Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون آموزش گفت: نگاه اغلب جوانان به رشته‌های دانشگاهی پردرآمد است و گرایش آنان به رشته‌های علوم پایه کاهش یافته است.

محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌ها مبنی بر خطر گرایش به رشته‌های پردرآمد و عدم توازن میان رشته‌های دانشگاهی، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر توجه کمی به رشته‌های علوم پایه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سوی دیگر ارزیابی نتایج کنکور مؤید آن بود که هر ساله متوسط نمره ریاضی دانش‌آموزان افت داشته است و بر این اساس چند سال پیش ستادی را در فرهنگستان علوم برای ارتقای دانش ریاضی راه‌اندازی کردیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: متأسفانه این روز‌ها نگاه اغلب جوانان به رشته‌های دانشگاهی پردرآمد است و گرایش آنان به رشته‌های علوم پایه روند نزولی شدیدی داشته است.

عارف تصریح کرد: با عنایاتی که همواره مقام معظم رهبری به علوم پایه داشته‌اند، امیدوارم که مسئولان توجه جدی به ارتقای علوم پایه چون ریاضی، فیزیک و شیمی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی در این باره مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است که منزلت این رشته‌ها را بالا ببرد، اظهار کرد: همچنین در دولت و کمیسیون آموزش هم باید مکانیزم‌هایی برای افزایش انگیزه دانش‌آموزان به ادامه تحصیل در رشته‌های علوم پایه در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات خاطر نشان کرد: با توجه به این فرمایش رهبر معظم انقلاب، این موضوع جزء سیاست‌های کلی نظام است و باید مورد توجه همه دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان به خصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری

دیگر خبرها

  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی