Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومي بانک اقتصادنوين، عليرضا بلگوري در پنل اصلاح ساختار نظام بانکي؛ پيشرفت‌ها و چالش‌ها در بيست و هشتمين همايش سالانه سياست‌هاي پولي و ارزي با عنوان "اصلاحات ساختاري براي ثبات مالي" افزود: معضلات اصلي نظام بانکي مشتمل بر سه محور مسائل ساختاري، موضوع دارايي‌ها و جريان نقدي در شبکه بانکي است که بايد طي سه مرحله تشخيص، درمان و پيشگيري، مورد اصلاح قرار گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلگوري گفت گام آغازين براي اصلاح نظام بانکي شناسايي معضلات و مشکلات بانک‌ها است، چرا که بدون تشخيص درست مشکلات، رفع آنها غير ممکن است.وي گفت: بايد شاخص‌هاي تبيين‌کننده بانک سالم با توجه به مولفه‌هاي واقعي اقتصاد و با در نظر گرفتن تفاوت‌هاي ماهيتي بانک‌ها تدوين شود و نمي‌توان با نسخه واحد نظارتي به اين مهم دست يافت.مديرعامل بانک اقتصادنوين با اشاره به شرايط خاص نظام بانکي، افزود: در چنين شرايطي تدوين دستور العمل هاي متناسب با شرايط امروز مي‌تواند وضعيت بانک‌هاي کشور را بهبود بخشد.وي با تاکيد بر لزوم هماهنگي در نهادهاي ذيصلاح خاطرنشان کرد: برخي ناهماهنگي‌ها، بانک‌ها را با چالش‌هاي جدي مواجه کرده است که براي حل اين موضوع نظام‌ها و سامانه‌هاي يکپارچه راهگشاي مشکلات خواهد بود.مديرعامل بانک اقتصادنوين نهاد‌سازي مشتمل بر عملياتي سازي شرکت مديريت دارايي، توسعه کارکردهاي تضمين در بازار پول و ايجاد ساز و کارهاي رتبه بندي اعتباري، اصلاح ضوابط اجرايي در حوزه وصول مطالبات و مدل کسب و کار بانک‌ها و اصلاح رويه‌هاي عملياتي براي خلق سود پايدار و با کيفيت را سه پيش نياز اصلاح نظام بانکي دانست و تصريح کرد: اصلاح نظام بانکي بايد از روي کاغذ به مرحله اجرا در آيد.گفتني است بيست و هشتمين همايش سالانه سياست‌هاي پولي و ارزي با عنوان "اصلاحات ساختاري براي ثبات مالي" با حضور رئيس کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، مديران و کارشناسان شبکه بانکي طي روزهاي 29 و 30 خرداد ماه در سالن همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد.     

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

علیرضا غفاری سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی در ارتباط زنده با بخش خبر سیما گفت: سقف تراکنش غیر حضوری شبکه بانکی از ۱۰۰ میلیون روزانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی گفت: به موجب ابلاغیه امروز بانک مرکزی به شبکه بانکی، سقف انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی به یک میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین تراکنش‌های خرید با ابزار‌های پذیرش و پوز‌ها و IPG‌ها و تراکنش غیر حضوری از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد طبق بخشنامه امروز بانک مرکزی، نقل و انتقال وجوه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون نیاز به ارائه مدارک ومستندات داشت که این آستانه هم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تا ۴۰۰ میلیون نیاز به مستندات نیست و مازاد بر آن باید با ارائه مستندات و مدارک باشد.

سقف برداشت از خودپرداز بانک بطور روزانه ۲۰۰ هزار تومان از هر کارت و سقف انتقال وجه کارت به کارت با دستگاه خودپرداز بانک ۱۰ میلیون تومان در روز است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • برگزاری جشنواره لاله‌ها در باغ ایرانی
  • معرفی مدیر عامل جدید امور شعب بانک ملی استان ایلام
  • بزرگترین آب شیرین کن استان در آبادان راه اندازی می شود