Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@19:21:39 GMT

قیمت نفت یک روز پس از تصمیم اوپک

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۰۶۵۱

قیمت نفت یک روز پس از تصمیم اوپک

درحالی‌که قیمت نفت از 3 هفته مانده به نشست اوپک از ترس یک افزایش شدید در تولید به شدت کاهش یافته بود اما پس از توافق بر سر افزایش 2.5 دلار رشد کرد و به بشکه‌ای 75.55 دلار رسید.

به گزارش صدای ایران از فارس و به نقل از رویترز، پس از اینکه تولیدکنندگان نفت توافق کردند میزان تولید خود را افزایش دهند تا در زمان افزایش تقاضا در جهان، کمبود نفت را جبران کنند، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کشورهای عضو اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت در وین توافق کردند تا میزان تولید خود را از ماه جولای حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

بنا بر اعلام عراق، رقم واقعی افزایش، حدود 700 هزار بشکه در روز است زیرا چندین کشور اخیرا از کاهش تولید رنج می‌برند و در رسیدن به سهمیه کامل مشکل دارند درحالی که باقی تولیدکنندگان احتمالا نمی‌توانند این شکاف را پر کنند.

رقم افزایش تولید واقعی، یک روند افزایشی در قیمت نفت ایجاد کرد زیرا این رقم کمتر از ارقام بالایی ست که پیش از نشست گفته شده بود.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار گفت: «پیش‌بینی های زیادی در بازار وجود داشت که مقادیر زیادی نفت جدید به بازار وارد خواهد شد اما این اتفاق حداقل اکنون رخ نمی‌دهد.»

«ما با افزایش حدود ۱.۸ میلیون بشکه‌ای در روز اذیت شدیم اما در پایان با افزایش روزانه 600 هزار بشکه در روز مواجه شدیم. »

هر بشکه نفت برنت با 2.50 دلار افزایش 75.55 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 3.04 دلار 68.58 دلار معامله شد.

ارزش برنت طی هفته گذشته 2.7 درصد بیشتر شد و در حالی‌که نفت خام امریکا افزایش 5.5 درصدی را تجربه کرد.

تفاوت قیمتی این دو شاخص نفتی به 6.36 دلار رسید که کمترین رقم از 11 می است.

از 3 هفته مانده به نشست اوپک، قیمت نفت از ترس یک افزایش شدید در تولید به شدت کاهش یافت و از بالاترین قیمت 3 سال و نیم اخیر فاصله گرفت.

تصمیم اوپک برخی از تحلیلگران را گیج کرده است زیرا تولیدکنندگان هدف تولید واضحی برای افزایش اعلام نکردند و این امر فهم دقیق میزانی که بیشتر تولید خواهد شد را دشوار می‌سازد.

هری شیلینگوریان، رئیس بخش راهبرد نفت بانک فرانسوی بی ان پی پاریباس گفت: «تاثیر افزایش در تولید به آسانی با بازار جذب می‌شود.»

برایان لی روز، تحلیلگر ارشد فنی بازار گفت:«شما بازگشت یک میلیون بشکه در روز فکر می کنید... اما این اتفاق فورا نمی افتد و زمان می برد.»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت نفت اوپک نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۰۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۵ میلیون و ۳۳۰ تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۲۲۹۶ دلار است.

در معاملات امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۶۲۸ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۵۲ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۵۷ تومان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا