Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از کمبود ۳۵۰ کلاس درس و یک هزار و ۱۳۷ نفر معلم در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: تجهیزات استقرار پایه دوازدهم در استان نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان بیرجند، علی اصغر موسوی کیا امروز (2 تیر) در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است و هر اندازه اقتدار این نهاد بیشتر باید نفع آن به آحاد ملت می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه 10 هزار دانش آموزی مرزی داریم، افزود: همچنین 57 درصد همکاران فرهنگی خانم و 43 درصد مرد هستند.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 165 هزار دانش آموز وارد کلاس درس می‌شوند، گفت: جمعیت در پایه ابتدایی 4 درصد افزایش دارد.

 

موسوی کیا ادامه داد: میانگین سنی معلمان استان بالای 20 سال است و نسبت خروجی نیروی انسانی به وردی بیشتر است در نتیجه یک هزار و 137 نفر کمبود نیروی انسانی در خراسان جنوبی داریم که مجبور به تجمیع کلاسی‌ها زیر نرم هستیم.

 

وی بر تجمیع کلاس‌های زیر نرم و هدایت دانش‌آموزان به مدارس شبانه روزی تاکید کرد و افزود: در استان 17 هزار دانش آموزی شبانه روزی داریم که 11 هزار نفر خوابگاهی هستند و اکنون ظرفیت 7 هزار نفر از خوابگاه مدارس شبانه‌روزی استان خالی است و باید دانش آموزان مداری نرم به مدارش شبانه‌روزی هدایت شوند.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در نهبندان و شهرهای مرزی با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه هستیم، گفت: برای این نقاط باید مجوزهای موردی برای جذب معلمان حق التدریس صادر شود.

 

وی از بحران کمبود فضای آموزشی در استان خبر داد و عنوان کرد: برای سال تحصیلی جدید 350 کلاس درس در استان کمبود است.

 

موسوی کیا با اشاره به کمبود 244 کلاس درس در مساکن مهر استان، ادامه داد: فوریت ما در بحث کمبود کلاس درس در شهرک‌های اقماری و مساکن مهر استان است.

 

به گفته وی 12 کلاس درس تخریبی در بیرجند وجود دارد که باید تا ابتدای مهرماه اقدام به بهسازی و نوسازی آن شود و همچنین 20 میلیارد تومان اعتبار برای استقرار تجهیزات پایه دوازدهم در استان نیاز است.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت مجلس فوتبال کانون های مساجد ایرانشهر مساجد اوقات فراغت جام جهانی فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روسیه کمبود کلاس درس تجهیزات آموزشی کمبود نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی تا ششم شهریور فرصت دارند، برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.
از ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی سال تحصیلی آینده ۸۰ میلیون جلد چاپ شده است.
ثبت سفارش از سه سامانه my.gov.ir، my.medu.ir و یا irtextbook.ir امکان پذیر است.
ثبت سفارش کتاب‌های پایه اول، هفتم و دهم از دهم تیر شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی