Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که به گفته شورای شهر الشتر تاکنون ۳ بار شهردار استیضاح و از سمت خود برکنار شده اما شهردار صندلی ریاست را رها نمی‌کند و فرمانداری هم سکوت کرده است. ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سلسله، این روزها خبرهای زیادی از اختلافات میان اعضای شورای شهر و شهردار الشتر در رسانه‌ها منتشر می‌شود و مردم شهر هم از اوضاع آشفته شهرداری می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما گویی نه شهردار قصد رها کردن صندلی ریاست را دارد و نه اعضای شورای شهر حاضر به کنار آمدن با شهردار هستند تا مردم و کارگران شهرداری میان این تنش، قربانی شوند.

شهرداری که اعضای شورای شهر وی را برکنار کرده‌اند اما حاضر نیست ریاست را رها کند و معتقد است که برکناری وی به دلیل عملکرد نیست بلکه دلایلی پشت پرده دارد و اعضای شورای شهر هم از عملکرد ضعیف شهردار می‌گویند و اینکه در شش ماه فعالیت شهردار، خدمتی به مردم شهر نکرده و به همین خاطر هم شورا با اکثریت وی را برکنار کرده است.

شهردار قانونی الشتر هستم

محمدجواد منظمی، شهردار الشتر در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به حق قانونی اعضای شورای شهر در طرح سوال از شهردار، اظهار داشت: در این طرح سوال، پاسخ‌های مستدلی از سوی شهردار ارائه شد اما اعضای شورا اعلام کردند که از این پاسخ‌ها قانع نشده‌اند و بنابراین بحث استیضاح شهردار مطرح شد.

وی با اشاره به استیضاح خود و نتیجه 4 رای موافق برکناری شهردار و یک رای مخالف از مجموع 5 رای اعضای شورای شهر، افزود: تمام مصوبات شورا زمانی قابلیت اجرایی دارند که کمیته انطباق این مصوبات را تایید کند لذا این مصوبه به کمیته انطباق فرستاده شده است.

شهردار الشتر با اشاره به اینکه تاکنون سه بار استیضاح شده‌ام که در مرتبه نخست روند استیضاح به علت غیراصولی بودن رد شد، عنوان کرد: در مرتبه دوم فرماندار سلسله آن را رد کرد و بار سوم که در خرداد امسال استیضاح بنده صورت گرفته است کمیته انطباق 10 روز برای اعلام نظر فرصت دارد و تا زمانی که کمیته تطبیق اعلام نظر نکند شهردار بر سمت خود باقی است که بنابراین تصدی شهرداری از سوی بنده کاملا قانونی بوده و کاری خلاف قانون از سوی بنده به عنوان شهردار صورت نگرفته است.

کارشکنی اعضای شورا در فعالیت شهردار

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که شهردار قانونی الشتر هستم به کار و فعالیت و خدمت رسانی به مردم فهیم شهرستان ادامه داده و برای اعتلای شهر الشتر تلاش می‌کنم، بیان کرد: متاسفانه اعضای شورای شهر در کار بنده به عنوان شهردار کارشکنی می‌کنند.

منظمی با اشاره به اینکه کدام شورای شهر را دیده‌اید که علنا از پرسنل شهرداری بخواهند کار نکنند و آنان را دعوت به اجتماع و تحصن کنند، گفت: این کار شورا تخلف واضح بوده و دعوت به اعتصاب و اجتماع پرسنل نیز توسط آنان جرم محسوب می‌شود در حالی که دود آن به چشم مردم بی‌گناه شهرستان می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه برای خدمت به همشهریانم به میدان آمده‌ام، تصریح کرد: در حالی که بنده در تاریخ 25/9/96 مشغول به کار شدم طرح سوال از شهردار توسط شورا در تاریخ 15/1/97 کلید خورد در این مدت سه ماه حقوق، یک ماه عیدی( پس از سال‌ها برای اولین بار در شب عید) و دوبار سبد کالا هر سبد به ارزش 500 هزارتومان در شب یلدا و عید نوروز به کارمندان رسمی و کارگران حجمی و شرکتی داده‌ام بنابراین ضعف عملکردی در کار نبوده و مردم باید بدانند که مسئله دیگری در کار است.

سفره کارگران مهمتر از کارهای عمرانی است

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر ایراد گرفته‌اند که هیچ کار عمرانی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: در چله زمستان چه کار عمرانی می‌شود انجام داد ضمن آنکه شهرداری که مشکل مالی دارد و دستمزد کارگرانش را به زور می‌تواند پرداخت کند چه کار عمرانی می‌تواند صورت دهد، سفره کارگران مهمتر است یا کار عمرانی؟

شهردار الشتر با تاکید بر اینکه ما باید اولویت اولمان را پرداخت دیون و حقوق عقب افتاده کارگران قرار دهیم و بعد بپردازیم به کارهای عمرانی، اظهار داشت: وقتی در اولین نیازمندی‌های کارگران مانده‌ایم چطور می‌توانیم به کارهای عمرانی بپردازیم گرچه فعالیت‌های عمرانی هم طی این مدت داشته‌ایم اما همان فعالیت‌ها را هم کارشکنی می‌کنند و اجازه انجام آن‌ها را نمی‌دهند.

وی اعتقاد دارد که فعالیت‌های عمرانی از قبیل جدول کشی در سطح شهر، لکه گیری و آسفالت، اصلاح پل‌ها و رفع مشکلاتی که در شهر وجود دارد نیزطی مدت تصدیش در سمت شهردار الشتر صورت گرفته است.

عزل و نصب از اختیارات شهردار است

وی با اشاره به برخی از عزل و نصب‌های کارمندان شهرداری و اعتراض شورا، اظهار داشت: عزل و نصب کارمندان یکی از اختیارات شهردار است که بنده به عنوان شهردار این اختیار را با کسی به شراکت نمی‌گذارم گرچه در این خصوص از آن‌ها به عنوان نظر مشورتی استفاده می‌کنم اما نهایتا خودم تصمیم می‌گیرم.

منظمی با اشاره به اینکه کدام مدیر در سه ماه می‌تواند عملکرد شاخصی داشته باشد، افزود: گرچه بنده طی این مدت نیز اوج عملکرد خود را نشان داده‌ام و به همین دلیل مجموعه استانداری و مراجع ذی صلاح در شهرستان می‌دانند که بحث عملکرد مطرح نیست و لذا روی این قضیه ایستاده‌اند و پیگیر مسئله هستند که حقی از بنده، مردم و بیت المال ضایع نشود.

وی با بیان اینکه بنده طی این مدت حافظ منافع مردم و بیت المال بوده ام، عنوان کرد: خوشبختانه طی این مدت اجازه نداده ام ریالی از منافع شهرداری بالا یا پایین شود و یا ریگی از مصالح شهرداری هدر رود.

استیضاح حق قانونی شورا است

علی بهرامی عضو شورای شهر الشتر نیز در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: طبق ماده 83 قانون شوراها حق قانونی شورای شهر است که اگر شهردار عملکردش مطلوب نباشد وی را استیضاح کنند.

وی با بیان اینکه ما اعضای شورای شهر الشتر نیز بر اساس قانون عمل کرده‌ایم و چیزی فراتر از قانون انجام نداده‌ایم، افزود: آقای شهردار بار اول استیضاح شد اما بزرگان و ریش سفیدان شهرستان از اعضای شورای شهر خواستند که مصوبه خود را پس بگیریم تا شهردار خودش از سمتی که دارد استعفا دهد.

عضو شورای شهر الشتر با اشاره به اینکه استیضاح به معنی ناتوانی و استعفا به معنی مشکل داشتن شهردار بود و لذا اعضای شورای شهر نیز به این نظر احترام گذاشته و مصوبه را پس گرفتند اما شهردار متاسفانه استعفا نداد، عنوان کرد: مصوبه مجداد توسط اعضای شورای شهر به فرمانداری فرستاده شد و فرماندار اعلام کرد که چون مصوبه را برگشت داده‌اید به معنی انصراف بوده است.

انتخاب اشتباه شهردار

وی با اشاره به استیضاح مجدد شهردار و برکناری وی با اکثریت آرای اعضای شورا، بیان کرد: متاسفانه شش ماه از روی کار آمدن شهردار و اعضای شورای شهر می‌گذرد در حالی که تاکنون نتوانسته‌ایم هیچ خدمتی به مردم بکنیم و شرمنده آن‌ها شده‌ایم.

بهرامی با تاکید بر اینکه به عنوان عضوی از شورای شهر به خاطر انتخاب منظمی به عنوان شهردار الشتر پشیمان شده و به خاطر این انتخاب اشتباه شرمنده مردم هستم، گفت: اشتباه کرده‌ایم پس باید جبران کنیم و لذا در این مرحله کلیه روال قانونی استیضاح مو به مو انجام شده و علی نظری به عنوان سرپرست شهرداری نیز انتخاب شده در حالی که تاکنون از سوی کمیته انطباق تصمیمی صورت نگرفته است.

کمیته انطباق تعیین تکلیف کند

وی با اشاره به اینکه استیضاح حق شورا است، افزود: از فرماندار شهرستان به عنوان رئیس کمیته انطباق تقاضا داریم که هرچه سریعتر تعیین تکلیف کند تا شهرداری از این وضعیت رکود خارج شود.

متاسفانه در حال حاضر بیش از 200 نفر کارمند رسمی و کارگر حجمی و شرکتی در بدنه شهرداری در حال فعالیت و خدمت هستند که تنها دود این تنش‌ها به چشم آن‌ها و مردمی می‌رود که از شهرداری به عنوان یک نهاد خدمت رسان انتظار خدمت رسانی مطلوب و شایسته را به شهروندان دارند، بنابراین از مسئولان استان و شهرستان انتظار می‌رود که به صورت ویژه به این مسئله ورود کرده و تکلیف تصدی این پست را در شهرداری الشتر روشن کنند. 

در 12 خردادماه امسال نیز خبرگزاری تسنیم در گزارشی با عنوان "تنش میان شهردار و شورای شهر الشتر" به این موضوع پرداخت.

انتهای پیام/ ز

R41450/P41362/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده در روز چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

همچنین علی ضیاءالدینی شهردار زرند در حاشیه بازدید از معابر و بندهای خاکی سطح شهر با اعلام اینکه نیروهای شهرداری در وضعیت آماده‌باش کامل قرار دارند، گفت: با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش توسط سازمان هواشناسی، آماده‌‍‌باش عوامل خدمات شهری و شهرداری‌ها تمامی مناطق ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه آمادگی و اقدامات لازم برای پیشگیری و کنترل هرگونه بحران و عارضه احتمالی در خصوص سیلاب، آبگرفتگی و آب ماندگی در سطح شهر و محلات در حال انجام است، افزود: تمام تلاش ما در مجموعه شهرداری این است که مردم در هنگام نزول رحمت الهی دچار مشکلی نشوند و دغدغه خاطری نداشته باشند.

شهردار زرند با اشاره به انجام بیش از ۱۵۰مورد رفع آبگرفتگی در سطح شهر توسط نیروهای شهرداری، بیان کرد: شهروندان در صورت هر گونه مشکلی می‌توانند با شماره ۳۳۴۲۲۷۷۵ شهرداری تماس بگیرند.

کد خبر 846810 برچسب‌ها خبر مهم طوفان باران استان‌ کرمان مدرسه و مدارس تعطیلی مدارس

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • پرسپولیس تغییر مدیریتی نخواهد داشت
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد