Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمیسیون عمران تفکیک وزارت راه و شهرسازی را باید هر چه سریع‌تر انجام دهد، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی از ادغام  وزارت حمل ونقل و مسکن وشهرسازی  تشکیل شده، بنابراین وظایف این وزارتخانه بسیار سنگین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:  با ادغام این وزارتخانه، حوزه مسکن و شهرسازی  تحت الشعاع مجموعه حمل و نقل قرار گرفته است، بنابراین به آن کمتر توجه می‌شود.

رضایی کوچی ادامه داد: تفکیک دو وزارتخانه باعث مدیریت بهتر در این مجموعه می‌شود و می‌توانیم در وزارتخانه جدید مسکن و شهرسازی قسمتی از حوزه شهرداری که در زیرمجموعه وزارت کشور است را به این بخش منتقل کنیم.

وی بیان کرد: وظایف شهرداری‌ها مربوط به عمران و شهرسازی است، در حالیکه وزارت کشور یک حوزه امنیتی و اجتماعی است که هیچ ارتباطی به این بخش ندارد، بنابراین باید شهرداری‌ها از وزارت کشور جدا و به مسکن و شهرسازی انتقال یابد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: انتقال شهرداری‌ها به وزارت مسکن و تفکیک دو وزارتخانه از جمله مصوباتی بود که در هیئت رئیسه مطرح شده اما متاسفانه در این بخش بسیار کند پیش می‌رود.

رضایی در پایان گفت: رئیس مجلس و رئیس جمهور و اعضای کمیسیون تخصصی با تفکیک وزارت راه و شهرسازی موافق هستند اما هم اکنون در مراحل اداری این مصوبه باقی مانده است.

انتهای پیام/

انتقال شهرداری‌ها به وزارت مسکن و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به مدیران کل استانی زیرمجموعه وزارتخانه تأکید کردیم، املاک مازاد این وزارتخانه را به کارگروه‌های استانی برده و پس از تغییر کاربری، برای تأمین مسکن کارگران استفاده کنند.

وی گفت:  امسال توجه جدی تری به مسئله مسکن کارگری با همکاری کارفرمایان خواهیم داشت.

وی افزود: به کارفرمایانی که در جوار کارگاه‌های تولیدی خود برای کارگرانشان، مسکن احداث کنند امتیازات ویژه‌ای خواهیم داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس