Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن اسدی پیش از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های مرکز پژوهش های فرهنگی آذربایجان دانشگاه محقق اردبیلی افزود: این همایش به میزبانی اردبیل و طی ماه محرم یا صفر امسال برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این همایش و یک همایش سمپوزیوم دیگر بین المللی در دانشگاه محقق اردبیلی قطعی شده است، تصریح کرد: هم اکنون در حال تدوین برنامه جامع و زمانبندی برای همایش بین المللی مرثیه سرایی و مقتل نویسی در ایران، قفقاز و آناتولی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مرکز پژوهش‌های فرهنگی آذربایجان دانشگاه محقق اردبیلی با تشریح برنامه های این مرکز از برگزاری سمپوزیوم «سادات غزل آذربایجان سید ابولقاسم نباتی و سید عظیم شیروانی» در حوزه شعر و ادبیات خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری «همایش بین المللی قزلباشان در ایران و آناتولی» طی ماه های گذشته در اردبیل تاکید کرد که این همایش بازتاب گسترده ای در محافل آکادمیک ترکیه داشت و تلاش می کنیم این همایش ها تداوم بخشیم.

اسدی با اشاره به تاثیرگذاری شهر اردبیل در گستره تاریخ ایران پیش از اسلام و پس از اسلام و رویدادها و تحولات سیاسی، اجتماعی بیان داشت: اردبیل در دوره ساسانیان همواره مرزبان نشین و مرکز اداری و سیاسی آذربایجان بوده است به نحوی که حوزه نفوذ اداری آن تا دربند قفقاز بسط داشته است.

وی با بیان اینکه اردبیل در دوره اسلامی نیز در تحولات سیاسی نقشی پیشرو داشته است، افزود: عمده ترین نمود این نقش ها تاسیس خاندان طریقت و سپس صفوی بوده است.

کد خبر 4328084

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی قفقاز گرگان بوشهر شهرکرد مشهد شیراز عید سعید فطر یاسوج خرم آباد خبرگزاری مهر تبریز کرمانشاه بیرجند سانحه تصادف مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،به گفته اهالی منطقه این تخلف به بهانه های مختلف از جمله توسعه ساخت و ساز توسط افراد سود جو انجام گرفته است.
این در حالی است که قطع هرگونه درخت بدون مجوز شهرداری، ممنوع و جرم محسوب می شود.
طبق ماده ۶ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز، قانونگذار مجازات و جزای نقدی را بر حسب نوع درخت در نظر گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می‌کند
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود