Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:05:27 GMT

40 روستای سبزوار خانه عالم ندارند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۸۹۱۳

40 روستای سبزوار خانه عالم ندارند

سبزوار- ایرنا- رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: استقرار روحانیون در روستاها نیازمند ساخت خانه عالم است اما هم اینک 40 روستای بالای 150 خانوار جمعیت در شهرستانهای سبزوار، داورزن و خوشاب واقع در غرب خراسان رضوی محروم از خانه عالم هستند.

حجت الاسلام سید محمدجواد سجادی نژاد روز شنبه در همایش طلاب به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، در سبزوار افزود: 50 خانه عالم نیمه تمام نیز در مناطق روستایی این شهرستانها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این 50 خانه عالم چهار واحد در مرحله بهره برداری است و تکمیل 10 واحد دیگر حدود چهار میلیارد ریال اعتبار لازم دارد که مشارکت خیران را می طلبد.
وی ادامه داد: هم اینک 43 روحانی در قالب طرح هجرت در روستاهای سبزوار، داورزن و خوشاب مسقر هستند که از این تعداد 50 نفر در خانه های عالم اسکان دارند .
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: همچنین 130 روحانی در غرب خراسان رضوی امامت جماعت مساجد را برعهده دارند.
وی افزود: 19 تشکل قرآنی شامل موسسه قرآنی، خانه های قرآنی شهری و روستایی و 311 هیات مذهبی دارای کد شناسایی با حمایتهای این نهاد در شهرستانهای سبزوار، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی فعالیت می کنند.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تبليغات اسلامي خانه عالم سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • (ویدئو) صداوسیما: نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند