Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@12:32:09 GMT

تجمع مردمی روز «عفاف و حجاب» در کرج برپا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۱۴۴۱

تجمع مردمی روز «عفاف و حجاب» در کرج برپا می‌شود

فاطمه چگینی در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: 21 تیرماه سال 1314 قیام تاریخی مردم مشهد علیه برنامه کشف حجاب رضاخانی صورت گرفت و به همین مناسبت ویژه برنامه‌های روز ملی عفاف و حجاب در این روز انجام می‌شود.
وی افزود: مهم‌ترین برنامه طراحی شده در این روز برگزاری تجمع روز ملی عفاف و حجاب است که با هدف اصلی صیانت از حریم خانواده برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول بازخوانی واقعه ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ شمسی قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی، تأکید بر رعایت اصل عفاف و حجاب به عنوان یک امر فقهی، اخلاقی و اعتقادی، ملی و میهنی، یادآوری اصل عفاف و حجاب به عنوان یک یادگار ماندنی از دوران بسیار قدیم و کهن بر حسب مستندات کتیبه‌های موجود در آثار باستانی، محکوم کردن تهاجم فرهنگی و شبیخون دشمن و جلوگیری از غفلت و اعلام هوشیاری، درخواست از دولتمردان در احیای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و بیرون آمدن از بوته‌های بایگانی، بیعت مجدد با آرمان‌های امام راحل و خون شهدا در حفظ ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) و رعایت اصل حجاب اسلامی، ارائه الگو و اسوه حجاب فاطمی را از جمله اهداف برگزاری این تجمع عنوان کرد و گفت: انتقال پیام فرهنگی به نسل سوم و چهارم انقلاب مبنی بر اینکه «حجاب مصونیت است نه محدودیت» از دیگر اهداف برپایی این تجمع است.
انتهای پیام./

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فرهنگی چگینی بسیج عفاف حجاب انقلاب قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان خاطر نشان کرد: به منظور اثربخش‌تر و هدفمندتر شدن فعالیت‌های فرهنگی در استان و پرهیز از پراکنده کاری، موازی کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی نیاز به پیشبرد کار‌ها از طریق قرارگاه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها در خصوص قانون عفاف و حجاب باید با مشارکت دستگاه‌های مختلف به صورت ترکیبی انجام شود، اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط ضمن اینکه مقوله عفاف حجاب را باید در جامعه به گفتمان تبدیل کنند، می‌بابست در اداره متبوع شان نیز قانون عفاف و‌حجاب را رعایت و اجرا کنند که از آن جمله احترام به تقاضا‌های بسیاری از کارکنان خانم اداره‌ها برای مستقل بودن اتاق خانم‌ها از آقایان است.

در ادامه نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه تسهیل ازدواج جوانان، برپایی نمایشگاه دائمی مد و لباس اسلامی در کرمانشاه و اشباع و اقناع جامعه در خصوص زیست عفیفانه را از جمله برنامه‌ها و مصوبات این شورا اعلام شد.

دیگر خبرها

  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب
  • تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • فراجا مرزبان حجاب است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • اظهارات سردار رادان درباره طرح عفاف و حجاب
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب
  • (تصاویر) پیاده‌روی مردمی حمایت از عفاف و حجاب
  • تجمع در میدان فلسطین در حمایت از عفاف و حجاب
  • (تصاویر) تجمع بانوان محجبه در حمایت از عفاف و حجاب در تهران