Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@06:50:35 GMT

تأسیس صندوق کارگشایی کمیته امداد شهرضا

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۱۳۰۸

تأسیس صندوق کارگشایی کمیته امداد شهرضا

شهرضا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا از تأسیس صندوق کارگشایی این نهاد باهدف ارایه تسهیلات مناسب به مددجویان، در بانک ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عبدالرزاق میرزایی ظهر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از رسالت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد است، اظهار کرد: این اقدام باهدف ایجاد اشتغال و منابع درآمد پایدار برای این خانواده‌ها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از آموزش ۴۰۰ نفر در کلاس‌های آموزشی این نهاد خبر داد و افزود: نیازسنجی و آموزش خانواده‌های تحت پوشش در ۵۲ رشته، پیش از واگذاری تسهیلات انجام می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا تصریح کرد: هریک از کارفرمایان شهرستان که در هر زمینه اقدام به استخدام افراد تحت پوشش کمیته امداد کنند، تا ۱۸ ماه ۱۰۰ درصد حق بیمه کارفرما و پس از آن تا دو سال ۵۰ درصد این حق بیمه، پرداخت می‌شود.

میرزایی اضافه کرد: به ازای استخدام یک تا پنج نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد تا یکصد میلیون تومان تسهیلات نیز به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

وی از جذب اعتبارات اشتغالزایی این شهرستان تا پایان سال مالی گذشته خبر داد و تصریح کرد: مجموع اعتبارات کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا با بیان اینکه ۲۰۰ میلیون تومان از مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات سال ۹۵ در سال ۹۶ توزیع شد، اظهار کرد: ۴۸ درصد از این تسهیلات از سوی بانک ملی پرداخت شد.

میرزایی با بیان اینکه ۷۸۵ میلیون تومان اعتبارات امدادی این شهرستان نیز بین واجدان شرایط توزیع شده است، گفت: واگذاری مجموع اعتبارات زمینه اشغال ۲۶۳ نفر شده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) تا پنج سال پس از واگذاری تسهیلات نظارت‌ خواهد داشت.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا از تشکیل صندوق کرگشایی این نهاد خبر داد و افزود: تاکنون ۳۰۰ نفر در شهرستان در انتظار دریافت وام کارگشایی هستند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اشتغال شهرضا کمیته امداد امام خمینی وام کارگشایی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۱۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است

مرتضی موصلی در آئین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری با بیان اینکه یکی از جهت‌گیری‌های کمیته امداد، توسعه انفاق و نیکوکاری و گسترش سنت‌های حسنه اسلامی است، گفت: یکی از بزرگترین برجستگی‌های استان فارس، نیکوکار بودن مردم استان و بی‌تفاوت نبودن نسبت به حال یکدیگر است و ما باید زمینه هم‌افزایی مردم و خیرین در این راه را فراهم کنیم.

او یکی از اهداف کمیته امداد در سال جاری را حرکت جمعی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه در راستای شعار سال عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های ما در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

موصلی با بیان اینکه شناسایی و معرفی الگو‌های موفق در میان خیرین، یکی از کار‌هایی است که می‌تواند در زمینه ترویج کمک به نیازمندان موثر باشد، گفت: به‌عنوان مثال مجموعه‌ای را می‌شناسیم که بیش از ۴۰۰ مسکن را برای خانواده‌های نیازمند در دست احداث دارند، برخی موسسات از ظرفیت‌های خیرین استان فارسی خارج از کشور استفاده می‌کنند و بعضی دیگر هم در عرصه بین‌المللی فعالیت دارند که ما در تلاش هستیم تا از این الگو‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با تاکید بر اینکه نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی، انقلابی و حاکمیتی است، گفت: کمیته امداد امام راحل بیش از چهار دهه است که در عرصه خدمتگزاری و فراهم کردن زمینه خدمت شایسته به خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند تلاش می‌کند و هدف اصلی کمیته بر توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه‌های مختلفِ اقتصادی، فکری، فرهنگی و اجتماعی است.

موصلی در پایان به محور‌های پیشنهادی خود در جهت هم‌افزایی ظرفیت‌ها پرداخت و گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، توسعه کارکرد‌های کارآفرینی، احداث و یا خرید مسکن نیازمندان به خصوص با بهره‌گیری از ظرفیت نهضت ملی مسکن، کمک به تامین جهیزیه و تسهیل ازدواج، کمک به درمان بیماران صعب العلاج و زمین گیر، فراهم کردن زمینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و هم‌افزایی در تامین منابع قرض الحسنه، از جمله مهمترین مسائلی هستند که آنها را در کمیته امداد دنبال می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی