Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال حمله سایبری صورت گرفته به اکانتهای تلگرام، جی‌میل، فیسبوک و لینکدین تعداد زیادی از اعضای جمعیت امام علی (در اردیبهشت ماه)، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس از بررسی های صورت گرفته، نتیجه را اعلام کرد.

وی در توئیتر نوشت: بررسیها تاکنون، دسترسی غیرمجاز به پیامکهای فعالسازی از طریق اپراتورهای موبایل را ثابت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهرمی افزود: درخصوص ابعاد دسترسی مجاز به پیامکها توسط برخی هابهای بین المللی که واسط تبادل پیامکهای بین المللی هستند نیز، بررسی در حال انجام بوده و ابعاد موضوع و مراتب از دبیرخانه شعام (شورای عالی امنیت ملی) درخواست شده است.

به گزارش مهر، اردیبهشت ماه امسال در پی حمله سایبری به اکانتهای تلگرام، جی‌میل، فیسبوک و لینکدین تعداد زیادی از اعضای جمعیت امام علی، شماره تلفنها و ایمیلهای این افراد هک شد. به این صورت که پیامکهای متعدد تایید ورود به تلگرام (verification code) به گوشی‌های شخصی هر یک از این افراد ارسال شد و بلافاصله هکر توانست از طریق دزدیدن یا شنود این پیامکها، به اکانت‌های شخصی اعضا دست پیدا کند. لوکیشن همه این موارد از کبک کانادا بود اما ساعت ورود با ساعت ایران همخوانی داشت. در مرحله بعد این هکر اقدام به تغییر پسورد two-step کرد.

درهمین حال اکانت جی‌میل بعضی از اعضا نیز به همین صورت و از طریق کد فراموشی در همین ساعت هک شد. به این معنی که یک کد به گوشی شخصی اعضا ارسال شده و هکر از طریق دزدیدن این کد، توانست وارد جی‌میل شده و پسورد جی‌میل را عوض کند. با این اقدام هکر توانست پسورد two-step را برای تلگرام، از ایمیل پشتیبان، تغییر دهد.

در این زمینه وزیر ارتباطات پیش از این گفته بود که برای پیگیری و بررسی این موضوع، درخواست تشکیل کمیته ای با مسئولیت حراست وزارت ارتباطات را داده تا نتیجه بررسی ها را منتشر کند.

پیش از این مسئولان جمعیت امام علی در پیامی توئیتری به وزیر ارتباطات گفته بودند که به اذعان پلیس فتا، منشا هک از داخل بوده و مطابق با اعلام دادسرا به دلیل استفاده از vpn این موضوع قابل پیگیری نیست.

کد خبر 4328118 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: جمعیت امام علی ع شورای عالی امنیت ملی محمد جواد آذری جهرمی هکرها تحقیقات علمی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هوش مصنوعی فناوری نانو ایالات متحده آمریکا امنیت اطلاعات سلول بنیادی گوگل موبایل اینترنت فناوری فضایی شرکت دانش بنیان محمد جواد آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، او دراین‌باره به خبرنگاران گفت: «پیش‌ازاین دو بار این درخواست را به کارگروه بردیم. پیش از پایان سال هم برای بار سوم بردیم و قرار شد مجدداً بررسی شود. امیدواریم در جلسه هفته بعد دوستان همراهی کنند که این اتفاق بیفتد.»

وزیر ارتباطات در مورد نقش دولت در این کمیته نیز توضیح داد: «کارگروه ۱۲+۱ عضو دارد؛ ۱۲ عضو صاحب رأی به علاوه مرکز ملی فضای مجازی. وزارت ارتباطات هم یک عضو از این ۱۳ عضو است و دولت هم ۶ رأی دارد. اکثریت با نمایندگان دولت نیست، پس باید به‌صورت جمعی تصمیم گرفته شود.»

بیشتر بخوانید:

زارع پور: وزارت ارتباطات مسئول فیلترینگ نیست

پیش ‌از این، در تیرماه ۱۴۰۲، وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که کمیته فیلترینگ درخواست بازگشایی گوگل‌پلی را رد کرده است.

کد خبر 846886 برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات شرکت گوگل عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات فيلترينگ اینترنت

دیگر خبرها

  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • وزیر ارتباطات: بررسی رفع فیلتر «گوگل پلی» در کارگروه فیلترینگ برای بار سوم
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود