Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - مدير ساخت وتوسعه راه هاي اداره کل راه و شهرسازي استان زنجان گفت: با ساخت جاده بناب - منجيل، مسير 300 کيلومتري زنجان – رشت 120 کيلومتر مي شود.

مسعود بيات منش روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: استان زنجان 6 پروژه راه سازي مهم ملي دارد و همزمان هفت جاده با اين پروژه ها ساخته مي شود که چهار جاده مسير اصلي براي ارتباط با استان هاي همجوار اردبيل، گيلان، آذربايجان غربي، کردستان و همدان است و سه جاده به بزرگراه تبديل مي شود که اين جاده ها در شبکه بزرگراهي درجه يک کشور و آسيايي قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي، به پروژه راه اصلي بناب – منجيل اشاره کرد و ادامه داد: از سه راهي طارم تا منجيل 105 کيلومتر و کريدور مناسبي براي ارتباط منطقه شمالغرب و شمال به شمار مي رود که توجيه مناسبي دارد به همين دليل در حال مذاکره با بخش خصوصي براي ساخت اين مسير هستيم و درآمد جاده منابع اين بخش را تامين خواهد کرد.
مدير ساخت وتوسعه راه هاي اداره کل راه و شهرسازي استان زنجان گفت: از مسير 105 کيلومتري سه راهي طارم تا منجيل، حدود 86 کيلومتر در اين استان و 19 کيلومتر از آن نيز در استان گيلان قرار دارد.
بيات منش با بيان اينکه 86 کيلومتر حوزه استان زنجان به هشت قطعه تقسيم شده است، خاطرنشان کرد: ساخت چهار قطعه آن به پايان رسيد و حدفاصل روستاي ذاکر تا سرخه ديزج سخت ترين قطعه اين مسير به طول 30 کيلومتر است که 15 کيلومتر آن در دست پيمانکار قرار دارد.
به گفته وي، 15 کيلومتر ديگر مسير روستاي ذاکر تا سرخه ديزج از طريق سرمايه گذار با منابع خود جاده ساخته مي شود و منابع آن نيز از محل اخذ عوارض تامين خواهد شد.
مدير ساخت وتوسعه راه هاي اداره کل راه و شهرسازي استان زنجان، پيش بيني پايان اين پروژه را سه ساله با يکهزار و 200ميليارد ريال سرمايه گذاري بيان کرد.
بيات منش خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم منعقد شده 70 درصد از اين هزينه توسط پيمانکار و 30 درصد نيز توسط راه وشهرسازي پرداخت مي شود که مراحل قانوني خود را طي مي کند.
وي يادآوري کرد: با تکميل کريدور بناب – منجيل، خودروهاي سنگين از اين مسير به دليل صعب العبور بودن تردد نخواهند کرد و مسير 300 کيلومتري زنجان – قزوين – رشت را طي مي کنند.
مدير ساخت وتوسعه راه هاي اداره کل راه و شهرسازي استان زنجان گفت: با پايان يافتن پروژه بناب - منجيل اين مسير 300 کيلومتري به 120 کيلومتر کاهش خواهد يافت.
بيات منش تاکيد کرد: براساس محاسبات انجام شده با ساخت اين جاده و کوتاه شدن مسير، سالانه 200 ميليارد ريال در مصرف سوخت صرفه جويي خواهد شد.
وي اظهارکرد: از محل صرفه جويي سوخت، جاده بناب - منجيل، 6 ساله سود خود را تامين خواهد کرد.
اين مسئول يادآوري کرد: انتظار داريم در اين جاده 10 هزار ترافيک جذب و راه شرياني شده با اشباع شدن ترافيک در 10 سال آينده نيز به بزرگراه تبديل شود.
بيات منش افزود: هرچه ترافيک در جاده هاي استان زنجان افزايش يابد منافعي را به لحاظ شغل هاي خدماتي ايجاد مي کند.
به گزارش ايرنا، هم اکنون استان زنجان چهار هزار کيلومتر راه روستايي دارد که 400 کيلومتر آن راه دسترسي است و نيازي به آسفالت ندارد.
سه هزار و 600 کيلومتر از اين راه ها بايد آسفالت شود که در استان از اين مقدار سه هزار و 300 کيلومتر آسفالت شده است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کيلومتر راه ارتباطي دارد که از اين ميزان، 200 کيلومتر آزاد راه، 113 کيلومتر بزرگراه، 342 کيلومتر راه اصلي و 974 کيلومتر راه فرعي است.
7325/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی

رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: هم اینک هیچ مسیر مسدودی در جاده‌های اصلی استان وجود ندارد و تمام راه ها باز و تردد در جریان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین میش‌مست اظهار کرد: شامگاه جمعه مسیر جاده‌ای شهر «بار» در نیشابور به دلیل سیلاب مسدود شده بود که این مسیر با تلاش راهداران بازگشایی شد.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی اضافه کرد: در مسیر سبزوار - شاهرود نیز دیشب گل و لای سطح جاده را گرفته بود و در این مسیر کندی حرکت وجود داشت که این جاده هم پاکسازی شد.

وی ادامه داد: دیروز ۶ فقره تصادف جرحی با هفت مصدوم و ۲۲ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های استان رخ داده است.

میش‌مست افزود: اکنون ترافیک در مسیر مشهد- چناران پرحجم و در سایر جاده‌های استان عادی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی / دویدن با سرعت 20 کیلومتر در ساعت (فیلم)
  • تصادف در جاده های زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت