Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: در شهر کرمان و بخش های اطراف دچار مشکل جدی در آب هستیم و باید در بحث تخصیص اعتبار براساس جمعیت توجه کرد.

پورابراهیمی با بیان اینکه در آبرسانی از طریق بخش خصوصی، موضوعات به شکل جدی تری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان دیده شود، تصریح کرد: پروژه انتقال آب از خلیج فارس تقریبا ۵۰ درصد پیشرفت دارد و مسئولین امر قول دادند حداکثر تا دو سال دیگر به بهره برداری برسد که بخشی برای صنعت و بخشی برای شرب استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: باید سرمایه گذاری بخش خصوصی در آبرسانی دیده شود و پیشنهاد این است موضوع پروژه های انتقال آب با پشتیبانی وزارت نیرو اجرا شود و وزارتخانه خرید را تضمین کند.

براساس این گزارش، در این جلسه "حبیب الله نیکزادی" نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اتخاذ تصمیمات درست و به موقع گفت: سد نساء در سال گذشته ۱۶۸ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشت و سه بار سرریز شد اما وزارت نیرو هیچ برنامه ای برای استفاده این آب نداشت.

وی افزود: آب سد اکنون فقط برای بخش کشاورزی استفاده می شود و استفاده برای شرب و صنعت که در برنامه هست، استفاده ای نمی شود در حالی که آب بم مشکل دارد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: خلیج فارس طرح انتقال آب از خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی صبح پنجشنبه در بازدید از این طرح افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) (بسیج سازندگی سپاه استان) در حال انجام است.

وی ادامه داد: این پروژه به طول ۸ کیلومتر و با لوله پلی اتیلنی اجرا می‌شود که از این مقدار ۵ کیلومتر اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یادآور شد: فاز اول این پروژه به طول ۶ کیلومتر طی چند ماه گذشته به اتمام رسیده که با بهره برداری از فاز دوم، جمعیتی افزون بر ۳ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

محمدی با اشاره به اینکه ایلام با پیشرفت ۷۶ درصدی پیشگام در پروژه‌های جهاد آبرسانی (طرحی برای رساندن آب به روستاهای بدون آب سالم بهداشتی و یا نیازمند بازنگری در تأسیسات آبرسانی) است، خاطرنشان ساخت: جهاد آبرسانی طرحی است برای رفع تشنگی روستاها که بر اساس آن در فاز اول، ۱۲۸ روستای استان ایلام از نعمت آب پایدار بهره‌مند می‌شوند..

لازم به ذکر است دهستان "ارمو" با جمعیت سه هزار نفر از دهستان‌های شهرستان دره شهر می‌باشد.

کد خبر 6081652

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • رئیس هیات مدیره استقلال: انتقال مالکیت به هلدینگ خلیج فارس، اتفاقی عالی است
  • انتقال مالکیت استقلال به هلدینگ خلیج فارس، عالی است
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس