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قوه قضاییه ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمجید رحمانی، دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه در خصوص ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تدبیر و اندیشیده شده است و کمیته‌های مختلفی شکل گرفته‌اند، گفت: در این مدت ۶ الی ۷ ماهی که ایشان به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی منصوب شده‌اند، برنامه‌ریزی متفاوتی برای حمایت و توانمندسازی از اقشار آسیب‌پذیر و در معرض آسیب صورت گرفته است که اقدام اولیه جمع‌آوری آنها بوده است.

وی افزود: این افراد پس از جمع‌آوری در مرکز غربالگری مددکاری خواهند شد و متناسب با نیازهایی که دارند خدمت‌های مختلفی از طریق مجموعه‌های مختلف، دستگاه و نهادهای دولتی شهرداری تهران و حاکمیتی به آنها ارائه خواهد شد تا مجدد به چرخه آسیب بازنگردند.

دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران با اشاره به اینکه از معتادان متجاهر در مرکز غربالگری خانم‌ها و آقایان تست گرفته می‌شود، مطرح کرد: اگر اعتیاد این افراد ثابت شود با دستور قضائی به مراکز ماده ۱۶ منتقل می‌شوند تا سم‌زدایی شده و مراحل درمان آنها در مدتی که به حکم قضائی در آنجا هستند، انجام شود.

رحمانی با تاکید بر اینکه یکی از دستگاه‌هایی که پس از جمع‌آوری در مرکز غربالگری پای کار است و در حال حاضر هم در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با مجموعه همکاری دارد، امور اتباع است، گفت: نماینده امور اتباع در مرکز غربالگری حضور دارد و توسط آنها اتباع مجاز و غیرمجاز معلوم خواهند شد و متناسب با تشخیص نماینده امور اتباع در موردشان تصمیم گیری می‌شود.

وی در پایان گفت: اتباعی که غیرمجاز هستند رد مرز خواهند شد و اتباعی که مجاز هستند اگر نیاز به حمایت داشته باشند؛ از آنها حمایت خواهیم کرد.

کد خبر 6081146

دیگر خبرها

  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح
  • ویژه برنامه‌های علمی یادروز سعدی
  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی
  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی