Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@14:20:12 GMT

اهدای عضو جان چهار بیمار را نجات داد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۱۹۷۲

اهدای عضو جان چهار بیمار را نجات داد

قدس انلاین : اهدای اعضای یک یبمار مرگ مغزی ساکن مشهد به جان چهار بیمار نیازمند حیات دوباره بخشید.

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد: در هفتصد و شصت و هفتمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی در این دانشگاه اعضای مرحوم 'مهدی پورمحمدی' 36 ساله ساکن مشهد پس از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده اش در بیمارستان منتصریه این شهر تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیه های آن شادروان به یک زن 38 ساله و یک مرد 35 ساله به ترتیب ساکن شهرهای گنبدکاووس و بردسکن که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.
کبد مرحوم پورمحمدی نیز جهت پیوند به بیمارستان بوعلی سینای شیراز ارسال شد. همچنین قسمتی از پوست این بیمار مرگ مغزی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد جهت پیوند به بیماران نیازمند ارسال شد.
واحد پیوند از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده هم اکنون شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اهدای عضو اهدای عضو اهدای زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد

محمد پورشمسی رئیس مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اعضای پیکر محمد امین افخمی ۲۷ ساله که به علت ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: کبد و یکی از کلیه‌ها در بیمارستان شهید صدوقی یزد و کلیه دیگر این ایثارگر در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به بیماران نیازمند پیوند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی
  • عمل جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک ۹ ساله در بیمارستان رازی سراوان
  • زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی