Web Analytics Made Easy - Statcounter

"ابوحامد" از اعضای جنبش اسلامی نیجریه در گفت و گو با "تنا" اعلام کرد: پس از خشونت‌های پلیس علیه تظاهرکنندگان نیجریه‌ای  در ایالت کادونا که منجر به شهادت و زخمی شدن چند نفر از شیعیان نیجریه‌ای شد، مردم ابوجا  و کادونا پس از برگزاری نماز جمعه در اعتراض به بازداشت غیرقانونی شیخ "ابراهیم زکزاکی" رهبر جنبش اسلامی این کشور و همسر وی و همچنین در اعتراض به خشونت‌های انجام شده علیه معترضان به خیابان‌ها آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد:معترضان نیجریه‌ای روز گذشته و پس از اقامه فریضه جمعه در ابوجا و کادونا با برگزاری چندین راهپیمایی اعترض آمیز ضمن اعتراض به اعمال خشونت نظامیان نیجریه‌ای و همچنین ادامه بازداشت رهبر جنبش اسلامی نیجریه، همچون گذشته آن را اقدامات دولت در راستای منافع آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی قلمداد کردند.

  به گفته این عضو جنبش اسلامی نیجریه موج اعتراضات مردمی در نیجریه به استمرار بازداشت رهبر جنبش اسلامی این کشور هر روز در حال گسترش بود که شهادت چند نفر از شیعیان در راهپیمایی‌های اخیر سرعت گسترش دامنه این اعتراضات را اضافه کرده است.
این عضو جنبش اسلامی نیجریه خاطرنشان کرد: صدها نفر از زنان و مردان نیجریه‌ای با حمل تصاویر شیخ زکزاکی بر ادامه اعتراضات تا آزادی بی قید و شرط رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسر وی تاکید کردند.
در حمله اخیر نظامیان نیجریه ای به شیعیان معترض به ادامه بازداشت غیرقانونی شیخ زکزاکی دست کم دو نفر شهید و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.
موج سرکوب شیعیان در نیجریه از آذر سال ۹۴ با یورش نظامیان این کشور به حسینیۀ شهر زاریا در ایالت کادونا آغاز شد که در آن حمله شیخ زکزاکی به همراه همسر خود بازداشت شده و بیش از یک سال است که بدون تفهیم اتهام و محاکمه در زندان به‌‍ سر می‌برند.
 
  در حملۀ نظامیان نیجریه به شیعیان در روزهای ۱۲ و ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵ (۲۱ و ۲۳ آذر ۱۳۹۴) در شهر زاریا بیش از یک هزار نفر، از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی، به شهادت رسیدند.
بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم کرده‌اند.
سازمان عفو بین‌الملل اوایل اردیبهشت ۱۳۹۵ ارتش نیجریه را به کشتار شیعیان، دفن کردن آنها در گورهای جمعی و نابود کردن مستندات مرتبط با این جنایت متهم کرده بود.
این سازمان بین‌المللی همچنین تصاویری ماهواره‌ای به گزارش خود ضمیمه کرده بود که محل گورهای جمعی شیعیان در نیجریه را نشان می‎داد.
سال گذشته نیز سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که مقام‌های نیجریه باید مطابق حکم دادگاه شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی این کشور و همسرش را فوراً از زندان آزاد کنند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر

منابع خبری رژیم صهیونیستی از حمله تظاهرات کنندگان به «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم در حاشیه تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی، ساختمانی دولتی را محاصره کردند که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی در آن حضور داشت.

تظاهرات کنندگان سد راه خودروی بن گویر شده و علیه او شعار داده و خواستار استعفای فوری او شدند.

به گزارش الجزیره، شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی دست به تظاهرات زده و خیابان‌ها را مسدود کردند و پلیس قادر به کنترل آنان نیست.

برخی منابع از وقوع درگیری‌هایی بین پلیس و تظاهرات کنندگان مقابل محل اقامت نتانیاهو در قدس اشغالی خبر دادند.

تظاهرات کنندگان خواستار استعفای نتانیاهو و امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت شدند.

منابع عبری گزارش دادند پلیس با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان استفاده کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم