Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با یادآوری تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان مجلس چه میزان وقت صرف کردند تا برجام تصویب شود، این معاهده تا قیامت برای مجلسی ها خسارت و ندامت بر جای گذاشته و آنها را مدیون همه مردم و تاریخ انقلاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در قزوین اضافه کرد: تا زمانی که این پرونده ننگین گشوده می شود، آنهایی که در تصویب آن نقش منفی داشتند باید شرمسار باشند. امروز مدیریت برجامی که آمریکایی ها با وجود نقش اصلی به آن پایبند نبودند، به دست اروپایی ها افتاده، اما ارزش دارد که وقت مردم را بیش از این برای برجام تلف کنیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند نمایندگان نسبت به تعهدنامه هایی که هر روز با رنگ های مختلف و بسیار حساب شده از سوی مستکبران برای غارت ثروت ملت ها و زیر پا گذاشتن میراث معنوی و فرهنگی مردم هدایت و راهبری می شود، دقت داشته باشند.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: بدانیم که اینها نیرنگ ها شیطانی است و آشی است که مستکبران برای دست یابی به اهدافشان برای ما پخته اند و نباید به نیرنگ های دشمن به دیده اعتماد و احترام نگاه کنیم و همواره باید نسبت به آن هوشیاری و دقت نظر بالایی داشته باشیم.

 خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: هرجا که هیبت امریکا را شکستیم، مستحکم ایستادیم  و موفق شدیم؛ همه موفقیت هایی که از ابتدای انقلاب تا امروز به دست آورده ایم مدیون استقامت در برابر استکبار جهانی بوده و سیلی ما به صورت امریکا توانست ایران اسلامی را در جهان مقتدر نشان دهد و هرکجا که ملاحظه امریکا را کردیم متاسفانه زمین خوردیم.

وی ابراز کرد: این رویه غربی هاست که همه کشورها به دنبال رفتار مستکبرانه آنها حرکت کنند و کشورهایی که به آنها نمی پیوندند را تحت شرایط سخت قرار دهند تا بترسند، در این شرایط باید جوانمردی، بصیرت، بینایی و ایمان یک نماینده مجلس و یک مسوول امور خارجه خود را نشان دهد و مسیر درست را انتخاب کنند.

نماینده ولی فقیه در قزوین بیان کرد: باید بدانیم که در برابر فشار امریکایی ها و تحریم ها اگر به دنبال راه چاره ای هستیم، شکستن هیبت و اقتدار آنها تنها مسیر است.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲تن از یارانش اذعان کرد: این شهید و یارانش در دشمنی با دشمنان اسلام و انقلاب به خوبی می دانستند که چگونه باید عمل کنند، همین شهید بهشتی بود که فرمود؛ امریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

آیت الله عابدینی ادامه داد: مجموعه دستگاه قضایی باید در شرایطی استان قزوین را مدیریت کنند تا ظالمان و متعدیان به حقوق مردم، آنهایی که حرام و حلال و حق و باطل را نمی فهمند احساس ناامنی کنند و آنهایی که حقوقشان ضایع شده احساس امنیت کنند.

وی ابراز کرد: رئیس کل جدید دادگستری در جایی اشاره کردند که «حق» حتی اگر قدیمی شده باشد باید بازگردادنده شود؛ امام علی (ع) فرمودند حق با قدیمی شدن باطل نمی شود و در هر زمانی باید به صاحبِ حق بازگردانده شود و این اقدام اگر محقق شود در راستای فرمایشات امیرالمؤمنین (ع) است.

خطیب نماز جمعه قزوین خواستار شد: حجت‌الاسلام ‌و المسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری قزوین و همکارانشان در احیای حقوق مردم موفق عمل کنند و قانون‌خواران که کارشان دور زدن قانون است، نتوانند سَرِ مجریان قانون در استان ما کلاه بگذارند و تحقق این هدف مستلزم آن است که مسوولان قضایی با بصیرت پای کار باشند.

نماینده ولی فقیه در قزوین تأکید کرد: دستگاه قضایی زحمات بسیاری را متحمل می شود تا بتواند سرعت رسیدگی به پرونده ها را بیشتر کند و مردم زودتر به حقشان برسند که کار ارزشمندی است.

امام جمعه قزوین بار دیگر با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب گفت: در این دیدار بحث قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون صحبت شده، این مسائل جزو وظایف اصلی و مهم مجلس است و باید ببینیم نمایندگان فعلی چه میزان در قانونگذاری دقت لازم را دارند.

 آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: وظیفه مردم فقط حاضر شدن پای صندوق های رای و انتخاب نماینده نیست، بلکه باید از نمایندگان خود مطالبه داشته باشند که قانون FATF در مجلس مطرح شد؛ نمایندگان در این خصوص چه موضعی داشتند.

وی از کلیه نمایندگان مجلس خواستار شد که شخصیت بزرگی مثل مرحوم مدرس را الگوی راه خود قرار دهند و جایگاه چنین  بزرگانی را درمجلس حفظ کنند.

 خطیب نماز جمعه قزوین یاداور شد: مقاومت اسلامی در یمن روز به روز محکمتر و اقتدار آنها بیشتر می شود؛‌ موشک های آنها به عنوان سپر اقتدار و ابزار بازدارنده ستم ظالمان و متعدیان به کار گرفته می شود که ما از خدای متعال برای این عزیزان موفقیت های بزرگ را درخواست داریم.

نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به سالروز تبلیغ و اطلاع‌ رسانی بیان کرد: به واسطه صدور دستور امام خمینی (ره) سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس شد و همه مردم ما به خصوص آقایان و بانوانی که به صورت مستمر در نمازجمعه حضور دارند، می توانند هرکدامشان یک مبلغ برای ارزش های دینی، آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی باشند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: همه ما باید مبلغ مبانی دینی از جمله مبلغ نمازهای جماعت، مهربانی، دلسوزی، مسجد، حقوق یکدیگر و تقوا باشیم.

آیت الله عابدینی با اشاره به روز اصناف عنوان کرد: همه اصناف در دوران پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش برجسته ای ایفا کردند و در شرایط امروز از همه اقشار مختلف اصناف که همگی در ادامه روند انقلاب نقش دارند، خیر و برکت برایشان از خدای متعال درخواست داریم.

وی با اشاره به سالروز هشتم شوال و روز تخریب حرم های بقیع گفت: حدود ۹۰سال پیش در این روز حرم ائمه بقیع توسط وهابی ها تخریب شد و این ننگ برای آنها در همه تاریخ وجود دارد و هیچ زمانی پاک شدنی نیست؛ امیدواریم روزی برای ائمه بقیع بارگاه مقدس و باشکوهی مانند حرم قدس رضوی و کربلای معلا و نجف اشرف و کاظمین و سامرا بنا کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به سالروز وفات شیخ بهایی افزود: این عالم بزرگوار در زمینه فرهنگی شهر قزوین تاثیرگذار بود و آثار و برکات این دانشمند بزرگ قرآنی که معمار و مهندس بود در قزوین دیده می شود که این موارد سرمایه های معنوی و دینی محسوب می شوند.

وی اظهار کرد: برای ورزشکارانی که در مسابقات جهانی درحال تلاش هستند تشکر می کنیم و برای مسابقات پیش رو از خدای متعال برای آنها توفیق می خوهیم، زیرا که آنها پرچم اقتدار نظام را به دست دارند و امیدواریم بتوانند اخلاق دینی و منش جوانمردانه امیرالمؤمنین(ع) را به صحنه های ورزش بکشانند و مبلغ این معانی باشند.

آیت الله عابدینی به سالروز ترور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) اشاره کرد و گفت: خدای متعال رهبر فرزانه انقلاب را از نقشه شیطانی مستکبران حفظ و ملت ایران را از رهبری فرزانه برای سالیان سال برخوردار کردند، تا ان‌شاءالله زمینه‌ ساز ظهور منجی عالم بشریت باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب ایران اسلامی حقوق خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در همایش متمرکز زائران بیت الله الحرام گفت: زایران بایستی معرفت و دانش خود را در خصوص حج بالا ببرند و آموزش ببینند و مطالعه کنند و بدانند این سفر مانند قیامت است و باید برای مهیا شدن چه کارهایی باید انجام دهیم.

وی بیان کرد: نماز در جوار کعبه حال و هوای خاصی دارد و باید ببینیم در نماز چقدر با خلوص و نیت هستیم و به آداب نماز با نیت در خانه خدا پایبند باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: گذشته خود را مرور کنید که در دنیا چقدر حواسمان به نمازمان بوده و چقدر با قرآن زندگی می کردیم و چقدر رفتارمان قرآنی بود و در سفر حج باید این امور را در خود تقویت کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در مسجدالحرام که می روید مراقب امور معنوی باشید و نماز و دعایتان معنادار باشد و به دعا و نماز و نیایش ها اهمیت ویژه دهید.

وی افزود: لازم است به نماز جمعه که حج فقراست توجه کنید و بدانید با حج زنده ایم و در زمان غیبت لازم است پیرو جانشینان باشیم و به ولایت اهمیت دهیم و یاوری و نصرت و پای کار بودن بیانگر امادگی ماست.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در زمان حج به یاد خدا باشید و بعد از مراسم هم بیشتر از گذشته خدا را یاد کنید و رعایت تقوا و شرکت در برنامه های مذهبی و دینی را جدی بگیرید.

در ادامه این مراسم به صورت نمادین طواف خانه خدا اجرا شد.

دیگر خبرها

  • یکخوابه‌های تهران قیامت به پا کردند! / رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر چند؟
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان