Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@08:23:29 GMT

استانی که رتبه نخست اشتغال را از آن خود کرد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۸۱۲۶

استانی که رتبه نخست اشتغال را از آن خود کرد

به گزارش ایسکانیوز،جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: طرح آمارگیری نیروی کار با هدف برآورد شاخصهای فصلی سالانه نیروی کار و همچنین تغییرات آن در کل کشور شامل نقاط شهری، نقاط روستایی و تغییرات سالانه آن توسط مرکز آمار ایران در فصول مختلف سال اجرا می شود.

وی گفت: طی اجرای این طرح در سال 96 اطلاعات خراسان رضوی با مراجعه به دو هزار و 244 خانوار در هر فصل در سطح استان جمع آوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشیدی افزود: کل افرادفعال( شاغل و بیکار) نیز در خراسان رضوی سال 96 برابر با دو میلیون و 315 هزار و 280 نفر بر آورد می شود که معادل 44.1 درصد جمعیت 10 ساله و بیشتر استان است که این شاخص نسبت به سال ماقبل دو درصد افزایش یافته است.

وی گفت: بررسی فرایند نرخ مشارکت در استان و کشور حاکی از روند افزایشی این شاخص طی سالهای 90 تا 96 از 36.5 درصد در سال 90 به 44.1 درصد در سال 96 است .

جمشیدی با اشاره به وضعیت نرخ بیکاری و جمعیت بیکار خراسان رضوی براساس طرح آمارگیری نیروی کار کشور نرخ بیکاری استان در سال 96 معادل 11.4 درصد بوده که نسبت به سال قبل از آن 1.8درصد کاهش داشته است و بر این اساس نرخ بیکاری در بین زنان استان برابر با 18.4درصد و در مردان برابر با 9.3 درصد است.

وی گفت: میزان نرخ بیکاری در نقاط شهری خراسان رضوی 12.8درصد و در نقاط روستایی استان برابر با 7.4 درصد بوده است این در حالی است که نرخ بیکاری کشور در سال 96 معادل 12.1درصد است.

900

اشتغال خراسان رضوی نرخ بیکاری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اشتغال خراسان رضوی نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های استانی- شنبه ۱۳ اردیبهشت

روزنامه خبر جنوب با تیتر «مولود فقر»، روزنامه زاینده‌رود با تیتر «حراج‌هایی که از مد نمی‌افتد» روزنامه شهرآرا با تیتر «کاسبی با نداری مردم!» و روزنامه نقدحال با تیتر «زیبا و زشت» منتشر شد.

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان استان ها استان‌ها

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی- شنبه ۱۳ اردیبهشت
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند