Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، سردار محمد قنبری روز شنبه در نشست با خبرنگاران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین 13 باند قاچاق انواع کالاها در این مدت در استان متلاشی و اعضای آنها دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش را نشان می دهد.
وی افزود: 2 میلیون و 720 هزار لیتر موادسوختی قاچاق در این مدت از 82 دستگاه تانکر و 40 محل دپو در سیستان و بلوچستان کشف شد و به دستور استاندار طرحی با محوریت مبارزه با قاچاق سوخت نیز در دست تدوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی رشد 100 درصدی کشف پرونده های قاچاق کالا به ارزش بیش از 500 میلیون ریال و کشف 151 باک اضافی سوخت از خودروها را از دیگر اقدامات سه ماهه امسال نیروی انتظامی عنوان کرد.
 
**کشف 38 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: 38 تن انواع مواد مخدر امسال توسط ماموران انتظامی در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش را نشان می دهد.
سردار قنبری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در زمینه کشف مواد مخدر در صدر تمام استان های کشور قرار دارد و نیروی انتظامی نیز در صدر تمام دستگاههای کشف کننده استان است.
وی افزود: 33 قاچاقچی عمده مواد مخدر در این مدت دستگیر و 9 قاچاقچی نیز در درگیری مسلحانه با ماموران به هلاکت رسیدند و 458 قبضه سلاح جنگی از آنان کشف شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش عملیات ها علیه قاچاقچیان مواد مخدر در استان به دلیل داشتن رویکرد برنامه محوری، شمار شهدای نیروی انتظامی امسال به صفر رسیده و آمار هلاکت قاچاقچیان نیز کاهش پیدا کرده است.
به گفته سردار قنبری دستگیری 645 خرده فروش مواد مخدر که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد افزایش داشته و پلمپ 30 منزل که در آنها فعالیت خرده فروشی مواد مخدر انجام می شد از دیگر اقدامات مطرح امسال نیروی انتظامی است.
 
**رتبه 18 کشوری سیستان و بلوچستان در بحث وقوع سرقت
ارشد انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با وجود وسعت جغرافیایی و تمام مشکلات حاکم از جمله بیکاری و قرار داشتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر در زمینه وقوع سرقت ها رتبه 18 کشور و در بحث کشف جرم رتبه دوم بعد از تهران را به خود اختصاص داده است.
سردار قنبری بیان کرد: کاهش 43 درصدی آمار سرقت های مسلحانه، کاهش 38 درصدی سرقت به عنف، کاهش 50 درصدی سرقت های تحت پوشش(با لباس دستگاههای مختلف)، کاهش 2 درصدی در سرقت مغازه، کاهش 12 درصدی سرقت منزل و کاهش 18 درصدی سرقت موتورسیکلت از شاخص ترین موفقیت های بدست آمده توسط نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در سه ماهه نخست امسال است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امسال 15 هزار و 213 تبعه خارجی در استان دستگیر و تحویل بخش های مختلف داده شدند.
وی با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره نیروی انتظامی گفت: امسال 78 درصد پرونده های ارجاعی به این مرکز در سیستان و بلوچستان منجر به سازش شد.
وی افزود: هزار و 441 نفر در این مدت به مرکز مشاوره نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان مراجعه و خدمات لازم را دریافت کردند.
 
**دستگیری یکی از عوامل اصلی شهادت 36 مامور انتظامی در گورناک سرباز
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی شهادت 36 مامور انتظامی در گورناک سرباز بعد از 19 سال دستگیر شد.
وی ادامه داد: این فرد که با هویت جعلی و اسامی متفاوت در استان های مختلف کشور سکونت داشت بعد از 19 سال توسط ماموران انتظامی دستگیر و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر افزایش تعامل میان نیروی انتظامی و خبرنگاران و برگزاری نشست های خبری فصلی گفت: در حد توان پاسخگوی هر کدام از فعالان رسانه ای در موضوعات مرتبط هستم.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کالای قاچاق سیستان و بلوچستان ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد

سرهنگ حسین بدری روز پنجشنبه با تشریح جزئیات این خبر افزود: در اجرای طرح ۴۸ ساعته تشدید مبارزه با کالای قاچاق با اولویت مقابله با

خودروهای شوتی، در پی انجام اقدامات اطلاعاتی پلیسی، حمل کالاهای قاچاق با ۲ دستگاه خودروی سواری (شوتی) و چهار دستگاه وانت نیسان (شوتی)، برای ماموران محرز شد و رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی در مجموعه انتظامی استان زنجان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی در حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان زنجان خودروهای مذکور را رویت کرده و آنها را با علائم هشدار دهنده و دستور ایست متوقف کردند.

سرهنگ بدری اظهار داشت: در بازرسی از خودروها در مجموع تعداد ۲۱۰ کارتن هفت کیلویی تنباکو قاچاق (جمعا ۱۴۷۰ کیلوگرم تنباکو)، ۱۰ هزار و ۹۷۷ عدد انواع کالای بهداشتی و آرایشی خارجی، ۹۵۰ ثوب روسری خارجی و هفت راس دام سنگین (گوساله) فاقد مجوز دامپزشکی و حمل کشف شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان ارزش مجموع اقلام مکشوفه فوق را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند که در این خصوص ۶ نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله به مراجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • توقیف ۲ خودروی شوتی در البرز / ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان