Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@09:46:57 GMT

کلید هوشمند خودرو با قابلیت دزدگیر

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۲۷۴۵

کلید هوشمند خودرو با قابلیت دزدگیر

رکنا: گوشی های هوشمند به جای دزدگیر عمل خواهد کرد.

یک شرکت فناوری، برنامه‌ای توسعه داده است که می‌توان با استفاده از آن، درب خودرو را باز کرد و ایمنی بالایی هم دارد.

به گزارش  انگجت، کسانی که صاحب خودرویی از برندهای مربوطه هستند، می‌توانند از گوشی هوشمند خود به عنوان سوئیچ ماشین استفاده کنند.

کنسرسیوم اتصال خودرو(CCC)، ترکیبی از برندهای معروف گوشی‌های هوشمند و خودرو را با توسعه یک برنامه ایمنی موسوم به "کلید دیجیتال"(Digital Key) به شما اجازه می‌دهد تا یک کلید مجازی برای خودروی خود دانلود کنید و توسط آن، درب خودرو را باز کنید، موتور را روشن کنید و حتی خودرو را در دسترس رانندگان دیگر بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جای تعجب نیست که این فناوری بیش از هر چیز دیگری بر امنیت تمرکز دارد. روش کار بدین صورت است که تولیدکننده خودروی شما از یک سیستم معتبر و ایمن برای ارسال کلید دیجیتال به گوشی شما استفاده می‌کند که از NFC نزدیک برای اعطای دسترسی استفاده می‌کند.

بنابراین شما نمی‌توانید خودروی خود را از داخل خانه یا مسافت دور باز کنید، اما این کار باعث می‌شود که دزدان برای باز کردن خودروی شما نیاز به گوشی شما هم داشته باشند!

مدتی طول خواهد کشید تا شرکت‌های خودروسازی با این فناوری مطابقت پیدا کنند و آن را اجرا کنند، بنابراین روزهای نگه داشتن کلید ماشین در جیب هنوز سر نیامده است.

با این حال، عضویت کنسرسیوم نشان می‌دهد که کلید دیجیتال می‌تواند فراگیر شود.

اپل، ال‌جی و سامسونگ از جمله برندهایی هستند که این فناوری را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. ضمن اینکه در آن طرف قضیه، شرکت‌های خودروسازی بی‌ام‌و، هیوندای و فولکس‌واگن نیز متعهد به انجام این کار شده‌اند.

همچنین صحبت از نسخه 2.0 این برنامه است که متعهد به سازگاری بیشتر بین خودروها و گوشی‌های هوشمند است و در سه ماهه اول سال 2019 عرضه خواهد شد.

با این برنامه به راحتی می‌توان کلیدهای رایج را کنار گذاشت و احتمالا جزو ضروری خودروهای آینده خواهد بود.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت خودرو گوشی های هوشمند گوشی هوشمند دزدان اتصال عکس ایران حوادث جام جهانی من عروس زندگی خانواده جوان آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فون آرنا، به نظر می رسد گوگل پس از سال ها از تست های گاه و بیگاه، قابلیت دانلود و نصب همزمان اپلیکیشن را در پلی استور ارائه کرده است.

برای مشاهده شیوه عملکرد این ویژگی ۲ اپ را نصب کنید و خواهید دید که آنها همزمان دانلود و نصب می شود و دیگر نیازی به انتظار برای تکمیل دانلود یک اپ و شروع دانلود دیگری نیست. می توان این فرایند را داخل پلی استور و همچنین روی نمایشگر رصد کرد.

این به روز رسانی فقط برای نصب اپ های جدید فعال می شود و فقط ۲ اپ به طور همزمان دانلود می شوند. این درحالی است که اپ استور اپل می تواند دانلود و نصب همزمان ۳ اپلیکیشن را کنترل کند.

البته باید در نظر داشت دانلود همزمان گوگل پلی برای آپدیت نرم افزارها به کار نمی رود. هرچند افزودن این قابلیت برای آپدیت کارآمدتر از نصب اپ های جدید است. کاربران امیدوارند گوگل این روند را گسترش دهد.

کد خبر 6091933 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • دریچه تنظیم هوا در ساختمان
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟