Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: بیش از 20 روز از به دنیا آمدن 6 قلوهای تبریزی گذشته؛ شاید همین مدت کوتاه بهانه‌ای بوده تا از تب و تاب جذابیت این خبر در رسانه‌ها کاسته شود ولی خبر برای خانواده آقای باقری همچنان مهم‌ترین اتفاق دنیاست.

بعد از ظهر بهاری هفتمین روز خرداد ماه بیمارستان الزهرای تبریز شاهد اتفاقی نادر بود.

زنی جوان به یکباره مادر 6 نوزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر خیلی سریع در رسانه ها منتشر شد. هر چند خیلی زود هم از تب و تاب افتاد و حالا بعد از تنها سه هفته کسی سراغی از این خانواده جوان نمی‌گیرد.

چهار دختر و دو پسر حاصل این زایمان عجیب بود که همان لحظه تولد یکی از نوزادان و چند روز بعد یکی دیگر از نوزادان فوت می شوند.

سلیمان و الناز جوان‌های دهه هفتادی کم سن و سالی هستند که یکباره خانواده کوچک‌شان این طور بزرگ شد. در یکی از روستاهای نزدیک اطراف تبریز زندگی می‌کنند و هنوز تجربه زیادی از زندگی ندارند.

سلیمان باقری‌فرد پدر بچه‌ها می‌گوید: نیمه شعبان سال 96 با الناز ازدواج کردیم و حالا پس از یک سال، خانواده دو نفره‌مان این طور متحول شده است.

وی اضافه می‌کند: حالا چهار فرزندم در NICU بیمارستان بستری هستند. زهرا، فاطمه، دنیا و علی‌اکبر. سه دختر و یک پسرم به گفته پزشکان نسبت به روزهای اول وضعیت بهتری دارند و شرایط تنفسی‌شان رو به بهبود است.

شاید آن روزی که دکتر برگه نتیجه سونوگرافی را به دست الناز داد و آمدن 6 نوزاد را به او مژدگانی داد، کسی فکر نمی‌کرد این خانواده جوان امروز قرار است چه روزهای سختی را زندگی کنند.

مادر جوان می‌گوید: از وقتی زایمان کرده‌ام در کنار غصه بچه‌ها که روزهاست در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند، خودم هم حال و روز خوشی ندارم.

الناز کاری ادامه می‌دهد: بعد از زایمان قلبم هم دچار درد شدیدی شده ولی آنقدر وضعیت زندگی و بچه‌ها درگیری به وجود آورده‌اند که هنوز برای دردهای خودم فرصتی برای رفتن پیش پزشک Doctor پیدا نکرده‌ام.

وی یادآور می‌شود: هنوز بچه‌ها در بیمارستان هستند و از وضعیت دقیق‌شان اطلاع نداریم. دکترها زمان دقیقی برای ترخیص بچه‌ها از بیمارستان نگفته‌اند و فعلا هر روز بین خانه و بیمارستان در رفت و آمد هستیم.

ولی این تمام قصه نیست. روی آزار دهنده ماجرا کم کم خود را برای پدر و مادر این بچه‌ها نشان می‌دهد. هزینه‌های سرسام‌آور نگهداری از چند قلوها برای این پدر جوان کار ساده‌ای نیست. مردی که شغل ثابتی و خانه مستقلی هم ندارد.

ترکیب این دو با هم یعنی درآمد چندانی هم ندارد. درآمدی که بتواند از این پس یک خانواده 6 نفره را برای تامین هزینه‌ها یاری کند.

باقری‌فرد می‌گوید: اداره کل بهزیستی استان وعده تامین شیر خشک برای بچه‌ها را داده و گفته در صورت امکان در تامین پوشک برای چند قلوها هم کمک می‌کند!

این تمام چیزی است که تا امروز از سوی مدیران استانی برای حمایت از این خانواده وعده داده شده است. در این مدت هیچ کدام از مسؤولان و مدیران ارشد استانی با خانواده باقری‌فرد تماسی نداشته‌اند و از وضعیت بچه‌ها هم اطلاع ندارند. هر چند، گفته‌ها حکایت از این دارد که منتظر ترخیص نوزادان از بیمارستان برای عیادت از آن در خانه هستند.

پدر چند قلوها در مورد نحوه تامین هزینه‌های بیمارستان طی این مدت نیز تصریح می‌کند: در مدتی که بچه‌ها به دنیا آمده و در بیمارستان هستند، فرد خیری به بیمارستان آمده و برای کمک به پرداخت این هزینه‌ها وعده داده است، البته هنوز از مبلغ هزینه‌های بیمارستان اطلاع نداریم چون معلوم نیست بچه‌ها چه زمانی مرخص می‌شوند و پس از آن مبلغ دقیق مشخص می‌شود.

این بار هم انگار مثل خیلی از وقت‌های دیگر خیران پیشتاز بوده‌اند و آنها بار مسؤولیتی نهادهای حمایتی را بر عهده می‌گیرند.

می‌گویند قدمش مبارک است و قبل از به دنیا آمدن، روزی‌اش را می‌آورد. می‌گویند آمده تا جان دوباره‌ای برای خانواده باشد و صدای گریه و خنده‌اش طنین خوش آهنگ زیر یک سقف.

ولی گاهی پیش می‌آید که حتی این خوشی‌های زندگی هم دردسر می‌شوند! حالا این روزها قصه زندگی سلیمان و الناز هم با یکی از این دردسرها و گرفتاری‌ها گره خورده است.

امروز حدود یک ماه از به دنیا آمدن 6 قلوها می‌گذرد و این پدر و مادر جوان در همین مدت کم آنقدری زیرفشار چرخ نچرخ ِ زندگی به ستوه آمده‌اند که برای تامین هزینه نگهداری از بچه‌ها دست به دامن کمک از نهادهای مختلف شده‌اند.

کاهش جمعیت جوان کشور و اتخاذ سیاست‌هایی جهت رشد جمعیت و زاد و ولد موضوعی است که این روزها دوباره سر زبان ها افتاده و همه برای حل آن به تکاپو افتاده‌اند.

زمزمه‌های سیاست ازدیاد جمعیت از اواخر دولت محمود احمدی‌نژاد با طرح‌های نظیر یک میلیون هدیه نقدی برای هر نوزاد آغاز شد و با حذف دروس جمعیت و تنظیم خانواده در کتب دانشگاهی ادامه یافت.

جامعه شناسان کاهش تولد در کشور را زنگ خطری برای جمعیت کشور می‌دانند و ارگان‌های مختلف برای کاستن این زنگ خطر در تلاش هستند.

در چنین شرایطی، حالا 6 قلوهای تبریزی به دنیا آمده‌اند که چهار قل در نبرد زندگی با یاری دستگاه‌های بیمارستانی زنده مانده‌اند.

هر چند که پس از ترخیص بچه‌ها از بیمارستان، تازه نبرد زندگی برای خانواده باقری‌فرد شروع می‌شود. نبردی که برای اندکی برد در آن نیازمند حمایت‌های مختلف هستند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تعظیم بن سلمان در دیدار با نتانیاهو !/ در کاخ شاه اردن صورت گرفت

مجری خبر تلویزیون درگذشت

تجاوز 4 پسر به دختر جوان پس از شب بله برون

دردسر شوم عیاشی های پدر برای دختر بی نوا در مشهد

شوهرم می خواست زبانم را ببرد که پذیرفتم در خانه اش16 سال زندانی باشم!

2 جوان مرا در دخمه شیطانی آزار دادند / فرهاد نفر سوم بود که دختر جوان را فراری داد! + عکس

قتل عروس همدانی در مقابل چشمان شوهرش + جزئیات

داماد خائن هنگام مراسم عقد عروس را عوض کرد / مهمانان شوکه شدند! + عکس

نیمه شب وقتی بیدار شدم، شوهرم و یک زن غریبه را در حمام دیدم! / اعتراف زن قاتل سریالی گیلان +عکس

3 مرگ عجیب در تهران / نوزادی هنگام ختنه شدن، زن جوان هنگام زایمان و مردی هنگام عمل جراحی لاغری!

دختر 14 ساله بودم که دوستان پدر بی غیرتم مرا تسلیم خود کردند!

واژگونی خودرو شاسی‌بلند راز باغ ویلا را لو داد / 28 شاکی در تعقیب راننده بودند!

مرد شکاک همسایه خود را عقیم کرد / او با زنم در خانه تنها بود! + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت پزشک Doctor بهزیستی نبرد نوزادان زندگی حمایت عکس ایران حوادث جام جهانی فیلم من ازدواج عروس جوان آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۱۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزوهای مددجویان

رییس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور از برگزاری پویش مثبت ماه ویژه ماه رمضان در راستا کمک به مددجویان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: پویش مثبت ماه ویژه ماه رمضان، پویش سازمان بهزیستی در پنج محور اساسی با محوریت برآورده کردن آرزوهایی همچون آرزوی ساختن یک خانه و زندگی (تامین جهیزیه مددجویان)، آرزوی ادامه تحصیل (بورسیه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش)، آرزوی شنیدن صدای مادر (تامین سمعک کودکان کم شنوا و تجهیزات توانبخشی)، آرزوی آینده شیرین برای ایتام (کمک به مهارت‌آموزی و رشد استعداد فرزندان بهزیستی) ️و آرزوی سربلندی بانوان سرزمینم (حمایت از بانوان سرپرست خانوار) طراحی شده است.

وی افزود: امید است هموطنان بتوانند با کمک‌های خود در این ماه عزیز در قالب پویش «مثبت ماه» کارهای خیر خود را انجام دهند.

رییس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور راه‌های مشارکت در این پویش را تشریح کرد و گفت: خیران می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۲۳* و سامانه مشارکت سازمان به آدرس mosharekat.behzisti.ir و ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳ در این پویش مشارکت کنند.

حسینی همچنین شماره کارت ۱۶ رقمی سازمان را نیز ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوان عشایر دشتستانی ناجی چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • عید دیدنی روزانه مدیرکل زندان‌ها و دادستان مرکز آذربایجان‌غربی از خانواده زندانیان
  • برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزو‌های مددجویان
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی به چهار بیمار
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی با چهار بیمار
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزوهای مددجویان
  • حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند استان بوشهر متوقف نمی‌شود