Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - موسيقي ما – چندي پيش آلبوم «تمام شد» با اشعار و صداي «بهاره رهنما» و موسيقي دکتر «اردوان طاهري» منتشر شد. اين بازيگر سرشناس سينما و تلويزيون در آلبوم تمام شد سروده‌هاي سال‌هاي اخيرش را در فضايي متفاوت نسبت به آثار گذشته‌اش اجرا کرده بود. آلبومي که از سوي شرکت «نوخسرواني باربد» به مديريت «حميد اسفندياري» منتشر شد و در اقدامي تحسين‌برانگيز تمامي عوايد حاصل از آن به انجمن خيريه «فرهاد» تقديم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين انجمن زنان مبتلا به سرطان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار داده است و پيش از اين چندان مطرح نبود. انتشار آلبوم تمام شد بهانه‌اي بود تا دقايقي را با بهاره رهنما گپ بزنيم.
بهاره رهنما در ابتدا گفت:«حدود يازده کتاب نمايشنامه و داستان کوتاه و رمان چاپ کرده‌ام و يکي از آنها که دو سال پيش منتشر شد مجموعه شعر بود. کار اصلي من شعر نبود ولي هر نويسنده اي کنار داستان هايش گاهي الهامات شعرمانند دارد. چون دخترم خيلي دوست داشت و جمع آوري کرده بود آن مجموعه را از طريق نشر «نگاه» منتشر کردم که «زن باران» نام داشت. زن باران ساليان سال تخلص شعر سپيد و برخي نوشته هاي من است و يک نوع تخلص هنري است.»
او سپس درباره روند توليد موسيقي قطعات و همکاري با اردوان طاهري اعلام کرد:«من يکي از بازيگراني هستم که مخاطبان از روي صدايم مي شناسند و پيشنهاد کردند که آن کار را با صداي خودم منتشر کنم. در بازار داغ کتاب صوتي که دو مجموعه داستانم را به اين شکل منتشر کردم، جاي شعر هم خالي بود. اما برايم اهميت زيادي داشت که چه کسي روي کارها آهنگسازي کند. چون من اصولاً دکلمه به صورت فضايي که از سي چهل سال پيش و تا الان در صدا و سيما مرسوم است برايم خوشايند نيست و دوست داشتم به دليل فضاي سورئال و تصويري کارها، در اجراي صوتي آنها هم باشد. آقاي دکتر اردوان طاهري سال گذشته يک سي دي به نام «هفت صدا» منتشر کردند که در آن من و آقاي بهمني و دکتر صادقي و خانم مريم زندي و چند نفر ديگر از عزيزان حضور داشتيم. شاعران حاضر در اين مجموعه آثارشان را صداي خودشان اجرا کردند و کار جالبشان اين بود که نزديک و دورشدن‌هايي را با ري‌ورب‌هاي موسيقي انجام داده بودند و يک تکراري را در شعر ايجاد کردند. هر شعر يک بار کاملاً بدون موسيقي شنيده مي‌شد و سپس موسيقي مي‌آمد و در ادامه ترکيب شعر و موسيقي به صورت يک لوپ تکرارشونده روي بعضي از تکه‌هاي موسيقي مي‌آمد و شبيه ترجيع‌بند ترانه‌ها بود. من خيلي از اين کار خوشم آمد و آقاي اردوان طاهري آن زمان نسبت به شعر من سمپات شدند و تصميم گرفتيم آلبوم ديگري فقط با شعر و صداي من توليد کنيم ولي تکنيک هماني باشد که در آن آلبوم در نظر گرفته بودند. آقاي دکتر طاهري يک سال کار کردند و نهايتاً به خروجي الان رسيديم و پروژه طوري ضبط شده که خيلي مهم است با هدفون شنيده شود. کلاً حال ري‌ورب‌ها و کم و زياد شدن آنها عجيب است و انگار يک بي زماني در کار وجود دارد و اثر را به يک پرفورمنس نزديک کرده است.»
رهنما سپس به اجراي پرفورمنس اين آلبوم اشاره داشت:«ما قصد داريم پرفورمنس اين مجموعه را به زودي به صورت يک عاشقانه تک نفره روي صحنه ببريم. اما نکته ديگر اين است که بازيگران زيادي در ايران و نقاط ديگر دنيا، دکلمه کرده‌اند. اولاً اکثر شعرهاي آدم‌هاي ديگر بوده و اگر شعر خودشان بوده به شکل کلاسيک موسيقي و دکلمه اجرا کرده‌اند. تازگي آلبوم «تمام شد» اين است که شعر خود بازيگر با صداي خودش دکلمه مي‌شود و تازگي ديگر شبيه نوع پرفورم است که به يک اجراي ضبط شده تئاتري شباهت دارد.»
او سپس در پاسخ به سوال ما مبني بر اينکه چرا عنوان تمام شد را براي آلبومش انتخاب کرده به اين نکته اشاره کرد:«اين آلبوم به نوعي پاياني بر دوره‌اي از نوشتن و اشعار خصوصاً عاشقانه من است و وارد فصل جديدي شده‌ام. به همين دليل اسم «تمام شد» را برايش انتخاب کرده‌ام.»
بهاره رهنما سپس بُعد خيريه آلبومش را اينگونه تشريح کرد:«اين اولين‌بار است که يک آلبوم موسيقي به نفع زنان سرطاني سرپرست خانوار منتشر مي‌شود. اين شروع يک همکاري بين من و عوامل و دست‌اندرکاران اين مجموعه است که شايد در مجموعه‌هاي ديگر هم ادامه داشته باشد. من هر بار که صداي خودم را ضبط کردم به يک مجموعه‌اي هديه کردم ولي اين اولين‌بار است که تمام دست‌اندرکاران آلبوم، انتفاع خودشان را براي زنان سرطاني گذاشته‌اند. ما دلمان مي‌خواهد در حقيقت از اين زنان حمايت شود. انجمن فرهاد عجيب است چون خانم‌هايي را تحت پوشش دارد که هم سرطان دارند و هم سرپرست خانوار هستند و خرج داروهايشان را خودشان پرداخت مي‌کنند.»
او در زمينه تعامل با تهيه‌کننده اثر بابت اهداي تمام عوايد آلبوم به انجمن خيريه فرهاد هم گفت:«وقتي با آقاي اسفندياري جلسه‌اي گذاشتيم که قرارداد اين اثر را ثبت کنيم براي ايشان از انجمن فرهاد گفتم. آقاي اسفندياري گفتند مگر زني پيدا مي‌شود که سرطان داشته باشد و خودش هم کار کند و مخارج بچه‌هايش را پرداخت کند؟ ايشان همان لحظه گفتند که اگر قرار است چنين اتفاقي رخ دهد موسسه ما هم مي‌خواهد پيش‌قدم شود. آقاي دکتر طاهري هم از ابتدا گفتند که همراه من هستند و نهايتاً يک همفکري ايجاد شد که حاصل آن توليد اين آلبوم بود. اين انجمن بسيار نياز به کمک دارد و مهجور است و آلبوم موسيقي يک اثر مانا براي اين انجمن است. يک بخش اين است که در صورت فروش خوب آلبوم يک انتفاع مالي به انجمن فرهاد مي‌رسد و بخش دوم، اعتباري است. آلبوم موسيقي ده سال ديگر هم ماندگاري دارد خصوصاً براي ما که در زمينه ديگري شناخته شده هستيم. به نوعي تلاش اين زن‌ها براي زندگي به يک آلبوم موسيقي گره خورده و مي‌ماند. اين آلبوم حتي اگر هديه داده شود يا به صورت اتفاقي در اختيار شخصي قرار بگيرد براي ما اين سوال کافي است که پشت آن خوانده شود و بپرسند که مگر زنان سرطاني سرپرست خانوار وجود دارند؟»
سوال بعدي ما از اين بازيگر و نويسنده درباره مضمون اشعارش بود چرا که برخي از آنها فضايي نزديک به داستان زندگي زنان تحت پوشش انجمن خيريه فرهاد داشتند. رهنما در توضيح اين موضوع اعلام کرد:«من دغدغه زنان دارم و اين آلبوم بيشتر از اينکه عاشقانه باشد بيشتر همان فضاي زنانه رمان‌ها و نمايشنامه‌هاي من را دارد. واقعيت اين است که اشعار هم قديمي هستند و شايد آخرين مورد آنها براي 94 يا 95 باشد. چون دغدغه زنان در اين مجموعه مطرح بوده به چشم مي‌آيد. آلبوم را هم به دخترم تقديم کرده‌ام که سمپات صداي من است و به نظر او صدايم آرامبخش است و از بچگي اين موضوع را مي‌گفت. همچنين او من را شاعر کرد و حضور پريا در زندگي من جرأت چاپ اين اشعار را داد.»
او همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا عوايد حاصل از پرفورمنس‌هاي اين مجموعه هم در چنين راهي هزينه خواهد شد هم گفت:«صد در صد اينطور خواهد بود. صفر تا صد اجراهاي اين کار در ايران يا نقاط ديگر دنيا به انجمن فرهاد تقديم خواهد شد. مگر اينکه پرفورمنس را در سالني روي صحنه ببريم که از ما کف فروش بخواهد و ناچار هستيم ببينيم افراد ديگري که به پروژه ما ملحق مي‌شوند همراه چنين حرکتي هستند يا نه. در اين صورت هزينه ساير دوستان پرداخت مي‌شود و آنچه که براي من و آقاي طاهري و شرکت نوخسرواني باربد باقي مي‌ماند به زنان سرطاني تقديم مي‌شود.»
کارگردان نمايش «خورشيدهاي هميشه» درباره فعاليت در عرصه موسيقي هم گفت:«من يک کلاس ترانه – درام به همراه «حسين غياثي» دارم که يک سال از برگزاري آن مي‌گذرد. در اين کلاس بخش درام را من تدريس مي‌کنم و ترانه توسط حسين غياثي تدريس مي‌شود. خودم هم حدود ده ترانه نوشته‌ام که چند ترانه را روزبه نعمت‌الهي و مهرداد نصرتي و چند دوست ديگر خواندند و دوست داشتند. در کل فکر مي‌کنم امسال ترانه‌هاي زيادي از من در حوزه موسيقي بشنويد.»
او در پايان اعلام کرد:«متأسفانه من چند سال پيش در حوزه تهيه‌کنندگي موسيقي تجربه خوبي نداشتم. اين حوزه بسيار سخت است و حتي دوستاني که حرفه‌اي هستند گاهي با مشکلاتي مواجه مي‌شوند ولي کار من نوشتن است.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران

همشهری آنلاین - مهدی اسماعیل پور: علاوه بر سوله‌های ورزشی الزهرا، شهرداری تهران به دنبال توسعه و گسترش مجموعه‌های ورزشی ویژه زنان است و در گام نخست ۵ مجموعه جدید ورزشی ویژه زنان به زودی در شهر تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

افزایش مجموعه های ورزشی بانوان به ۱۶ مجموعه

در همین رابطه نجم الدین عبادتی، معاون اماکن و فضاهای ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران از بازسازی و تجهیز ۵ مجموعه ورزشی جدید ویژه زنان خبر داد و گفت: « این ۵ مجموعه تا پایان اردیبهشت ماه در شهر تهران افتتاح می‌شود.»

عبادتی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۱ مجموعه ورزشی ویژه زنان(غیر از سوله های ورزشی الزهرا) در شهر تهران فعال است، گفت: «۵ مجموعه ورزشی شهر تهران که پیش از این در اختیار پیمانکار بود، باز پس گیری شده و درحال بازسازی و تجهیز شدن است تا پس از تکمیل و بهره برداری به ورزش زنان تهرانی اختصاص داده شود. طبق برنامه ریزی صورت گرفته این مجموعه‌ها تا پایان اردیبهشت ماه به بهره برداری خواهید رسید.»

افزایش مجموعه های ورزشی بانوان به ۲۰ مجموعه

عبادتی در ادامه از اضافه شدن چند مجموعه ورزشی دیگر به ورزش زنان در آینده خبر داد و افزود: «برنامه ریزی و هدف گذاری اصلی این است که تعداد مجموعه‌های ورزشی اختصاصی به ۲۰ مجموعه افزایش پیدا کند. همان طور که اشاره شد درحال حاضر ۱۱ مجموعه ورزشی ویژه زنان در شهر تهران فعال است که با اضافه شدن ۵ مجموعه جدید تعداد آنها به ۱۶ مجموعه افزایش پیدا خواهد کرد. در همین رابطه چند مجموعه ورزشی دیگر شناسایی شده و درحال پیگیری کارهای مربوط به بازپس گیری آنها از پیمانکاران هستیم که پس از نهایی و قطعی شدن کار، آنها نیز در زمان خودش اطلاع رسانی خواهد شد.»

توسعه ورزش زنان در سال ۱۴۰۳

مرجان میرزایی قاضی، معاون ورزش زنان سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در خصوص افزایش مجموعه های ورزشی ویژه زنان، با استقبال از این موضوع گفت: «با افزایش این مجموعه‌های ورزشی قطعا شاهد افزایش تعداد زنان ورزشکار در شهر تهران خواهیم بود. از طرف دیگر وجود مادر و زن ورزشکار در یک خانواده باعث می شود تا تمام اعضای خانواده تشویق و ترغیب به ورزش و فعالیت های ورزشی شوند. در رویدادهای ورزشی هم رشته‌های ورزشی به شکل انتخاب و طراحی شده اند که تمام زنان از نو نهال تا سالمند بتوانند در آن مشارکت کنند.»

میرزایی در ادامه افزود: «یکی دیگر از برنامه‌های ما در سال ۱۴۰۳ برای توسعه ورزش زنان افزایش ایستگاه‌های ورزش مخصوص آنها و توسعه ایستگاه‌های ورزشی عصرگاهی است تا با توجه به رایگان بودن این موضوع، زنان شاغل هم بتوانند از این فرصت استفاده کنند. درحال حاضر تعداد ایستگاه های ورزشی زنان شهر تهران ۵۷۰ ایستگاه است که امسال به ۶۳۰ ایستگاه افزایش پیدا می کند. ایستگاه های عصرگاهی ۶۵ تا ۶ عصر، یا ۶ تا ۷ عصر است.»

کد خبر 846782 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهرداری شهردارى تهران ورزش زنان تهران ورزش پایتخت ورزش همگانی زنان

دیگر خبرها

  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • آیین یادبود موسسین انجمن ایرانی مطالعات زنان برگزار می شود