Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:48:48 GMT

لایحه حمایت از کودکان در صحن مجلس تصویب می شود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۸۱۳۵

لایحه حمایت از کودکان در صحن مجلس تصویب می شود

همدان- ایرنا- نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان که قانونی جامع و کامل است، بزودی در صحن مجلس به تصویب می رسد.

محمد کاظمی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: این لایحه هم اکنون در نوبت دستور است و در یک یا 2 هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این لایحه حمایت قانونی از کودکان و نوجوانان دارد افزود: این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس به تصویب رسیده است و بزودی در صحن مجلس نیز تصویب می شود.
کاظمی با اشاره به اینکه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان از مدتها قبل و در دوره های قبلی مجلس مطرح بود بیان کرد: بررسی این لایحه به دلیل گستردگی و وجود برخی ابهام ها طولانی شد.
وی ادامه داد: در همین راستا در مجلس دهم کمیته فرعی بررسی این لایحه تشکیل و چندین ماه کار کارشناسی روی آن انجام شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم یادآور شد: کمیسیون قضایی مجلس دهم همراه با مرکز پژوهش های مجلس، قوه قضاییه، بهزیستی و وزارت دادگستری برای بررسی این لایحه وقت زیادی گذاشتند و ضمن رسیدگی کار کارشناسی بسیار خوبی روی آن انجام شد.
کاظمی گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در صورت تصویب، قانون جامع و کاملی است و تمامی سوء استفاده هایی که از کودکان می شود، عنوان قانونی پیدا می کند و مجازات هایی نیز پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: حتی برای پدران و مادرانی که در حفظ و نگهداری فرزندان خود قصور و یا از تحصیل فرزند خود امتناع کرده اند، برای آنها تنبیه در نظر گرفته شده است.
کاظمی بیان کرد: در این قانون والدین را مکلف کرده ایم که رفتارشان با فرزندانشان درست باشد.
وی با بیان اینکه بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اواخر سال گذشته در کمیسیون قضایی مجلس به اتمام رسید ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر این لایحه در مجلس تصویب شود تا دیگر شاهد تجاوز، آزار و خشونت علیه کودکان نباشیم.
به گزارش ایرنا، لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در قالب 49 ماده تمام مواد حقوقی کودکان و نوجوانان را به خود اختصاص داده و به صورت کامل از تعریف کلیات، تشکیلات و جرائم و مجازات ها تا تحقیق، رسیدگی و تدابیر حمایتی در آن مطرح شده است.
در این لایحه در راستای حمایت از کودکان، سن 18 سال تمام، مرز میان کودکی و بزرگسالی یاد شده و افراد زیر این سن می توانند از حمایت های این قانون بهره مند شوند.
7528/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي لايحه حمايت از كودكان صحن مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس

الهام آزاد گفت: لایحه امنیت زنان، مواد و تبصره‌های زیادی دارد و بعید است بتوانیم این لایحه را در مجلس دوازدهم به تصویب نهایی برسانیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ لایحه یک فوریتی «پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» امروزسه شنبه 28 فروردین ماه 1403 برای چندمین نوبت متوالی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار نگرفت. پیشتر قرار بود کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، این لایحه را به صحن بیاورد اما مجلس ادامه بررسی لایحه بودجه 1403 را در دستور کار قرار داد.

الهام آزاد؛ عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره علت مطرح نشدن لایحه امنیت زنان در صحن امروز مجلس به خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: این لایحه در دستور طرح در صحن علنی مجلس قرار داشت اما هیات رییسه مجلس باید تایید کند کدام لایحه در صحن مطرح شود.

وی در پاسخ به این پرسسش که آیا این طرح در مجلس یازدهم تصویب نهایی خواهد شد یا خیر گفت: لایحه مذکور، مواد و تبصره‌های زیادی دارد و بعید است بتوانیم تمام آن‌ها را در مجلس یازدهم بررسی کنیم زیرا عمر زیادی از مجلس یازدهم باقی نمانده است و وقتی لایحه‌ای در صحن مجلس مطرح می‌شود جزییات و پیشنهادات سایر نمایندگان نیز در تصویب نهایی آن اهمیت دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بعید می‌دانم لایحه «امنیت زنان» را بتوانیم در مجلس فعلی تصویب کنیم و احتمالا تصویب نهایی آن برای مجلس دوازدهم باقی می‌مانند زیرا تا پایان عمر مجلس فعلی فقط ده جلسه باقی مانده است.

20 فروردین سال جاری؛ فاطمه رحمانی، عضو فراکسیون اجتماعی مجلس پس از به تعویق افتادن طرح لایحه امنیت زنان در صحن علنی مجلس به خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفته بود: احتمالا هفته آینده در صحن علنی مجلس به «لایحه امنیت زنان» بپردازیم.

بنا بر اخبار دریافتی خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ نمایندگان مجلس یازدهم درهفته‌های پایانی مجلس، تصویب بودجه سال 1403 را در الویت صحن علنی قرار داده‌ند و پس از تصویب آن به لوایح و طرح‌های دیگری مانند لایحه ازتقای امنیت زنان خواهند پرداخت و بنا به گستردگی این لایحه احتمالا تصویب نهایی آن موکول به مجلس دوازدهم شورای اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/

فاطمه نورنژاد کد خبر: 1227415 برچسب‌ها امنیت اجتماعی

دیگر خبرها

  • «لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس
  • ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار مجلس
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی لایحه تجارت در دستور کار
  • رئیسی سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • ادامه رسیدگی به لایحه تجارت
  • لایحه تجارت در دستورکار امروز مجلس
  • تعطیلی «پنجشنبه» تصویب شد
  • مجلس نمایندگان آمریکا طرح حمایت از اسرائیل را تصویب می‌کند