Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@02:15:43 GMT

برداشت سير در سلسله آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۱۸۳۷

برداشت سير در سلسله آغاز شد

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - رئيس جهاد کشاورزي سلسله گفت: برداشت سير از 150 هکتار زمين کشاورزي زير کشت اين محصول در شهرستان سلسله آغاز شده است.

رضا سوخته زاري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به برداشت محصول سير به دو شيوه تر و خشک در سلسله افزود: بيش از 2 هزار و 250 تن سير در سلسله برداشت مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به نبود صنايع تبديلي براي توسعه بخش کشاورزي شهرستان سلسله اظهار داشت: ميانگين عملکرد سير در هر هکتار 15 تن است.
رئيس جهاد کشاورزي سلسله اين شهرستان را مستعد کشت انواع گياهان دارويي دانست و افزود: کاشت محصول سير از لحاظ اقتصادي براي کشاورزان بسيار به صرفه است ضمن اينکه اين کشت، آب زيادي نياز ندارد و توسعه کاشت آن در زمين هاي کشاورزي مي تواند منجر به حفظ منابع آبي و خاکي شود.
وي با اشاره به اينکه در کاشت سير از آب چاه هاي کشاورزي شهرستان استفاده نشده است، گفت: کشاورزان شهرستان زمين هاي کشاورزي حاشيه رودخانه ها را به کشت سير اختصاص داده اند که اين امر نقش مهمي در صيانت از منابع آبي شهرستان دارد.
شهرستان سلسله داراي بيش از 40 هزار هکتار زمين کشاورزي است.
7265/3022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:  پیش‌بینی شده امسال بیش از 190 هزار تن گندم از مزارع زیر کشت این شهرستان برداشت و روانه‌ی بازار شود. 

احمد احمدپور در آیین برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در کشور از گندم‌زارهای روستای تمگران شهرستان قلعه گنج با اشاره به فعالیت ۱۲ مرکز خرید در منطقه افزود:سه مرکز پارسال به همت بخش خصوصی با همکاری تعاون روستایی برای سهولت در امر برداشت به این تعداد اضافه شده است.

 بگفته وی بیش از ۴۳ هزار هکتار گندم در جنوب کرمان کشت شده، و امید است با بهره‌گیری دانش فنی حاصل از دستاوردهای تحقیقاتی و مشارکت حداکثری کشاورزان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، در ایجاد امنیت غذایی پایدار در سال جاری، حداکثر بهره‌وری از منابع آب و خاک بعمل آید.

دیگر خبرها

  • برداشت گندم با حضور وزیر جهادکشاورزی در هرمزگان آغاز شد
  • شخم بیش از نیمی از شالیزار‌های شهرستان ماسال
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب + عکس
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعبی آب در خاتم و مروست
  • نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت
  • آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان