Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@19:30:11 GMT

تهیه اطلس وقوع جرم در هر منطقه جغرافیایی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۰۹۰۸

تهیه اطلس وقوع جرم در هر منطقه جغرافیایی

خبرگزاری شبستان: رییس مرکز مطالعات و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی قوه قضاییه از تهیه اطلس جرم به عنوان یک سند جامع تصویری در هر منطقه جغرافیایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان، جلیلیان، رییس مرکز مطالعات و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اطلس وقوع جرم گفت: مطابق برنامه های مورد نظر این معاونت بحث تهیه اطلس جرم به عهده ما گذاشته شده است و برای تحقق آن به تدوین برنامه های اجرایی اقدام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جلیلیان اظهار کرد: این برنامه در سال جاری تهیه شد و این اطلس یک سند جامع تصویری است که با کمک نقشه ها و تصاویر و با وجود حجم مطالب گرافیکی سهم وقوع جرایم در هر منطقه جغرافیایی را مشخص می کند.

 

وی اظهار کرد: اطلاعات این مرکز می تواند بنا به درخواست مراکز مطالعاتی و دانشگاهی در اختیار آنها قرار گیرد.

 

رییس مرکز مطالعات و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی قوه قضاییه گفت: قانون پیشگیری از وقوع جرم مصوب سال 94 است که طبق منویات رهبر انقلاب به قوه قضاییه ابلاغ شد و اصلی ترین پشتیبان این قانون مرکز مطالعات و جرم شناسی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم است.

 

جلیلیان اظهار کرد: از مهمترین مسایل در کاهش وقوع جرم شناخت جرایم، آسیب ها است که بدون شناخت آنها تسهیل این مسیر امکان پذیر نیست.

 

رییس مرکز مطالعات و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی قوه قضاییه اظهار کرد: مرکز پیشگیری از وقوع جرم با رصد و شناخت این پدیده در تعامل با مراکز مطالعاتی به دنبال برون رفت از این مشکلات است.

 

وی در مورد سیاست های این مرکز گفت: اولویت بخشی به نیازهای پژوهشی که قابل تبدیل به برنامه های اجرایی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، جلب مشارکت و استفاده از ظرفیت مراکز پژوهشی، تقویت مراکز پژوهشی در سطح ملی و استانی، تقویت نهادهای گردآوری در آمار جناحی، آموزش و تقویت ظرفیت کارشناسی از جمله سیاست های این مرکز است.

 

جلیلیان از ترجمه سه کتاب در سال 96 خبر داد و گفت: در سال 97 ترجمه هفت کتاب را در دستور کار داریم. همچنین به منظور تعامل با پژوهشگران در عرصه پیشگیری از وقوع جرم جلد اول و دوم مجله تخصصی پیشگیری از وقوع جرم منتشر شده است.

 

رییس مرکز مطالعات و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی قوه قضاییه در مورد فضای مجازی و مشکلات آن نیز خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته علمی و ملی برای پیشگیری از آسیب های فضای مجازی با حضور اندیشمندان در حوزه فضای مجازی از دیگر اقدامات این مرکز است. همچنین تشکیل بانک اطلاعات در پیشگیری از وقوع جرم از دیگر اقدامات است.

 

وی با اشاره به کمبود پژوهشگر در مرکز مطالعات پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: این مرکز با دعوت از صاحب نظران و اساتید قصد دارد تا در حوزه علوم اجتماعی، جرم شناسی و آمار در پیشگیری از وقوع جرم موثر باشد، به همین منظور شورای پیشگیری از وقوع جرم در این مرکز تشکیل شده است.

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت مجلس فوتبال کانون های مساجد ایرانشهر اوقات فراغت مساجد جام جهانی فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روسیه قوه قضائیه جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۰۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل نیکوکار اظهار کرد: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها‬ و تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان شود‬ که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.‬

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

منبع: فارس

کد خبر 748380

دیگر خبرها

  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است