Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز زنجان ، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه مقاوم سازی واحدهای مسکونی موجب کاهش آسیب ها در بلایای طبیعی می شود، افزود: در استان زنجان 91 هزار و 265 واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد حدود 47 هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی گفت:تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد 5درصد تاسقف 18 و 20 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفرجمعیت پرداخت می شود.

وی با اعلام اینکه 81 درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی محقق شده است افزود:واحدهایی که از طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی استفاده نموده اند، تا مدت 10 سال بیمه حوادث شده و در صورت خسارت می توانند از بیمه مذکور استفاده کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ضمن اشاره به زلزله طارم در سال 69 گفت: در زلزله طارم به دلیل عدم توجه به مقاوم سازی روستایی بسیاری از واحدهای مسکونی تخریب شد و بسیاری از مردم این منطقه نیز جان خود را از دست دادند، به طوری که بیش از 200 هزار واحد مسکونی تخریب شد.

تا سال 1405 درقالب3 برنامه 5ساله باید همه واحدهای روستایی کل کشور مقاوم سازی شوند.

زنجان بیش از 900روستای دارای سکنه دارد وطبق اخرین امار 38درصد جمعیت استان درروستا ساکن هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: زنجان منزل منزل روستایی واحد روستایی نوسازی واحد روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید

حامد کیخسروی گفت: در حالی که میانگین مقاوم سازی واحدهای روستایی در کشور ۵۷ درصد است، این میزان در استان اردبیل به بیش از ۶۴ درصد رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: پارسال چهار هزار واحد مسکونی روستایی در این استان مقاوم سازی شد امسال هم هفت هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم سازی خواهد شد.

به گفته او، با اجرای طرح‌های جدید مقاوم سازی مسکن روستایی استان، ضمن ارتقای رتبه استان در بین چهار استان برتر کشور در این زمینه، سطح استحکام بناهای مقاوم‌سازی شده روستایی در مقابل انواع حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله به مراتب بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.

کیخسروی از افزایش سقف تسهیلات بانکی اجرای طرح‌های مقاوم سازی مسکن روستایی در استان اردبیل خبر داد و گفت: در حالی که پارسال سقف تسهیلات اعتباری مقاوم سازی مسکن روستایی در استان ۲ میلیارد ریال بود، امسال این میزان به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل، تسهیلات متقاضیان مقاوم سازی مسکن روستایی با پنج درصد کارمزد و با بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

او همچنین از افزایش سطح اجرای طرح‌های هادی روستایی و آسفالت معابر روستاهای استان در سال گذشته خبر داد و گفت: پارسال هفت هزار و ۳۰۰ متر از معابر روستایی این استان در قالب اجرای طرح‌های هادی زیر پوسش آسفالت قرار گرفتند که پنج هزار و ۷۰۰ متر مربع از آن مربوط به اجرای ۱۷ پروژه اجرای طرح‌های هادی در شهرستان خلخال بوده است.

کیخسروی احداث مسکن برای محرومین در سطح مناطق شهری و روستایی استان اردبیل را از جمله اولویت‌های کاری این نهاد انقلابی در در راستای مسکن‌دار شدن خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت استان ذکر کرد و افزود: درکار احداث مسکن محرومین ،کمیته امداد امام خمینی (ع) و همچنین بسیج سپاه با بنیاد مسکن مشارکت می‌کنند.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل برای اجرا تکمیل و بهره‌برداری چهار واحد مسکن محرومین در روستای خوجین از توابع بخش مرکزی خلخال که( روز گذشته)مورد بهره‌برداری قرار گرفت، بالغ بر۲۰ میلیارد ریال اعتبار توسط این بنیاد هزینه شده است.

او افزود: مجتمع مسکونی محرومین خوجین در یک ساختمان دوطبقه با ۴ واحد مستقل است که هر واحد به متراژ ۶۰ مترمربع است و انشعابات آب و برق و گاز این واحدها به صورت رایگان از سوی شرکت‌های زیربط واگذار شده است.

کیخسروی گفت : برای احداث این واحدها علاوه بر اعتبارات هزینه شده از سوی بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی (ره) نیزبه مالکین هر واحد یک میلیارد ریال کمک مالی بلاعوض پرداخت کرده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در جریان سفر به خلخال در نشست‌های جداگانه‌ای با فرماندار و امام جمعه آخرین وضعیت طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی، طرح‌های هادی روستایی و همچنین نحوه احداث واحدهای مسکن محرومین در این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

او همچنین از اجرای ۹ طرح هادی در روستاهای این شهرستان در سال جاری خبر داد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید
  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد
  • طرح هادی در ۲۰۰۰ روستای آذربایجان شرقی اجرا شد
  • مقاوم‌سازی بیش از پنج هزار واحد مسکونی در ایلام
  • بهره برداری از ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی بنیاد مسکن در استان اردبیل