Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون پرونده ۳ مدیر استخدام کننده فله‌ای و بدون ضابطه در دادگستری در دست بررسی است. ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، غلام‌رضا مزارعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون 3 مدیر متهم به استخدام بدون ضابطه و فامیلی در استان در دادگستری پرونده جاری دارند و به مجردی برای دستگاه قضایی احراز شود که این مدیران برخی فامیل خود را استخدام کرده‌اند، برخورد می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ورود سازمان بازرسی به پرونده استخدام‌های فامیلی و سفارشی برخی نمایندگان مجلس در ادارات استان، عنوان کرد: یکی از شرکت‌های بزرگ استان 100 نفر را استخدام کرده به گونه‌ای که برخی استان‌های دیگر اعتراض دارند که چگونه از این تعداد سهمی به استانشان اختصاص نیافته است.

مزارعی با تاکید بر اینکه کار این شرکت بزرگ در زمینه گرفتن سهمیه استخدام ستودنی است، ادامه داد: ولی پذیرفتنی نیست برخی از 100 نفر استخدام شده از بستگان مدیر مجموعه از جمله پسر عمه و پسر خاله باشد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: چند مدیر استخدام کننده فله‌ای تحت تعقیب هستند و هنوز به دادگستری مراجعه نکرده‌اند ولی برخی احضار شده به گونه‌ای که گلایه می‌کنند به صورت مداوم احضار می‌شویم.

مزارعی با تاکید بر اینکه شک ندارم دادستان به طور قاطع ورود و برخورد می‌کند، بیان کرد: در صورت محرض شدن تخلف بدون هیچ گونه اغماضی برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/م

R41452/P1486/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه، «اطاله در فرآیند دادرسی» در کنار دو چالش «غیرمتقن بودن برخی آراء و تصمیمات قضایی» و «اجرای ناقص و دیرهنگام برخی از احکام» موانعی است که در مسیر تحقق مأموریت قوه قضاییه در زمینه «رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات»، قرار دارد.

سند تحول قضایی برای «اطاله در فرآیند دادرسی» هفت علت شناسایی کرده است. نظارت ناکافی بر زمان رسیدگی به پرونده، یکی از هفت علتی است که برای اطاله دادرسی احصا شده است.

سند تحول برای رفع این عامل، راهبرد «پیگیری ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های معوق» را ارائه داده و راهکار لازم برای اجرای این راهبرد را مشخص کرده است.

پیگیری ویژه رسیدگی به پرونده‌های معوق

پایش و رصد هوشمند پرونده‌های معوق به تفکیک شعب و مراحل رسیدگی مانند: اعطای نیابت، ارجاع به ضابطان، انجام استعلامات و تشکیل هیئت نظارت استانی برای بررسی دلایل اطاله رسیدگی و اتخاذ تصمیمات ویژه در زمینه ساماندهی پرونده‌های معوق در هر حوزه قضایی و ایجاد سازوکار تشویق قضات و کارکنان برای رسیدگی سریعتر به پرونده‌های معوق، راه‌حل مشخصی است که سند تحول برای اجرای راهبرد پیگیری ویژه رسیدگی به پرونده‌های معوق، ارائه داده است.

متولی اجرای این راهکار، دادگستری استان‌ها، دادستانی کل کشور، معاونت راهبردی و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه است و مهلت اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۳ است.

کد خبر 6093751

دیگر خبرها

  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی