Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ، سردار قاسم رضایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره پیگیری در خصوص درگیری اخیر اشرار مسلح با مرزبانان کشورمان در منطقه مرزی زابل و شهادت دو مرزبان کشورمان در شب دیدار تیم‌های فوتبال ایران و اسپانیا اظهار کرد: به دنبال این اتفاق و برای بررسی وضعیت مرز مشترک کشورمان با افغانستان و همچنین پیگیری تعاملات مرزی و اجرای توافقات قبلی، روز سه شنبه عازم کابل خواهیم بود تا در دیدار با مسئولان این کشور، پیگیری‌های بیشتری در خصوص این اقدام که به شهادت همکارانمان نیز منجر شد انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه ورود غیرقانونی به مرزهای کشور به هیچ وجه ساده نیست افزود: نکته حائز اهمیت آن است که ایران کشوری است با مرزهای طولانی و همکاران ما علاوه بر اشراف کامل بر مرزها در طول روز، نظارت‌های مرزی در شب را هم در دستور کار دارند لذا با توجه به این گستردگی خط مرزی، ممکن است موارد معدودی رخ دهد.

وی با اشاره به کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور گفت: در این عملیات که منجر به جلوگیری از ورود غیرقانونی قاچاقچیان به خاک کشورمان شد، متاسفانه دو هم رزم ما به شهادت رسیدند.

رضایی ادامه داد: این اتفاق همزمان با پخش مسابقه فوتبال ایران و اسپانیا رخ داد ولی مرزبانان ما همواره در آماده باش هستند و گشت‌های کنترلی و کمین را همیشه در منطقه داریم.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در حال حاضر نیروهای مرزبانی ناجا در بیش از 8000 کیلومتر از مرزهای کشور حضور دارند و تنها در نقاط معدودی، نیروهای ما با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، نیروهای سپاه پاسداران و ارتش، حراست و حفاظت از مرزها را عهده‌دارند.

وی در پایان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا شهدای مرزبانی افزایش یافته اظهار کرد: این موضوع صحیح نیست چراکه تعداد شهدای مرزبانی نسبت به گذشته افزایش نداشته ولی عملیات‌های ما در مقابله با اشرار مسلح و قاچاقچیان افزایش داشته و همچنین حساسیت‌ها نسبت به مرزهای کشورمان بیشتر شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آماده باش افغانستان ایران خاک مراسم تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سردار محمد عارف سپهری اظهار کرد: شهید استواریکم جلال اعتماد اهل قروه از پرسنل جان بر کف مرزبانی استان، ۲ روز قبل در درگیری با گروهک‌های معاند در نقطه صفر مرزی هنگ ژال مجروح و در بیمارستان بانه بستری شد که بامداد امروز به شهادت رسید.

وی یادآور شد: ستواندوم جلال اعتماد متاهل و دارای یک فرزند دختر ۴ ساله است.

شامگاه چهارشنبه بر اثر تیراندازی گروهک‌های معاند از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت ماموران پاسگاه مرزی هنگ ژال بانه، علاوه بر شهادت سرباز وظیفه فرزین بلیان، ۲ سرباز وظیفه و یک نیروی کادر نیز مجروح شدند که برای سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 849088 منبع: ایرنا برچسب‌ها مرزباني خبر ویژه شهید

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • شهادت یک مرزبان در مرزهای غربی 
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • دومین مرزبان هنگ مرزی بانه به شهادت رسید
  • یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه به شهادت رسید
  • شهادت یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه
  • یکی دیگر از مرزبانان در بانه به شهادت رسید
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • تشییع باشکوه پیکر شهید مرزبان در بانه + تصاویر