Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: 28 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در سه ماهه امسال در استان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا سردار محمد قنبری روز شنبه در نشست با خبرنگاران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین 13 باند قاچاق انواع کالاها در این مدت در استان متلاشی و اعضای آنها دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 2 میلیون و 720 هزار لیتر موادسوختی قاچاق در این مدت از 82 دستگاه تانکر و 40 محل دپو در سیستان و بلوچستان کشف شد و به دستور استاندار طرحی با محوریت مبارزه با قاچاق سوخت در دست تدوین است.
وی رشد 100 درصدی کشف پرونده های قاچاق کالا به ارزش بیش از 500 میلیون ریال و کشف 151 باک اضافی سوخت از خودروها را از دیگر اقدامات سه ماهه امسال نیروی انتظامی عنوان کرد.

**کشف 38 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: 38 تن انواع مواد مخدر امسال توسط ماموران انتظامی در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش را نشان می دهد.
سردار قنبری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در زمینه کشف مواد مخدر در صدر تمام استان های کشور قرار دارد و نیروی انتظامی نیز در صدر تمام دستگاههای کشف کننده استان است.
وی افزود: 33 قاچاقچی عمده مواد مخدر در این مدت دستگیر و 9 قاچاقچی نیز در درگیری مسلحانه با ماموران به هلاکت رسیدند و 458 قبضه سلاح جنگی از آنان کشف شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش عملیات ها علیه قاچاقچیان مواد مخدر در استان به دلیل داشتن رویکرد برنامه محوری، شمار شهدای نیروی انتظامی امسال به صفر رسیده و آمار هلاکت قاچاقچیان نیز کاهش پیدا کرده است.
به گفته سردار قنبری دستگیری 645 خرده فروش مواد مخدر که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد افزایش داشته و پلمپ 30 منزل که در آنها فعالیت خرده فروشی مواد مخدر انجام می شد از دیگر اقدامات مطرح امسال نیروی انتظامی است.

**رتبه 18 کشوری سیستان و بلوچستان در بحث وقوع سرقت
ارشد انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با وجود وسعت جغرافیایی و تمام مشکلات حاکم از جمله بیکاری و قرار داشتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر در زمینه وقوع سرقت ها رتبه 18 کشور و در بحث کشف جرم رتبه دوم بعد از تهران را به خود اختصاص داده است.
سردار قنبری بیان کرد: کاهش 43 درصدی آمار سرقت های مسلحانه، کاهش 38 درصدی سرقت به عنف، کاهش 50 درصدی سرقت های تحت پوشش(با لباس دستگاههای مختلف)، کاهش 2 درصدی در سرقت مغازه، کاهش 12 درصدی سرقت منزل و کاهش 18 درصدی سرقت موتورسیکلت از شاخص ترین موفقیت های بدست آمده توسط نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در سه ماهه نخست امسال است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امسال 15 هزار و 213 تبعه خارجی در استان دستگیر و تحویل بخش های مختلف داده شدند.
وی با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره نیروی انتظامی گفت: امسال 78 درصد پرونده های ارجاعی به این مرکز در سیستان و بلوچستان منجر به سازش شد.
وی افزود: هزار و 441 نفر در این مدت به مرکز مشاوره نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان مراجعه و خدمات لازم را دریافت کردند.

**دستگیری یکی از عوامل اصلی شهادت 36 مامور انتظامی در گورناک سرباز
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی شهادت 36 مامور انتظامی در گورناک سرباز بعد از 19 سال دستگیر شد.
وی ادامه داد: این فرد که با هویت جعلی و اسامی متفاوت در استان های مختلف کشور سکونت داشت بعد از 19 سال توسط ماموران انتظامی دستگیر و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر افزایش تعامل میان نیروی انتظامی و خبرنگاران و برگزاری نشست های خبری فصلی گفت: در حد توان پاسخگوی هر کدام از فعالان رسانه ای در موضوعات مرتبط هستم.
3042**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي نشست خبري كالاي قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،سردار "یحیی الهی" در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پاسگاه انتظامی والانجرد اشهرستان بروجرد در سطح حوزه استحفاظی ۲ قاچاقچی را که در امر خرید و فروش انواع مواد مخدر فعالیت داشتند شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن ها را دستگیر کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از محل اختفای متهمان موفق به کشف ۱۰ کیلو گرم مواد تریاک، ۲ و توقیف خودروی پژو قاچاقچیان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گفت: متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899350

دیگر خبرها

  • توقیف ۲ خودروی شوتی در البرز / ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان