Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@15:12:27 GMT

صيادان بوشهر خواستار لغو دريا بست شدند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۲۱۷۲

صيادان بوشهر خواستار لغو دريا بست شدند

خبرگزاري آريا - بوشهر- ايرنا- شماري از صياد بوشهري روز شنبه با مراجعه به استانداري اين استان خواستار لغو طرح دريابست در بوشهر شدند.

به گزارش ايرنا، اين صيادان که شمار آنها حدود 200 نفر بود گفتند: دريابست درحالي در استان بوشهر اجرا مي شود که در هيچ يک از استان هاي ساحلي جنوبي هم مرز با خليج فارس چنين طرحي وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنان افزودند: طرح دريابست پيش از آغاز صيد ميگو براي صيانت و حفاظت از نسل آبريان بويژه اين گونه اجرا مي شود، اين درحالي است که معيشت روزمره صيادان به صيد ماهي وابسته است و در زمان دريا بست هيچ بيمه بيکاري نيز به آنان پرداخت نمي شود.
يکي از صيادان مراجعه کننده به استانداري بوشهر در گفت و گو با ايرنا افزود: دريابست در حالي از دهم تيرماه آغاز مي شود که طي چند هفته گذشته به علت شرايط نامساعد و متلاطم و توفاني بودن خليج فارس موفق به درياروي نشده ايم و براي گذران زندگي با مشکل روبرو هستيم.
علي ماهيني افزود: تنها راه امرار معاش صياداند صيد و صيادي است و چنانچه در حدود 2 ماه به علت شرايط نامساعد جوي و طرح دريا بست موفق به صيد نشوند در تامين معاش خانواده با مشکل روبرو مي شوند.
وي اظهار داشت: طرح دريابست تنها در استان بوشهر اجرا مي شود در ديگر استان هاي ساحلي جنوب کشور چنين طرحي وجود ندارد و صيادان استان بوشهر نيز خواستار لغو اين طرح هستند.
شيلات استان بوشهر، زمان اجراي طرح دريابست در محدوده آب هاي ساحلي خليج فارس در اين استان را از 10 تير تا آغاز فصل ميگو اعلام کرده است.
به گزارش ايرنا، روابط عمومي شيلات استان بوشهر به نقل از کارشناس آمار صيد اين اداره کل اعلام کرد: اجراي طرح دريا بست در تابستان سال 1396 در آب هاي ساحلي اين استان موفقيت آميز بود و با استقبال صيادان روبرو شده است.
فاطمه گرگاني افزود: نتايج نظر سنجي ميداني بعمل آمده درقالب پرسش نامه ازبهره برداران همزمان وپس از اجراي طرح دريا بست درآب هاي ساحلي استان درسال گذشته حاکي از اجراي موفق طرح ودستاوردهاي مثبت آن بوده است.
وي اظهارداشت: نتايج 2 مرحله تحقيق ميداني بعمل آمده درزمان اجراي طرح دريا بست و بعد ازفصل صيد ميگو سال 96 در قالب پرسش نامه از حدود 400 تن از صيادان وبهره برداران درشهرستان هاي ساحلي استان بوشهر حاکي از موافقت نسبي صيادان با اجراي طرح بوده است، طوريکه 50 درصد از آنان با اجراي 30 تا 45 روزه و 10 درصد با اجراي بيش از 2 ماه اين طرح موافق بوده اند.
گرگاني ادامه داد: گرچه درشيوه اجراي طرح مشکلاتي ازجمله کم بودن کنترل ها بويژه درصيدگاه هاي مشترک با استان هاي خوزستان و هرمزگان، مشکلات بيمه اي و درآمدي صيادان وجود داشته با اين حال شرکت کنندگان درنظرسنجي معتقد بودند اجراي دريابست دربلند مدت تاثير مثبت دراقتصاد صيادي خواهد داشت.
با اجراي طرح دريابست، درياروي وعمليات صيد و صيادي براي صيادان ممنوع است.
12هزار صياد با بيش از يکهزار و 200 فروند شناور صيادي در استان بوشهر فعاليت دارند که شماري از شناورها با مجوز تفريحي در امر صيد و صيادي مشارکت مي‌کنند.
فصل صيد ميگو در استان بوشهر از مردادماه هر سال آغاز مي شود و به مدت يکماه تا 45 روز ادامه دارد.
7212/6043**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن قزل آلا از این مزارع برداشت شود.

اسماعیل جباری افزود: تاکنون ۵ هزار تن مجوز پرورش ماهی در قفس در استان صادر شده است و تاکنون هفتاد قفس یا همان مزرعه پرورش در دریا مستقر شدند.

او گفت: تلاش می‌کنیم امسال میزان پرورش ماهی در این طرح به هزار تن افزایش یابد.

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی استاندار گلستان نیز در مراسم آغاز برداشت ماهی قزل آلا در قفس گفت: بازگشایی خلیج گرگان سبب شده گلستان به این ظرفیت دست یابد.

ایری نماینده کردکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در مجلس نیز خواستار حمایت از متقاضیان این طرح با پرداخت تسهیلات و تسهیل روند صدور مجوز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • یک آزمایش جالب زیر آب : شکستن تخم شترمرغ کف دریا (فیلم)
  • پتروشیمی‌ها از ورزش استان بوشهر نیز حمایت کنند
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان