Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیروس همتی نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر درباره به صحنه بردن جدیدترین تجربه گروه نمایشی «مانی» به خبرنگار مهر گفت: نمایش «اهانت به اجرا» در نوبت اجرایی تماشاخانه ایرانشهر قرار دارد که فعلا در حال نگارش نمایشنامه هستم. قرار است این نمایش را با همکاری گروه تئاتر «نقاب» به سرپرستی خیرالله تقیانی پور و جواد نوری روی صحنه ببرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نگارش و کارگردانی «اهانت به اجرا» را بر عهده دارد، افزود: بعد از پایان جام جهانی فوتبال تمرین های نمایش را شروع می کنیم.

همتی درباره زمان و سالن اجرا و همچنین تعداد بازیگران این اثر نمایشی بیان کرد: قرار است از ابتدای مهرماه نمایش «اهانت به اجرا» را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببریم. این نمایش دارای ۸ بازیگر اصلی است.

وی با بیان اینکه موضوع «اهانت به اجرا» قصه اهانت یک تماشاگر به اجرای یک تئاتر است، درباره شیوه مدنظر برای اجرای این نمایش اظهار کرد: قصدم این است که به نوعی عمل کنم که این اجرا به تئاتر مستند نزدیک باشد و مخاطب ما بین فضای واقعیت یا اجرای نمایش قرار بگیرد.

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر با اشاره به نگارش نمایشنامه «تردست» ادامه داد: این نمایش را هم زیر نظر نصرالله قادری به چاپ رسانده ام و موضوعی در رابطه با جنگ دارد. با مدیریت هنرهای نمایشی بنیاد روایت فتح وارد گفتگو شده ایم و به احتمال زیاد بعد از اجرای نمایش «اهانت به اجرا»، نمایش «تردست» را در تماشاخانه سرو روی صحنه خواهیم برد.

همتی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه کمبود پول همه تئاتر را تحت الشعاع قرار داده است، تأکید کرد: من از تئاتر و تلویزیون طلب دارم و هنوز پول کارهایی را که انجام داده ام، دریافت نکرده ام.

وی تصریح کرد: در سریال «پاهای بی قرار» بازی کرده ام ولی تلویزیون پولی پرداخت نکرده است. من نمی دانم تلویزیون با وضعیتی که دارد چرا چند سریال را به صورت همزمان دست می گیرد چون با این روال کیفیت آثار نازل و نازل تر می شود.

کد خبر 4328199 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران تلویزیون تماشاخانه ایرانشهر سریال پاهای بی قرار سیروس همتی تئاتر ایران جام جهانی 2018 روسیه فیلم سینمایی موسیقی ایرانی سینمای مستند سریال ایرانی فیلم کوتاه نمايشگاه عكس کنسرت موسیقی رادیو سینمای آمریکا رادیو نمایش برنامه تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب

کتاب «تیرنگ» نوشته چهار نویسنده توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «تیرنگ» نوشته چهار نویسنده به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده چهار نمایشنامه از چهار نویسنده جوان کشورمان است.

«تیرنگ» عنوان کتابی است که چهار نمایش‌نامه با عناوین «سرخ او»، «کسی در گور می‌گرید»، «میراِشکار» و «میان‌بر» را در خود جای داده است.

«سرخ او» به قلم مهیار هزارجریبی، برداشت آزادی از یک زندگی واقعی است که با محوریت شخصیت‌های «ننه حوا»، «گل نسا»، «آقای مهندس»، «خسرو» و «صبور» نوشته شده است.

«کسی در گور می‌گرید» از محمد فخرایی‌مطلق به بیان واگویه‌های مردمان جنوب به خصوص ناخدا‌های این خطه در مواجهه با طوفان و دیگر خطرات دریانوردی و نجات آن‌ها توسط پریان دریایی می‌پردازد که در لحظه به لحظه آن با مراسمی قدیمی به اسم «زار» بیشتر آشنا می‌شویم.

نمایش‌نامه سوم با عنوان «میراِشکار» از بهناز دوستی پاشاکلایی تصویری از مقاومت و تلاش یک زن مازندرانی برای حفظ بقا و موقعیت و حریم خود است. زنی به نام شوکا با شغل میراشکاری که اغلب شغلی مردانه است، مراقبت از جنگل، مزارع و دامِ اهالی را بر عهده می‌گیرد و در روز‌های حماسه قیام مردم آمل و در دل شب با چریکی از گروه سربداران جنگل، در میانه جنگل مواجه می‌شود.

آخرین نمایش‌نامه با نام «میان‌بر» از سجاد بحری نمایشی از روز‌های پایانی جنگ تحمیلی و تصمیماتی است که مردم سرزمین ما گرفته‌اند. تصمیماتی مانند رفتن یا ماندن.

این کتاب با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۱۵ هزار تومان عرضه شده است.

دیگر خبرها

  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • «آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد