Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در مراسم اربعین سال گذشته سفارت عراق در کشورمان، برای سهولت در صدور ویزا مجوز ایجاد 4 شرکت را داده بود، گفت: این 4 شرکت از وزارت امور خارجه و سفارت عراق مجوز دریافت کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعضاً این 4 شرکت در روند صدور ویزاها تخلفاتی داشته‌اند، ادامه داد: البته تاکنون مشخص نشده که این خطاها با هماهنگی یا بدون هماهنگی با سفارت عراق در کشورمان رخ داده است.

نماینده مردم کرج در مجلس در تشریح  تخلفاتی صورت گرفته، تصریح کرد: این شرکت‌ها باید رقمی حدود 40 دلار برای صدور ویزا دریافت می‌کردند که در برخی مواقع این رقم بیشتر بوده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: ما از سوی کمیسیون امیر خجسته را به ستاد اربعین  اعزام کردیم تا پیگیری‌هایی در این باره انجام شود.

کولیوند تصریح کرد: پس از مباحثی که درباره 4 شرکت مجوز‌دار از سوی سفارت عراق مطرح شد، هماهنگی‌هایی با دولت، وزارت امور خارجه و سفارت عراق در ایران و همچنین وزارت امور خارجه‌، سازمان حج و زیارت کشورمان انجام شد تا اگر شرکتی برای سهولت صدور روادید ایجاد شد، نرخ مصوب را بر اساس پول کشورمان دریافت کند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه وزیر کشور نیز قول داده  این موضوع را پیگیری کند، گفت: امیر خجسته نیز از طرف کمیسیون مامور شده  تا این موضوع را پیگیری کند.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی عراق وزارت امور خارجه دلار امور خارجه ایران پول وزیر کشور عراق پارس صدور روادید اربعین کارشکنی ایرانی ها پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند

 سید حسین سادات حسینی، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، با اشاره به آمار تسهیلات تولید گوشی موبایل در سال ۱۴۰۲و عدم هماهنگی تسهیلات ارائه شده با اهداف تعریف شده در این بخش، از اعمال دقت بیشتر در صدور مجوز ساخت تلفن همراه خبر داد.

تولید گوشی موبایل با اعمال ضوابط جدید

به گزارش گجت نیوز، سید حسین سادات حسینی در این‌باره گفت:

در سال گذشته، بیش از ۱۰۰ شرکت درخواست خود را برای صدور مجوز تولید گوشی تلفن همراه ارائه کردند. پس از طی مراحل مشخص شده و دریافت برخی حمایت‌ها و تسهیلات، این شرکت‌ها فعالیت خود را آغاز کردند و مقرر شد وزارت صمت و وزارت ارتباطات، شرکت‌های درخواست‌کننده صدور مجوز را مورد بررسی و راستی‌آزمایی قرار دهند تا مشخص شود آیا امکانات و اعتبارات اختصاص‌یافته در جهت راه‌اندازی خط تولید و بهره‌برداری از آن استفاده شده است یا خیر.

به‌گفته رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، این راستی‌آزمایی‌ها منجر به آن خواهد شد که صدور مجوزهای جدید برای تولید تلفن همراه، مشمول دقت، بررسی‌ و زمان بیشتری شود.

همچنین طبق اعلام برخی از خبرگزاری‌های داخلی، اعطای تسهیلات به شرکت‌های تولیدکننده موبایل، گامی مهم در جهت حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات در این حوزه محسوب می‌شود. با این حال، نظارت دقیق بر نحوه استفاده از این تسهیلات و اطمینان از به‌کارگیری آنها در مسیر تولید، امری ضروری است تا از هدررفت منابع و سوءاستفاده احتمالی جلوگیری شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • رئیس جمهور: مهندسان ایرانی در بیش از ۲۰ کشور جهان در حال اجرای پروژه‌های برق و آب هستند
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • رضاییان: شرکت ذوب آهن درباره ربیعی کارشکنی کرد!
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه